۰
در مجمع عمومی عادی سازمان تصویب شد

افزایش 20 درصدی حق عضویت شرکت‎ها در نصر تهران

فخری زارع / مولف
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴
افزایش 20 درصدی حق عضویت شرکت‎ها در نصر تهران
 
zarefakhri@

  استقرار اعضای هیات رییسه
مجمع عمومی عادی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران، با استقرار رییس، دو ناظر و یک منشی کار خود را آغاز کرد. در ابتدای جلسه محمد باقر اثنی‎عشری رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای توضیحاتی در مورد همگرایی و وحدت صنفی که در دور پنجم فعالیت هیات مدیره شکل گرفته است، ارایه کرد و گفت: در یک سال گذشته شاهد وحدت صنفی در استان تهران بودیم که به سایر استان‎ها تعمیم داده شد. به طور مثال مجامع برخی استان‎ها در سال‎های قبل با کمک نیروی انتظامی برگزار می‎شد، اما اکنون وفاق صنفی حال شده است. وی افزود: این امر موجب شده تا مطالبات اعضا از نهاد صنفی خود افزایش پیدا کند. طبیعتا توان و اختیارات سازمان محدود است، اما همین که دولت پذیرفته سازمان نصر پنجره تعامل بخش‎خصوصی فاوا است، جای امید دارد که بتوانیم به مشکلات فائق آییم.

اثنی عشری منابع مالی سازمان را شفاف و محدود به حق عضویت اعضا عنوان کرد و  گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای وامدار و وابسته به هیچ شخص و نهادی نیست و باید اعلام کنم به عنوان نماینده صنف با تشکلی که منابع مالی شفافی ندارد، دور یک میز نمی‎شینم.

 ایجاد سامانه پایش فضای کسب‎وکار ICT
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‎ای کشور در ادامه سخنان خود گفت: رسالت اصلی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای دفاع از منافع صنف است و هرجایی ببینیم حقی از صنف ضایع می شود، برای دادخواهی بلند خواهیم شد.

اثنی عشری افزود: اقتدار و وحدت صنفی باعث شده تا ساماندهی بازار فاوا را در سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و در این راستا وضعیت بازار ICT بررسی و شناسایی شد.

وی با اعلام اینکه سازمان به زودی سامانه پایش فضای کسب و کار ICT را راه‎اندازی خواهد کرد، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‎ای به دنبال ایجاد بستری مناسب برای فعالیت کسب و کارهای نوپاست.

 دستور کار جدید سازمان
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز میهمان این جلسه بود که با حضور پشت تریبون از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای خواست تا پیشنهادات خود را برای اجرایی کردن وظایف محوله شورای عالی انفورماتیک به سازمان فناوری اطلاعات ارایه دهند.

وی گفت: هفته گذشته وظایف شورای عالی انفورماتیک به سازمان فناوری اطلاعات منتقل شد و در این رابطه منتظر دریافت پیشنهادات سازمان برای اجرای بهتر وظایف هستیم. 

وی افزود: به همین دلیل از سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران و سایر استان‎ها می‎خواهم که این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهند.ناظمی همچنین تاکید کرد: توسعه اقتصادی اتفاق نمی‎افتد، مگر اینکه سازمان‎های مردم نهاد قدرتمند داشته باشیم و امیدواریم سازمان نظام صنفی رایانه‎ای به مشارکت بیشتر دولت با مردم که اکنون دچار شکافی عمیق شده است، کمک کند.

 گزارش عملکرد دبیرخانه نصر تهران
در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران علی آذرکار دبیر سازمان نصر تهران گزارشی از عملکرد دبیرخانه سازمان ارایه کرد و گفت: میانگین کل حضور اعضای هیات مدیره در جلسات 84 درصد بوده و در شش ماه اول در شاخه شرکت‎ها 100 عضو جدید داشتیم و 763 شرکت عضویت خود را تمدید کرده‎اند.

وی افزود: همچنین تعداد اعضا در شاخه شرکت‎ها 3 هزار و 279 شرکت، شاخه فروشگاه‎ها 128 فروشگاه و اشخاص حقیقی هزار و 452 نفر است. وی در مورد فعالیت کمیسیون‎های موضوعی نیز گفت: تعامل با سازمان ملی استاندارد، حضور در کمیته‎های برنامه‎ریزی، پیگیری فعالیت‎های کمیته فنی فناوری اطلاعات و مشارکت در تدوین سند جدید تعرفه از فعالیت های این کمیسیون است.

آذرکار در ادامه گزارشی از فعالیت کمیسیون‎های نظام صنفی رایانه‎ای تهران ارایه کرد و گفت:  سازمان در این دوره تعامل بخوبی با  ذی‎نفعان حوزه فاوا داشته است که می‎توان به برگزاری جلسات با اتاق اصناف تهران به منظور رفع مشکل پلمپ شرکت‎های عضو سازمان توسط اتحادیه فناوران رایانه تهران، برگزاری جلسات با رییس نظام فنی–اجرایی مشاوران و پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور و تعامل با کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت ایران به منظور اصلاح تعرفه واردات لپ‏تاپ اشاره کرد.

 تصویب صورت های مالی و انتخاب روزنامه
محمدرضا حدادی خزانه‎دار سازمان نظام صنفی رایانه‎ای نیز گزارش صورت‎های مالی نصر تهران را ارایه کرد و گفت: مهم‎ترین نکته در صورت‎های مالی سازمان این است که سازمان به لحاظ بهای تمام شده خدماتش 114 میلیون کسری دارد.وی افزود: درآمد سازمان به دلیل انتخابات نسبت به سال گذشته 26درصد رشد داشته است که پیش بینی ما این است که امسال این افزایش درآمد را نداشته باشیم.

در همین حال اصغر رضانژاد دبیر سابق سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران با انتقاد به صورت‎های مالی سازمان گفت: بند 1–18 به دلیل تسویه با پرسنل سازمان در دو سال قبل باید اصلاح شود که در نتیجه میزان سود و زیان تغییر خواهد کرد که حدادی نیز اعلام کرد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رضا نژاد با بیان اینکه تقویت بنیه مالی سازمان یکی از وظایف اعضا و هیات مدیره سازمان است، گفت: این امر مستلزم افزایش میزان ورودی وکاهش هزینه‎های غیرضرور است. برای افزایش میزان ورودی که حاصل ضرب تعداد در تعرفه است، لازم است علاوه بر افزایش تعرفه در جذب اعضای جدید، کوشید تا فشار صرفا روی برخی اعضا وارد نشود. ضمن اینکه اعضای هیات مدیره عضویت خود را تمدید کنند که گزارش صورت مالی نشان می‎دهد برخی از اعضای هیات مدیره این کار را نکرده‎اند. وی افزود: در رابطه با کاهش هزینه‎ها و با توجه به توضیحات ارایه شده در مجمع مبنی بر اینکه به دلیل منابع مالی امکان کار توسعه‎ای وجود ندارد، افزایش 256 درصد( به مبلغ بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال) جای تامل دارد. در ادامه جلسه با رای‎گیری که صورت گرفت روزنامه فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار سازمان انتخاب شد.

 افزایش و کاهش حق عضویت 
پس از ارایه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، شهاب جوانمردی عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران با مطرح کردن افزایش ۲۰ درصدی حق عضویت اشخاص حقوقی سازمان، نظر اعضا را جویا شد. مظلوم نایب رییس سابق نصر تهران در این خصوص پیشنهاد داد که تنها حق عضویت شرکت‎های دارای برگ رای بالا افزایش پیدا کند. غنیمی‎فرد عضو هیات مدیره نصر تهران نیز خواهان کاهش حق عضویت فروشگاه‎ها شد تا مسیری برای جذب بهتر فروشگاه‎ها ایجاد شود.

در نهایت با رای اکثریت تصویب شد که حق عضویت شرکت‎ها 20 درصد افزایش پیدا کند و در مقابل حق عضویت فروشگاه‎ها از 500 هزار تومان که در سال 95 تصویب شده بود به 120 هزار تومان کاهش پیدا کند.

 بخش پایانی، انتخاب بازرس
در بخش پایانی مجمع عمومی عادی سازمان نصر تهران، حسین اسلامی از گروه داده پردازی بانک پارسیان، عبدالرضا زندیه وکیلی از گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات کاریان و احمد عطارایزی از شرکت توسعه نرم‎افزاری آسمان کاندیدای بازرس سازمان شدند که به اتفاق آرای حاضران در مجمع، حسین اسلامی با 67 رای  به عنوان بازرس اصلی و  زندیه با 53 رای به عنوان بازرس بازرس علی البدل سازمان انتخاب شدند.

 
مولف : فخری زارع
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما