کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه چیز در رابطه با معالی آباد شیراز+اماکن دیدنی

25 مرداد 1398 ساعت 17:38

شهر شیراز به شهر گل و راز شهرت یافته است و هر ساله مسافران زیادی از این شهر تاریخی ایران که فرهنگ غنی دارد دیدن می‌کنند. یکی از دلایلی که موجب شده است شهر شیراز در بین مردم محبوب شود و گردشگران زیادی را جذب کند وجود باغ‌های زیبا و بناهای تاریخی فراوانی است که در این شهر وجود دارد.


 
این شهر از نظر جغرافیایی در  جنوب غرب ایران و دامنه های کوه زاگرس قرار ارد و مرکز استان فارس است. شهر شیراز دارای آب و هوای بسیار خوبی است و متوسط میزان دما در این شهر حدود 5 -30 درجه سانتی گراد است و در فصل بهار زیبایی و طبیعت بی‌نظیری دارد.

آنچه که موجب شهرت شهر شیراز شده است تنها طبیعت و باغ های بی نظیرش و آرامگاه شاعرانی مانند حافظ و سعدی نیست بلکه مکان های تاریخی و مذهبی و بازارهای سنتی شیراز نیز از عوامل تاثیر گذار بر معروف شدن آن هستند.
 
موقعیت جغرافیایی معالی آباد در شیراز
بلوار معالی آباد یا همان بلوار دکتر شریعتی  در شمال غرب شیراز قرار گرفته است و از نقاط پر رفت و آمد شیراز محسوب می‌شود که بسیارشیک و فوق العاده است. از نظر دسترسی به این بلوار، بلوار معالی آباد در راستای بلوار شهید چمران قرار گرفته است که با عبور از بلوار معالی آباد می‌توان به فلکه احسان و بلوار شهر فرنگ رسید.
 
جاذبه ها و اماکن دیدنی معالی آباد
یکی از عواملی که موجب شده است محله معالی آباد شیراز شهرت یابد و گردشگران در سفر به شیراز حتما از آنجا دیدن کنند، وجود مجتمع‌ها و هتل‌های فوق العاده و منحصر به فردی است که در این بلوار وجود دارد. از مهم‌ترین مجتمع‌های تجاری معالی آباد می‌توان به مجتمع تجاری آفتاب فارس، مجتمع تجاری مسکونی الوند، گاندی، مجتمع تجاری آفتاب کوچک و کاتیگا اشاره کرد. یکی از هتل‌های بسیار معروف شیراز به نام هتل الیزه نیز در این بلوار واقع شده است که بسیار مورد توجه توریست‌های خارجی قرار گرفته است.

 اگر به دنبال هتل‌ها و محل‌های اقامت شیک و تمیز در شیراز هستید به شما توصیه می‌کنیم که به بلوار معالی آباد مراجعه و از امکانات بی‌ظیر این منطقه استفاده کنید.

کافی شاپ‌ها و رستوان‌های این بلوار نیز بی نظیر هستند و هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند به طوری که می‌توانند پاسخگوی نیاز هر سلیقه‌ای باشند و جوانان و افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. از معروف‌ترین کافی شاپ‌ها و رستوران‌های معالی آباد می‌توان به فست فودهایی مثل شن و رابو اشاره کرد و بهترین رستوران آن رستوران هندی تاج محل می‌باشد که مشتریان فراوانی دارد.

پارک ملت معالی آباد نیز یکی از بهترین پارک های شیراز  است که در بلوار دکتر شریعتی واقع شده است و یک مجتمع فرهنگی بسیار زیبا دارد.

از طریق بلوارهای چمران، فرهنگ ومیرزای شیرازی می‌توان به بلوار معالی آباد رسید و مکان‌های نزدیک به آن شامل بلوار چمران وپیاده راه‌های سلامت آن، مجتمع تجاری خلیج فارس، خیابان قصر الدشت، خیابان عفیف آباد و پل طبقاتی موجود در این خیابان است.

از مهم‌ترین اماکن دیدنی شهر شیراز می‌توان به سعدیه، حافظیه، دروازه قرآن، امام زاده شاه چراغ، ارگ کریم خان، بازار وکیل، باغ ارم، باغ نظر، عمارت قجری نارنجستان اشاره کرد که بسیار زیبا هستند و برخی از آن‌ها درمحله معالی آباد و حوالی آن واقع شده‌اند.

برای رفت و آمد به بلوار معالی آباد خطوط مترو و اتوبوس وجود دارد که دسترسی افراد را راحت‌تر می‌کند. برای این منظور سه خط مترو در معالی آباد قرار داده‌ند که یکی از آن‌ها نزدیک به میدان احسان و دیگری در خیابان دکتر شریعتی و سومین ایستگاه در خیابان خلبان واقع شده است.

دو خط اتوبوس ویژه نیز برای معالی آباد قرار داده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به این نقاط گوناگون این منطقه مراجعه کرد.

با استفاده از این مترو و اتوبوس‌ها می‌توان به مرکز شهر، بلوار مدرس و مهم‌ترین آن‌ها فرودگاه شیراز به راحتی و به دور از دردسر رفت و آمد نمود.

برای مسافرت به شیراز می‌توان ازخودروهای شخصی استفاده نمود و یا با اتوبوس و هواپیما به شیراز سفر کرد که هر کدام ویژگی‌ها و لذت‌های خودش را دارد.

بلیط اتوبوس شیراز و یا بلیط هواپیما شیراز را می‌توان علاوه بر خرید حضوری به صورت اینترنتی نیز خریداری کرد که سایت‌های مختلفی این بلیط‌ها را ارائه می‌دهند و در این میان سایت مستر بلیط یکی از معتبرترین سایت‌ها جهت رزرو آنلاین بلیط است که خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

 


کد مطلب: 272643

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/272643/همه-چیز-رابطه-معالی-آباد-شیراز-اماکن-دیدنی

ITMen
  https://www.itmen.ir