۰
مدیرعامل شرکت ایرانسل در نشستی خبری:

سهامداران ایرانسل مخالف پیوستن به بورس تهران هستند

عباسی: 60 درصد سهام اسنپ را خریده‌ایم، به زودی مالک یک FCP هم می‌شویم
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴
بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل
بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل

آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا تاکید کرد که ایرانسل باید مطابق با تعهدات پروانه‌اش، وارد بورس شود، اما صاحبان سهام این شرکت با استدلالاتی، مخالف این موضوع هستند. جهرمی همچنین تاکید کرد که دو سال دیگر موعد تمدید پروانه این اپراتور بوده و در این خصوص تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

در واکنش به اظهارات وزیر فاوا و در پاسخ به خبرنگار فناوران، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری که به مناسبت سیزدهمین سال تاسیس این اپراتور برگزار شد گفت: شرکت ام‌تی‌ان به عنوان سهامدار غالب ایرانسل، در بورس بین‌المللی حضور دارد و از همین رو سهامداران ایرانس معتقدند دیگر نیازی به حضور این اپراتور در بورس داخلی ایران نیست.

وی با بیان این که تیم حقوقی ایرانسل با تیم حقوقی سازمان تنظیم مقررات برای تمدید پروانه در حال مذاکره است گفت: در این گفت‌وگوها درباره موضوع ورود ایرانسل به بورس نیز صحبت می‌شود و در نهایت باید با توجه به خروجی این حلسات تصمیم‌گیری کنیم. با این حال سهامداران ما موافق این موضوع نیستند.
 
سهامداری ایرانسل در اسنپ و  یک FCP
مدیرعامل ایرانسل با تایید این موضوع که در حال مذاکره با یک FCP برای خرید سهام آن است گفت: هنوز اختلاف نظرهایی در این خصوص وجود دارد اما پیش‌بینی ما این است که این اختلافات به زودی برطرف شده و به این ترتیب ایرانسل سهام یکی از FCPها را خواهد خرید.

وی درباره میزان سهام این شرکت در گروه اسنپ نیز توضیح داد: ایرانسل سهامدار عمده این مجموعه است و 60 درصد سهام آن را خریداری کرده است.
 
فعلا خبری از همکاری در دولت الکترونیکی نیست
عباسی درباره همکاری با سازمان فناوری اطلاعات در ارایه خدمات دولت الکترونیکی گفت: با آقای دکتر ناظمی رییس سازمان جلساتی داشته‌ایم و پیشنهاداتی برای مشارکت در پروژه‌های دولت الکترونیکی مطرح شده است.

وی افزود: فعلا به هیچ توافق روشنی نرسیده‌ایم و البته با حضور در این پروژه‌ها قصد نداریم بازار شرکت‌های کوچک‌تر را از بین ببریم.
 
درآمد ایرانسل از وس قابل توجه نیست
موضوع سرویس‌های ارزش افزوده یکی از پرسش‌های پرتکرار خبرنگاران در نشست خبری با مدیرعامل ایرانسل بود. عباسی در این باره توضیح داد: وزارت ارتباطات از ما خواسته بود که درباره سرویس‌ها و پرداختی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، به کاربران اطلاع‌رسانی شود. اما معاونت فضای مجازی دادستانی در ابلاغیه‌ای با این استدلال که این کار ممکن است مخاطراتی داشته باشد، دستور توقف این کار را داد.

وی افزود: در زمینه سرویس‌های ارزش افزوده هر تصمیمی که رگولاتوری و قوه قضاییه بگیرد ما عملی خواهیم کرد. با این حال معتقدم رویکرد دوستان این نیست که شرکت‌هایی که از مسیر درست فعالیت می‌کنند متضرر شوند.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد: درآمد اپراتورها از این بخش چندان قابل توجه نیست و بیشترین سهم درآمدی به تولیدکنندگان محتوا اختصاص دارد و حتی اگر همه این سرویس‌ها تعطیل شود، ضرر قابل توجهی متوجه سهامداران اپراتورها نخواهد بود.

