وزیر ارتباطات:
کارگروه ویژه مدیریت اختلالات جیپیاس در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۴ ساعت ۰۹:۳۵
آیتیمن- ستار هاشمی با بیان این مطلب گفت: اختلالات جیپیاس را احصا کردهایم و به شورای عالی امنیت ملی منعکس کردهایم و این موضوع در دستورکار قرار گرفته و کارگروهی برای آن تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم در قالب یک گروه و با انجام کار کارشناسی، این موضوع را مدیریت کنیم.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جایگزینی سیستمهای ناوبری فعلی با نمونه چینی گفت: ما از همه ظرفیتهای دانشی و فناوری موجود در دنیا استفاده میکنیم و اصلا تعارف نداریم که بگوییم این فناوری متعلق به کدام کشور است. طبیعتاً کشورهای پیشرو و صاحب فناوری برای ما در اولویت قرار دارند و ما نهتنها از ظرفیت جیپیاس و ناوبری بلکه در بقیه موارد از حداکثر ظرفیتهای دنیا و حوزه بینالملل استفاده میکنیم البته نگاه ما بر این است که انتقال فناوری در کنار آن اتفاق بیفتد.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال جایگزینی سیستمهای ناوبری فعلی با نمونه چینی گفت: ما از همه ظرفیتهای دانشی و فناوری موجود در دنیا استفاده میکنیم و اصلا تعارف نداریم که بگوییم این فناوری متعلق به کدام کشور است. طبیعتاً کشورهای پیشرو و صاحب فناوری برای ما در اولویت قرار دارند و ما نهتنها از ظرفیت جیپیاس و ناوبری بلکه در بقیه موارد از حداکثر ظرفیتهای دنیا و حوزه بینالملل استفاده میکنیم البته نگاه ما بر این است که انتقال فناوری در کنار آن اتفاق بیفتد.






























