کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امنیت و حریم خصوصی در کنار هم

6 آذر 1398 ساعت 7:11

مولف : پاول دوروف

آی‌تی‌من- در سال‌های گذشته، ما همواره با گسترش محتوای تروریستی روی تلگرام مبارزه کرده‌ و این کار را به روشی انجام داده‌ایم که مطابق با ارزش‌ها و سیاست‌های حریم خصوصی ما باشد. در حالی که برخی متخصصان، کاملا غیرمسوولانه ادعا می‌کنند که حریم خصوصی مطلق و تلاش‌های ضد تروریستی درتقابل هستند، موفقیت اقدامات عادی ما در زمینه مبارزه با تروریسم، نشان می‌دهد که چنین ادعایی درست نیست.



دیروز، پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) تلاش‌های مستمر ما را دربیانیه‌ خود به رسمیت شناخت. در این بیانیه آمده است:«تلگرام جایی برای خشونت، فعالیت‌های مجرمانه و متجاوزان نیست. این شرکت تلاش در خور توجهی کرده و هم با افزایش ظرفیت‌های فنی در مقابله با محتوای مخرب و هم با همکاری با سازمان‌های بین‌المللی از جمله یوروپل، پای متجاوزان را از این پلتفرم کاملا قطع کرده است.

به لطف این همکاری‌ها، ابزارهای موجود در تلگرام برای ارجاع محتوا، تقویت شده و گسترش یافته است. اکنون، با استفاده از ویژگی ارجاع (referral) در گروه‌های عمومی و کانال‌ها، هر کاربری قادر است به ارجاع و دسته‌بندی محتوایی بپردازد که آن  را نامناسب یا خشن تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، دستاوردهای فنی جدید، از جمله سیستم پیشرفته تشخیص خودکار محتوا، به تقویت تلاش‌های تلگرام در حذف افراط‌گرایی روی این پلتفرم انجامیده است.»

این مساله، در پی گزارش دیگر یوروپل درباره اجرای برنامه اقدام در مقابله با پروپاگاندای داعش بود که چندین شرکت فناوری از جمله تلگرام در این برنامه مشارکت کردند.

در گزارش مذکور یوروپل نیز آمده است: «در حالی که گوگل و اینستاگرام مکانیسم‌های تاب‌آوری را در سرویس‌های خود پیاده‌سازی می‌کردند؛ تلگرام ارایه دهنده خدمات آنلاینی بود که بیشترین درخواست‌های ارجاع را در روی اقدام دریافت کرد. در نتیجه، بخش مهمی از فعالان اصلی درون شبکه داعش در تلگرام از این پلتفرم بیرون رانده شدند.»

در همین رابطه: تمجید یوروپل از همکاری تلگرام در مبارزه با تروریسم

همان طور که پیش از این نیز شفاف گفته‌ام، داعش و طرفدارانش، اگر بخواهند همچنان پیان خشونت و نفرت را اشاعه دهند، روزگار سختی روی تلگرام خواهند داشت. ما پروپاگاندای داعش را روی پلتفرم خود تحمل نمی‌کنیم. در همین حال، ما بیش از هر سرویس دیگری به دفاع از حق حریم خصوصی کاربران‌مان ادامه می‌دهیم و نشان می‌دهیم که لازم نیست حریم خصوصی‌تان را برای امنیت فدا کنید. شما می‌توانید – و باید- هر دو را داشته باشید.

*پاول دوروف، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی تلگرام


کد مطلب: 273101

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/note/273101/امنیت-حریم-خصوصی-کنار-هم

ITMen
  https://www.itmen.ir