عباسی گفت: شنیده‌ام آقای وزیر نامه‌ای را در این خصوص به سران قوا ارسال کرده است تا تصمیمی جمعی برای شفافیت در این حوزه اتخاذ شود.
 
تاثیر تحریم‌ها بر راه‌اندازی نسل پنجم
مدیرعامل ایرانسل با بیان این که نسل پنجم در کشورهای معدودی راه‌اندازی شده است گفت: مهم‌ترین مانع بر سر راه‌اندازی این شبکه، زیرساخت و به طور مشخص فیبر نوری است که اکنون در برخی شهرها وجود داشته و در برخی دیگر نه. تکمیل این زیرساخت در برنامه ایرانسل قرار دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم مساله دسترسی به تجهیزات این شبکه است که با توجه به تحریم‌ها، وندورها در تامین این تجهیزات ملاحظاتی دارند که امیدوارم این محدودیت‌ها برداشته شود.
 
خواستار افزایش تعرفه دیتا هستیم
عباسی درباره موضع ایرانسل درقبال تعرفه دیتا گفت: نکته اول این است که ما هم قبول داریم با توجه به آنچه در سایر کشورها اتفاق می‌افتد، تعرفه دیتا نسبت به تعرفه اینترنت ثابت پایین است و باید این موضوع اصلاح شود.

وی ادامه داد: نکته دوم این که 60 تا 70 درصد هزینه‌های ایرانسل ارزی است و به شدت هزینه‌های ما افزایش یافته است و در جهت جبران این موضوع نیاز است تعرفه دیتا افزایش یابد.

مدیرعامل ایرانسل گفت: مانع اصلی بر سر افزایش تعرفه این است که کاربران در وضعیت فعلی آمادگی افزایش تعرفه هیچ سرویسی را ندارند و کوچکترین تغییری در افزایش یا حجم بسته‌های اینترنت، با واکنش وسیعی روبرو می‌شود. با این حال ما پیشنهادات خود را به رگولاتوری داده‌ایم و امیدواریم آنها این موضوع را مورد نظر قرار دهند.
 
حمایت ایرانسل از گوشی ایرانی
مدیرعامل ایرانسل در خصوص برنامه‌های این شرکت برای باندل سیم‌کارت با گوشی گفت: این موضوع همین الان وجود دارد اما برای گسترش آن منتظر آن هستیم که گوشی ایرانی با کیفیتی تولید شده و در جهت حمایت از آن، طرح‌های تشویقی در این خصوص در نظر بگیریم.
 
مشکل ثبت‌نام آنلاین ایرانسل ناچیز بود
مدیرعامل ایرانسل همچنین در پاسخ به خبرنگار فناوران درباره گزارش رگولاتوری که رویه ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت‌های ایرانسل را مقصر اصلی وجود سیم‌کارت‌های مزاحم تبلیغاتی دانسته بود گفت: پس از انتشار این گزارش تیمی از سازمان تنظیم مقررات در مجموعه ما حاضر شد تا به بررسی دقیق موضوع بپردازد.

وی افزود: براساس این بررسی، تنها در دو مورد، اشکال در سامانه مشاهده شد که در مقابل حجم سیم‌کارت‌های مزاحم ناچیز است و عملا اشکال خاصی در این سمت وجود نداشت.

وی درباره برنامه ایرانسل برای احراز هویت و جلوگیری از سواستفاده از سیم‌کارت‌ها گفترگولاتوری در این زمینه طرح استفاده از رمز یک بار مصرف را پیشنهاد کرده که در حال بررسی امکان فنی اجرای این طرح هستیم.
 
سهم 43 درصدی ایرانسل از بازار تلفن همراه
عباسی در این نشست همچنین درباره سهم این اپراتور از بازار تلفن همراه گفت، براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات همراه اول 52 درصد، ایرانسل 43 درصد و تالیا 5 درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

وی افزود: 89 درصد جمعیت کشور تحت پوشش نسل دوم ایرانسل قرار دارد. همچنین 27 میلیون مشترک دیتا تحت پوشش شبکه 3G و 18 میلیون مشترک تحت پوشش شبکه 4G هستند.

عباسی تعداد مشترکان نسل4.5 (4.5G) ثابت ایرانسل یا TD-LTE را بیش از نیم میلیون اعلام کرد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سال 1394 تا کنون 195 شهر تحت پوشش این تکنولوژی قرار گرفته‌اند.
 
توسعه پوشش روستایی
وی در خصوص توسعه پوشش روستایی نیز تعداد روستاهای تحت شبکه 2G را 1287، روستاهای تحت شبکه3G را 1975 و تعداد روستاهای تحت پوشش نسل 4 یا 4G را 1007 روستا اعلام کرد وگفت: تعداد مشترکان نسل 4 روستایی 7/7 میلیون نفر است.

وی ادامه داد: با الحاق شبکه «کوه نور» به ایرانسل در هفته گذشته، 930 روستا نیز به پوشش شبکه افزوده شده است.
 
اجابت خواسته وزیر درباره زائران اربعین
مدیرعامل ایرانسل درخصوص خدمات رومینگ بین المللی گفت: ایرانسل در 144 کشور رومینگ بین الملل ارائه می‌دهد و با 322 اپراتور در کشورهای مختلف قرارداد ارائه خدمات رومینگ دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایرانسل برای اولین بار رومینگ دیتا، رومینگ سیم کارت اعتباری و رومینگ 4G را ارائه کرده است گفت: فعالیت‌های ما به ارائه خدمات در خصوص رومینگ بین المللی محدود نشده است و رومینگ ملی را نیز برای ارائه به مناطق روستایی جدی گرفته‌ایم.

عباسی درباره ارایه خدمات به زائران اربعین گفت: یک میلیون و 700 هزار نفر در این ایام از شبکه ایرانسل استفاده کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 78درصد رشد داشته است؛ این تعداد از مشترکان 36 ترابایت از اینترنت ایرانسل استفاده کرده‌اند که این میزان مصرف نیز نسبت به گذشته رشدی 56 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: در ایام اربعین 7 میلیون دقیقه از خدمات مکالمه رومینگ بین الملل ایرانسل استفاده شد. 7 میلیون پیامک نیز در شبکه ایرانسل ارسال شده است.

وی درباره خواسته وزیر ارتباطات مبنی بر محسابه اینترنت آزاد زائران اربعین در قالب بسته‌های مقرون به صرفه گفت: در حال بررسی ساز و کار عملیاتی این موضوع بوده و سپس با همکاری وزارت ارتباطات جزییات آن اعلام می‌شود.
 
مصرف روزانه 6200 ترابایتی کاربران ایرانسل
عباسی به روند رشد حجم مصرف دیتا از شهریور 93 تا مهرماه 98 اشاره کرد و گفت: هم اکنون به 6200 ترابایت مصرف روزانه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: رشد سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل30 برابر، رشد ترافیک روزانه دیتای همراه 150 برابر و کاهش Latency 20 برابر شده است.

به گفته مدیرعامل ایرانسل مصرف دیتای کاربران این اپراتور در سال از 67/1 اگزابایت عبور کرده است.
 
راه اندازی شبکه جامع دیجیتالی فروش
مدیرعامل ایرانسل از راه‌اندازی شبکه جامع دیجیتالی فروش (D-POS) با قابلیت‌های نوین و ایجاد تجربه منحصر به فرد برای شبکه نمایندگان فروش خبر داد و آن را یکی از فعالیت‌های ایرانسل برای حرکت به سوی دنیای دیجیتال اعلام کرد.

وی یکپارچه سازی کانال‌های فروش را یکی دیگر از فعالیت‌های ایرانسل در این خصوص خواند و گفت: افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و افزایش و بهبود ارائه خدمات دیجیتال در نقاط فروش برخی از فعالیت های ایرانسل در راستای حرکت به سوی دنیای دیجیتال است.»
 
