۰

گوشی‌های هوشمند آینده چه ویژگی‌هایی دارند؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
گوشی‌های آینده
گوشی‌های آینده

یک: کنترل عملکرد گوشی از طریق ذهن
در گذشته کنترل اشیا از طریق ذهن، سوژه فیلم‌های تخیلی بود؛ اما از آنجایی که ممکن کردن بسیاری از  ناممکن‌ها در برنامه کار بشر قرار دارد، این مورد هم در آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

به همین دلیل پیش بینی می‌شود گوشی‌های هوشمند در آینده قابلیت کنترل شدن از طریق ذهن را داشته باشند.

در حال حاضر استفاده از سیری اپل، گوگل اسیستنت و بیکسبی سامسونگ امکان کنترل صوتی را برای بشر فراهم کرده است؛ اما بشر از این هم جلوتر خواهد رفت و صرفا با فکر کردن می‌تواند عکس‌هایش را ادیت کند، موزیک ویدئوی مورد علاقه‌اش را باز کند یا اپلیکیشن مد نظرش را به کار گیرد.

جالب است بدانید دانشمندان دانشگاه MIT روی نوعی تکنولوژی خاصی به نام AlterEgo کار می‌کنند که به کاربر امکان ارتباط گرفتن با دستگاه را صرفا از طریق افکارش می‌دهد. این پروژه به دانشمندان امیدواری داده که در آینده نیازی به نصب وسیله خاصی روی سر نباشد تا افکار را به فرمان تبدیل کند.

دو: خداحافظی با تمام شدن شارژ گوشی

باتری گوشی های آینده

تغییر و تحول بعدی که برای آینده پیش بینی می‌شود، احتمالا تمام پاور بانک‌ها را از دور خارج خواهد کرد. در حال حاضر شارژ شدن گوشی یا طریق شارژر و پاور بانک انجام می‌شود یا از طریق شارژر بی سیم و طولانی‌ترین میزان شارژ ماندن گوشی‌ها 48 ساعت است؛ حتی در مورد گوشی‌هایی مثل گوشی سامسونگ a50 که شارژ را خوب نگه می‌دارد و قیمت مناسبی دارند؛ اما در آینده این شرایط تغییر خواهد کرد و شارژرها نه تنها قادر خواهند بود گوشی‌ها را از فواصل دورتر شارژ کنند؛ بلکه ممکن است شرایط طوری شود که دکل‌هایی شبیه دکل‌ها و برج‌های مخابراتی صرفا برای شارژ گوشی‌ها نصب شود که قادر هستند از فواصل کیلومتری گوشی‌ها را شارژ کنند. با این حساب شارژر و پاور بانک مفهوم فعلی خود را از دست خواهند داد.

سه: گوشی‌هایی که کش می‌آیند
درست مثل خمیری که وقتی دو سر آن را بکشید، کش می‌آید؛ نسل آینده گوشی‌های تلفن همراه هم ارتجاعی خواهد بود. به این معنی که می‌توانید ابعاد گوشی را کوچک و بزرگ کنید، آن را به راحتی تا کنید و خلاصه هر بلایی که دوست دارید سرش بیاورید و گوشی آخ نگوید. این فناوری در حال حاضر در دست بررسی است و شرکت‌های معتبر تولید گوشی همراه مثل سامسونگ و هواوی هم آن را در برنامه کارشان قرار داده‌اند. در آینده می‌توان موقع تماشای ویدئو اندازه صفحه را بزرگ کرد و وقتی ویدئوی مذکور تمام شد، آن را تا کرد و داخل کیف قرار داد؛ البته باید به خاطر داشته باشید که قابلیت ارتجاعی گوشی‌های آینده محدود و تا سقف مشخصی خواهد بود؛ چون وقتی گوشی کش بیاید، لازم است که اجزای داخلی آن هم کش بیایند و این کش آمدن حد معینی دارد.

چهار: رنگ گوشی را عوض کنید

رنگ گوشی های آینده

گوشی‌های فعلی در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و معمولا قیمت بعضی رنگ‌ها نسبت به بقیه بیشتر است. در گذشته هم تغییر رنگ گوشی‌ها از طریق عوض کردن قاب پشت گوشی امکان پذیر بود و بعضی گوشی‌ها مثل نوکیا با تغییر رنگ پشت گوشی، صفحه نمایشی به همان رنگ پیدا می‌کردند.

این قضیه و قضایای مشابه اما دوام زیادی ندارد؛ چون در آینده قرار است پنل ال ای دی پشت گوشی‌ها قرار بگیرد که انتخاب رنگ آن کاملا در اختیار کاربر قرار دارد؛ یعنی اگر امروز در حال و هوای پر هیجان قرمز هستید، می‌توانید رنگ پشت گوشی‌تان را قرمز انتخاب کنید و اگر فردا دلتان آرامش بیشتری خواست، آبی آسمانی را به گوشی‌تان اضافه کنید. این ویژگی دست کاربر را در تجربه بالاتر و بهتری از شخصی سازی تکنولوژی باز می‌گذارد و تغییر رنگ گوشی‌ها در کنار تغییر رنگ کفش‌ها و لباس‌ها، دنیای تازه‌ای را خلق خواهد کرد.

پنج: اولد و جوهر الکترونیکی در یک قاب
تفاوت اولد و جوهر الکترونیکی را جایی می‌توان فهمید که پای مطالعه و تماشای فیلم وسط باشد؛ در حالی که برای تماشای فیلم اولد بهترین گزینه است، جوهر الکترونیکی مطالعه روی گوشی و تبلت را بسیار آسان می‌کند و کمترین فشار را به چشم وارد خواهد کرد؛ درست مثل کاری که کتابخوان‌های آمازون انجام می‌دهند.

پیش بینی‌های دنیای تکنولوژی حاکی از این است که در آینده دیگر لازم نیست برای خواندن کتاب سراغ کتابخوان بروید و برای دیدن فیلم سراغ گوشی‌تان برگردید؛ بلکه هر دوی این کارها را توسط یک گوشی انجام خواهید داد و تنها با یک کلیک می‌توانید وضعیت گوشی را از اولد به جوهر الکترونیکی و برعکس تغییر دهید. با این حساب یک گوشی مثل سامسونگ a20 با مشخصات خاص که امکان تماشای فیلم را برای کاربر فراهم می‌کند، بدون تغییر قیمت آنچنانی به یک گوشی کتابخوان هم تبدیل می‌شود که مطالعه را آسانتر از همیشه خواهد کرد.


 
کد مطلب : ۲۷۲۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما