کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمارهای شما و تجربه‌زیسته ما

25 مرداد 1401 ساعت 11:16

مولف : ایمان بیک

رضا باقری اصل، معاون وزیر ارتباطات را فعالان و خبرنگاران حوزه فاوا به دانش و انصاف می‌شناسند؛ بنابراین بعید نیست نظر نقل شده از وی در خبرگزاری دولت، مبنی بر اینکه «کیفیت اینترنت پایین نیامده، سطح توقع مردم بالا رفته!» سوء برداشتی از گفته‌های او باشد.



ایمان بیک
اما در همین مطلب، از باقری اصل نقل شده که «آمارها اثبات می‌کند» که کیفیت اینترنت پایین نیامده است. این دقیقا تفاوت ما مردم و مسوولان است. ما کیفیت پایین اینترنت را با گوشت و پوست و خون‌مان حس می‌کنیم؛ وقتی دقایق متمادی باید برای باز کردن یک صفحه ساده منتظر بمانیم، با ارایه دهنده خدمات سر و کله بزنیم، مودم را روشن و خاموش کنیم، فیلترشکن را ببندیم و باز کنیم، دی‌ان‌اس را عوض کنیم و ... اینها آمار نیست، تجربه هر روزه ما مردم است.

اما مسوولان در آمار زندگی می‌کنند؛ آن هم نه آمار و اطلاعاتی بی طرف (مانند گزارشی که ابرآروان اخیرا از داده‌های سامانه رادار منتشر کرد و نشان می‌داد که اینترنت ایران در نیمی از یک سال گذشته دارای اختلال بوده و از قضا بیشترین اختلال هم در اینستاگرام بروز کرده است)، بلکه آماری که متناسب با نیاز و خواست خود مدیران تهیه شده است.

بنابراین از آقای باقری اصل، جناب وزیر و سایر مسوولان دعوت می‌کنیم آمارشان را کنار بگذارند، از پشت میز و اینترنت خاص‌شان بلند شوند، اینترنت معمولی ما مردم را امتحان کنند و بعد درباره کیفیت اینترنت نظر بدهند.
 


کد مطلب: 279510

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/note/279510/آمارهای-تجربه-زیسته

ITMen
  https://www.itmen.ir