420 هزار میلیارد ریال درآمد دولت از ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به فعالیت‌های این اپراتور در زمینه همکاری با شرکای تجاری، از مشارکت با اپراتورهای ثابت، همکاری و بهره برداری آزمایشی اپراتور هوشمند پلیس، مشارکت با اگریگیتورهای مجازی موبایل، انعقاد قرارداد با 2 اپراتور مجازی موبایل و نیز ارائه خدمات به بیش از 80 هزار مشترک از این طریق را از دیگر فعالیت‌های ایرانسل برشمرد.

وی درآمد مستقیم یا غیر مستقیم دولت از پروژه ایرانسل از آغاز تا پایان شهریورماه 98 را 420 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پرداخت‌های مستقیم ایرانسل به دولت طی 13 سال گذشته نیز 321 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
اضافه دریافت 44 میلیاردی پرسپولیس و استقلال از ایرانسل
عباسی در بخش دیگری از گزارش فعالیت‌های ایرانسل در حوزه مسؤولیت اجتماعی سازمانی، به مواردی از جمله کمک‌های ایرانسل در سیل فروردین ماه 98 و ساخت و بازسازی پنج مدرسه در مناطق سیل‌زده لرستان، خوزستان و گلستان و نیز طرح سرباز ماهر و ترویج گسترش آموزش دیجیتال از طریق پروژه «مدارس درخشان» اشاره کرد و در همین زمینه، با اشاره به حمایت ایرانسل از فوتبال و به طور خاص باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و نیز حمایت از باشگاه تراکتور در سال‌های گذشته ادامه داد: «از شهریورماه 96 تاکنون 151 میلیارد تومان به باشگاه‌ها پرداخت شده که از این مبلغ، 44 میلیارد تومان از پیش پرداخت‌های ایرانسل هنوز مستهلک نشده است.

مدیرعامل ایرانسل در خصوص قرارداد همکاری با لالیگای اسگانیا نیز خبر از سرمایه گذاری در تهیه محتواهای تلویزیونی و مستند داد و گفت: برگزاری 7 دوره کمپ و آموزش 450 نفر از نوجوانان مستعد از دیگر فعالیت‌های ایرانسل در این همکاری بوده است.
 
حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال»
عباسی فعالیت ایرانسل در خصوص اشتغال‌زایی را در راستای اهداف سند برنامه ششم توسعه و با هدف کمک به تحقق شاخص‌های کلان توسعه اقتصادی کشور شرح داد و گفت: ایجاد 2337 شغل مستقیم در تهران و شهرستان ها در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، ایجاد 57هزار و 43 شغل غیرمستقیم در زنجیره ارزش صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد حدود 3000 شغل مستقیم  و 1.5 میلیون شغل غیرمستقیم در شرکت‌های گروه اسنپ از جمله فعالیت‌های ایرانسل بوده است.

وی همچنین در خصوص سرمایه گذاری و کارآفرینی ایرانسل، با اشاره به اقدامات این اپراتور در جهت رفع مشکل اشتغال و مهیا کردن بستر و زیرساخت های مورد نیاز برای ظهور ایده‌های کارآفرینی، گفت: ایرانسل به رشد شرکت‌های دانش بنیان کمک کرده و سعی داشته توسعه کسب و کارهای دیجیتال با حمایت از نخبگان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به همکاری با مجموعه اسنپ، برنامه کاربردی چارخونه، برنامه کاربردی دانا، پیام رسان گپ، برنامه کاربردی روبیکا و ایرانیان تاورز، به برنامه های آتی ایرانسل در این زمینه اشاره کرد و افزود: حمایت و عضویت در صندوق‌های جسورانه و شتابدهنده های استارتاپی، حمایت و سرمایه گذاری بر تولیدات داخلی با راهکار تحقیق و توسعه، حمایت از شرکت‌های داخلی  با سرمایه گذاری، انتقال و بومی سازی دانش و فناوری و حمایت و سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی و زیرساختی مخابراتی کشور اعلام کرد.

عباسی همچنین با توجه به اینکه ایرانسل در حال حرکت به سوی «اپراتور دیجیتال» است، ادامه داد: با توجه به گستره مخاطبان ایرانسل، برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.
 



 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۹۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما