۰

چند پرسش از فعالان حوزه ICT

علی شمیرانی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
Shemirani@

بدیهی است که اداره یک کسب وکار هم ملزومات خاص خود را دارد و مثلا هر مدیر باید بداند چه میزان سرمایه، چه میزان مشتری، چه تعداد پرسنل، چه میزان هزینه و مسایلی از این دست در پیش روی خود دارد و به اضافه این موارد در بازاری همچون ایران باید در هر لحظه در جریان بخشنامه ها، مقررات، تحریم ها، مجوزها و خیلی از مسایل خلق الساعه دیگر که می تواند کسب وکار آنها را متاثر و حتی به تعطیلی کامل بکشاند نیز باشد.
حالا اگر شما مدیر یک کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستید به چند پرسش پاسخ دهید. البته که بد نبود و نیست این تیپ سوالات و نظرسنجی ها را نهادهای دولتی و یا نهادهای خصوصی مرتبط با کسب وکارهای حوزه فاوا انجام دهند:
1- چه تصویر و وضعیتی از شرکت خود تا پایان سال متصور هستید؟
2- چه تصویر و وضعیتی از شرکت خود تا پایان سال آینده متصور هستید؟
3- اگر اطلاع دقیقی از وضعیت شرکت خود در ماه ها و سال آینده ندارید، چه تدابیر احتمالی برای آینده اعم از کوچک سازی، بقا و یا حتی تعطیلی شرکت در دستور کار دارید؟
4- خارج از شرکت خود، تا پایان سال منتظر خروجی کدام وعده، طرح یا چه اتفاقاتی در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هستید که احتمالا بر کسب وکار شرکت شما نیز تاثیر خواهد داشت؟ پاسخ به این سوال تا پایان سال آینده چیست؟
5- به این سوالات می توان پرسش هایی از این دست را نیز اضافه کرد که تا چه میزان (تا پایان سال فعلی و آتی) به گشایش در کسب وکار خود امیدوار هستید؟
بگذارید کمی خوش بینانه به همه این پرسش ها با یک کلمه "نمی دانم" پاسخ دهیم و متن حاضر را با این سوال اصلی و کلیدی به پایان ببرم که به نظر شما "چه کسانی و عواملی باعث شده اند که نتوانید به این پرسش ها، پاسخ دقیق و حداکثر با 10 درصد خطا بدهید؟ مگر نه اینکه اداره یک کسب وکار باید روی حساب و کتاب باشد و نباید از رویه ای قمارگونه تبعیت کند!؟"

 
مولف : علی شمیرانی
کد مطلب : ۲۷۰۴۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما