fanavaran
آخرین اخبار
سرویس های خبری
پربیننده ترین خبرهای سرویس
یادداشت سرویس
اخبار برگزیده سرویس
گفت و گوی سرویس
گزارش سرویس
{#foreach $T.table as record}{#/for}
کد خبر : 211251
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1396 1:7

با وجود «کوفه‌فه» منفی مداوم رسانه‌ها!

غلط املایی ترامپ ترند اول توییتر شد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تازه ترین توییت خود بار دیگر از رسانه ها انتقاد کرده، اما آنچه خبرساز شده است، نه توییت او، بلکه اشتباه تایپی او در این توییت است.

فناوران- با وجود آنکه ترامپ بعد از ساعاتی این توییت را حذف کرد اما این کار هم نتوانست مانع از تمسخر او توسط هزاران کاربر توییتر و شبکه های اجتماعی دیگر شود. کلمه ساختگی توییت دونالد ترامپ ( covfefe) اکنون در توییتر به ترند تبدیل شده است.
ماجرا از این قرار است که ساعت 00:06 بامداد دیروز از اکانت ترامپ با حساب کاربری RealDonaldTrump@ پیامی توییت شد با این مضمون: Despite the constant negative press covfefe. معنی این جمله می شود به رغم «covfefe» منفی مدام رسانه ای. بعد از این توییت، دیگر خبری از ترامپ نشد و در حالی که او در خواب ناز بود، این توییت توسط هزاران کاربر دیده شده و حتی مورد تمسخر
 قرار گرفت. 
به نظر می رسد که منظور ترامپ از covfefe همان coverage یا پوشش (رسانه ای) بوده است. با این حال این اشتباه به مدت پنج ساعت روی توییتر دست نخورده باقی ماند و ۱۱۳ هزار بار ری توییت و بیش از ۱۴۰ هزار بار لایک شده است. بار اول نیست که ترامپ در توییت های خود اشتباه تایپی دارد، اما معمولا این اشتباه ها به سرعت تصحیح می شد.
جالب است بدانید که کاربران حتی رد این توییت را هم زده اند و متوجه شده اند که این توییت با اپلیکشین توییتر در آیفون ترامپ منتشر شده است. ترامپ هم با تلفن مبتنی بر اندرویید و هم آیفون خود توییت می کند.
 بازخورد کاربران
این اشتباه تایپی آنقدر موجبات خنده و استهزای کاربران را فراهم آورد که حتی یک کمدین آمریکایی دامنه اینترنتی Covfefe.com را خرید. خرید پلاک خودرو با عنوان covfefe در آمریکا هم توسط فردی انجام شده است. همچنین برخی کاربران توییتر با ارسال پیام برای حساب های کاربری رسمی فرهنگ های لغت مشهور انگلیسی مانند وبستر درخواست کمک برای توضیح معنای این کلمه کرده اند.
در این میان برخی کاربران هم با استناد به اصطلاحات برخی زبان های دیگر تلاش کرده اند معانی برای این کلمه بتراشند و آن را «بی خیالی» ترجمه کرده اند. گروهی از کاربران هم دست به مزاح زده اند: آیا ترامپ بیش از اندازه بستنی خورده بوده که نمی توانسته درست تایپ کند؟ مست بوده؟ یا ناخواسته کد فعال سازی تسلیحات هسته ای آمریکا را برملا کرده است؟
کاربر دیگری هم با اشاره به تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی دست اندکاران دولت ترامپ با مقامات روسی می نویسد، عبارت covfefe"می تواند در زبان روسی به معنای «من استعفا می دهم» باشد. 
پای این واژه  حتی به واژه نامه Urban Dictionary هم رسیده است. اربن واژه نامه ای آنلاین متشکل از عبارات به اصطلاح خودمانی و کوچه - بازاری است. در توضیح این عبارت آمده است: وقتی کسی می خواهد بنویسد coverage اما دست هایش برای تایپ کردن خیلی کوچک است! کوچک بودن دست های دونالد ترامپ، شایعه ای است که از زمان ورود او به کاخ سفید توجه بسیاری را به خود جلب 
کرده است.
از جمله پیام های خنده داری که کاربران آمریکایی و غیرآمریکایی با کلمه convfefe ساخته اند می توان به این موارد اشاره کرد:
 و او گوی را به شما ارزانی داشت تا قدرت شکست دشمنان را به دست آورید. برای این کار از واژه ساده covfefe استفاده کنید. (این توییت اشاره به سفر اخیر ترامپ به عربستان و عکسی دارد که وی به همراه شاه عربستان از یک گوی نورانی گرفته بودند)
 امیدواریم convfefe کدی برای پرتاب سلاح های هسته ای نباشد. اگر اینطور باشد که خنده دار بوده است.
 بیدار می شوم. توییتر را چک می کنم. اه. برای مطالب مختلف توییتر را می گردم. از این کار متاسف می شوم. می خوابم.
 من convfefe می کنم. تو  convfefeمی کنی. او  convfefeمی کند. ما  convfefeمی کنیم. شما  convfefe می کنید. آنها convfefe می کنند.
 دوباره آمریکا را  convfefeمی کنیم. (با اشاره به شعار انتخاباتی ترامپ که گفته بود: عظمت آمریکا را برمی گردانم).
 Convfefe بودن یا convfefe نبودن. مساله این است!
 9 ماه دیگر تعداد زیادی از بچه ها convfefe نام خواهند گرفت.
 از این به بعد باید به ترامپ بگوییم رییس جمهور Covfefe.
 تمدن و بشریت به گذشت هزاران سال زمان نیاز داشت تا برای Covfefe آماده شود. خب ارزش صبر کردن داشت!
 باید یک مسابقه برگزار شود تا معنی این لغت معلوم شود.
 اگر covfefe شما بیش از چهار ساعت طول کشید، با دکترتان تماس بگیرید!
 باید covfefe را احضار کنیم.
نگویید covfefe برای شما چه می کند، شما برای covfefe چه کردید؟
 آنچه که مرا غمگین می کند این است که هرگز چیزی خنده دارتر از covfefe نخواهم نوشت.
 بالاخره معلوم شد بیل موری در انتهای فیلم گمشده در ترجمه درگوش اسکارت یوهانسن چی گفت. گفت: covfefe. 
 برخی دوست دارند ببینند که دنیا covfefe شده است.
 اون covfefe رو بیارید پایین!
تفنگ ها را زمین بگذارید. Covfefe را بردارید.
covfefe هر معنایی که داشته باشد، در دوران جالبی توییت شده است، چراکه تازه یک روز از خبر استعفای مدیر روابط عمومی ترامپ می گذرد. 
این در حالی است که مجله وال استریت به تازگی گزارشی را منتشر کرده است و در آن مدعی شده است که کاخ سفید قصد دارد تیمی از قانونگذاران را استخدام کند تا این افراد مطالب ترامپ را قبل از انتشار در فضای مجازی بخوانند
 و کنترل کنند. 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :