۰

برنامه‌ برندهای بزرگ در کنگره جهانی موبایل

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
برنامه‌ برندهای بزرگ در کنگره جهانی موبایل
 
آی‌تی‌من- در میان غول‌های صنعت موبایل، سامسونگ پیش از آغاز MWC عرضه گوشی Galaxy S10 را اعلام کرده است، اما طبیعتا برای نمایش این گوشی پرچم‌دار و سایر محصولاتش، از فرصت کنگره جهانی موبایل استفاده خواهد کرد.

البته در این راه سامسونگ تنها نخواهد بود؛ هواوی که اکنون دومین شرکت بزرگ سازنده موبایل است، احتمالا از نخستین گوشی تاشدنی‌اش رونمایی خواهد کرد. ال‌جی، نوکیا، اوپو، شیائومی نیز برنامه‌هایی برای این رویداد بزرگ‌ بین‌المللی تدارک دیده‌اند.

اما آنچه رویداد MWC امسال را متمایز می‌کند، رویکردها و فناوری‌های تازه درصنعت موبایل است که می‌تواند به جهت‌گیری دهه آینده این صنعت شکل بدهد؛ فناوری‌ها و رویکردهایی همچون طراحی تاشدنی، 5G و عکس‌برداری پیچیده‌تر با دوربین‌های چندگانه پشتی.

در شرایطی که روند فروش گوشی‌های هوشمند در جهان کند شده است، محصولات و اخباری که از دل MWC بیرون می‌آید، می‌تواند امیدها را برای جان‌گرفتن دوباره بازار یکی از پرسرعت‌ترین صنایع در سطح جهان زنده کند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برندهای مطرح حاضر در MWC، برنامه‌ها و گوشی‌هایی که احتمالا در این رویداد معرفی می‌کنند.
 
 
سامسونگ (Samsung)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 4-3 گوشی
کنفرانس خبری: 20 فوریه، ساعت 11 به وقت محلی در سان‌فرانسیسکو
همان‌طور که گفتیم، سامسونگ پیش از آغاز MWC ؛ یعنی یکم اسفندماه در سانفرانسیسکو آمریکا، از گوشی Galaxy S10 و احتمالا چند مدل دیگر گوشی و سایر تجهیزات رونمایی خواهد کرد. اما سلطان بلامنازع بازار جهانی موبایل، قطعا در غرفه‌اش در کنگره جهانی موبایل هم چشم‌ها را خیره خواهد کرد. یکی از جذابیت‌های سامسونگ احتمالا عرضه گلکسی اس‌10 زرد رنگ باشد و کسی چه می‌داند؛ شاید سامسونگ با یک گوشی تاشدنی هم بازدیدکنندگان  MWC را ذوق زده کند؛ به ویژه اینکه در تیزری که سامسونگ برای کنفرانس خبری‌اش در سان‌فرانسیسکو منتشر کرده، به طور تلویحی معرفی گوشی تاشو را تایید کرده است.


 

اوپو (Oppo)
تعداد گوشی‌های احتمالی: یک گوشی
کنفرانس خبری: 23 فوریه، ساعت 14 به وقت محلی
اگر شایعات به واقعیت بپیوندد، برند چینی اوپو از گوشی Oppo F11 Pro رونمایی خواهد کرد که یک گوشی تمام صفحه با دوربین 48 مگاپیکسلی است و نکته جالب اینکه این دوربین به صورت کشویی از درون بدنه گوشی بیرون می‌آید. طبق شنیده‌ها این دوربین در نور کم تصاویر عالی ثبت می‌کند. طراحی قاب گوشی هم دیدنی است و نور را به صورت جذابی بازتاب می‌کند.

 

شیائومی (Xiaomi)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 3-2 گوشی
کنفرانس خبری: 24 فوریه، ساعت 10:30 به وقت محلی
شیائومی، رقیب سرسختی برای سامسونگ در مسابقه معرفی گوشی‌های تاشدنی است. این شرکت قبلا ویدیویی درباره طراحی این گوشی‌اش منتشر کرده بود و اخیرا هم در بیانیه‌ای اعلام  کرده که این گوشی تاشو دارای دو لولا خواهد بود. به این ترتیب این گوشی سه حالت مختلف تاشدن خواهد داشت.

از این گذشته گوشی پرچمدار Xiaomi Mi 9 را در این رویداد خواهیم دید. علاوه براین از آنجا که شیائومی معمولا گوشی‌های سطح بالاتر سری Mi را هم معرفی می‌کند؛ این گوشی ممکن است یک مدل Pro یا نسخه ویژه (special edition) را نیز در MWC در کنار خود ببیند.


 

هواوی (Huawei)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 2 گوشی
کنفرانس خبری هواوی: 24 فوریه، ساعت 16 به وقت محلی
کنفرانس خبری آنر: 26 فوریه، ساعت 16 به وقت محلی

هواوی هم از آن شرکت‌هایی است که درباره معرفی گوشی تاشو با پشتیبانی از 5G در ماه فوریه، سروصدای زیادی کرده است. این گوشی احتمالا در سال جاری میلادی عرضه می‌شود و هواوی امیدوار است در این زمینه از سامسونگ پیش بیفتد. چشم‌انداز هواوی این است که در سال 2020 رتبه اول بازار موبایل را از سامسونگ بگیرد و قطعا روی فناوری‌های تازه از جمله گوشی‌های تاشو برای دست‌ یافتن به این هدف، حساب کرده است.

از سوی دیگر برند آنر (Honor) که متعلق به هواوی است هم در کنگره جهانی موبایل برنامه‌های ویژه خود را خواهد داشت. از جمله پیش بینی می‌شود که گوشی میان قیمت Honor 11 را در این رویداد معرفی کند.
 

 

نوکیا/ اچ‌ام‌دی (Nokia/HMD)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 2-1 گوشی
کنفرانس خبری: 24 فوریه، ساعت 16 به وقت محلی
پیش‌بینی‌ها این‌است که HMD، شرکتی که مجوز برند گوشی‌های نوکیا را در دست دارد، امسال فقط یک گوشی در کنگره جهانی موبایل معرفی کند؛ اما همین یکی هم، گوشی خاص و منحصربه‌فردی است.

بر اساس رندرهایی که ایوان بلس روی توییتر منتشر کرده، Nokia 9 PureView دارای 5 دوربین پشتی خواهد بود و از فناوری دوربین زایس استفاده می‌کند. این گوشی به سیستم عامل Android One مجهز خواهد بود که نسخه خالص آندروید است.

همچنین احتمال می‌رود که HMD یک گوشی ساده (فیچر فون) نوستالژیک هم به این نمایشگاه بیاورد؛ همان‌طور که سال گذشته نوکیا 8110 موزی و در سال 2017 نیز گوشی فوق ارزان 3310 را به MWC آورده بود.
 



ال‌جی (LG)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 3-2 گوشی
کنفرانس خبری: 24 فوریه، ساعت 19:30 به وقت محلی
ال‌جی نیز پیش از آغاز کنگره جهانی موبایل، گوشی LG G8 ThinQ را معرفی کرد که دارای دوربین سه بعدی جلویی و مجهز به فناوری تشخیص عمق است. همچنین گفته می‌شود که نمایشگر این گوشی دارای وضوح 4K خواهد بود. اطلاعات زیادی درباره این گوشی در دست نیست؛ اما تا دل‌تان بخواهد شنیده‌ها و شایعات درباره‌اش به گوش می‌رسد.  همچنین مشخص نیست که آیا ال‌جی مثل سایر رقبا گوشی تاشو به این نمایشگاه می‌آورد یا نه؛ ولی به هر حال گمان می‌رود که این شرکت کره‌ای یک گوشی 5G را برای کنگره، آماده کرده است. از سوی دیگر، بعید نیست که ال‌جی گوشی میان‌رده‌ای همچون LG X Power را هم در MWC رونمایی کند.


 

سونی (Sony)
تعداد گوشی‌های احتمالی: 3 گوشی
کنفرانس خبری: 25 فوریه، ساعت 8:30 به وقت محلی
شایعات حاکی از این است که سونی امسال Xperia X4 را با دوربین قوی‌تر و امکان اسلوموشن بهبود یافته عرضه بکند. از سوی دیگر بعید به نظر می‌رسد که سونی گوشی نسل پنجمی را به این زودی‌ها آماده کند؛ زیرا به گفته دان مسا، نایب رییس بازاریابی سونی موبایل، این شرکت نمی‌خواهد در ارایه محصولی عجله کند که خریداران در سال 2019 به آن اقبالی نشان ندهند.

اما این شرکت ژاپنی معمولا به همراه گوشی پرچمدارش، چند موبایل میان‌رده هم به MWC می‌آورد که پیش‌بینی می‌شود امسال هم این سنت را حفظ کند.


 

وان پلاس (OnePlus)
تعداد گوشی‌های احتمالی: یک گوشی
وان پلاس در نمایشگاه امسال کنفرانس خبری برگزار نمی‌کند؛ اما در خود نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت. احتمال می‌رود که این شرکت گوشی 5G خود را در این نمایشگاه معرفی کند. این گوشی در وهله اول برای اپراتورهای اروپایی باندل خواهد شد.
 



 
مرجع : CNET
کد مطلب : ۲۷۱۲۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما