کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کافه‌گردی، تفریحی شیرین در استانبول

4 آذر 1398 ساعت 15:19

 فرهنگ قهوه و کافه‌های متنوع در استانبول به دوران امپراتوری عثمانی بازمی‌گردد. در ابتدا عطر قهوه فقط محدود به کاخ‌‌های اشرافی بود اما خیلی زود به بخشی از زندگی روزمره تمام مردم ترکیه تبدیل شد. به همین دلیل است که امروزه کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در استانبول وجود دارند که هرکدام در نوع خود ویژگی خاصی دارند.



با خرید تور استانبول از علی بابا علاوه بر کافه‌گردی‌ در کوچه‌های خاطره‌انگیز می‌توانید از قهوه‌های بی‌نظیر و آداب مخصوصی که دارند لذت ببرید. در این مطلب می‌خواهیم درباره تجربه شیرین کافه‌گردی در استانبول صحبت کنیم.

قهوه مخصوص در استانبول
چند سال پیش استانبول شروع به تولید قهوه به روش ویژه‌ای کرد. یعنی تمام فرایند از تولید و نحوه کشاورزی و حتی شکل فنجان‌ها را برای حفظ یک‌دستی و تک منشا بودن آن تغییر دارد. امروزه با خرید تور استانبول و سفر به این شهر فوق‌العاده می‌توانید به هر قهوه‌ای مطابق با سلیقه‌تان برسید. تنوع کافه‌ها و قهوه‌ها در این شهر به اندازه‌ای گسترده است که امکان ندارد در هر خیابان یک کافه پیدا نکنید. اما نکته جالب درباره این کافه‌ها این است که کیفیت اغالب آن‌ها در سطح خیلی خوب و عالی است و به نوعی خیلی کم پیش‌ می‌آید در استانبول باشید و قهوه بد بنوشید.

خرید آنلاین تورهای مسافرتی چه مزیتی دارد ؟

طعم قهوه برای این مردم مثل حسی معنوی است. یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های تولید قهوه در تمام جهان نیز به قهوه ترک معروف است. آن‌ها بهترین دانه‌های قهوه را به شکلی خاص تبدیل به بهترین طعم ممکن برای شما می‌کنند. این شیوه‌ی خاص نیز فقط ترکیب هوشمندانه‌ چندین نوع قهوه و تکنیک‌های دم کردن آن است.

استانبول 
زیبایی‌های کافه‌گردی در استانبول
گردش در کوچه پس کوچه‌های استانبول باعث می‌شوند تا از زیبایی‌های خاص و کمیابی بهره‌مند شوید. با انتخاب و خرید تور استانبول می‌توانید این تجربه بی‌نظیر را به خود و همراهانتان هدیه کنید. کافه‌ها عضوی جدا نشدنی از شهر استانبول و فرهنگ مردم است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از نوشیدن در این کافه‌ها و داشتن مکالمه با دیگرانی که مثل خودش هستند لذت نبرد.

جدای از این موضوع کافه‌های استانبول به دلیل بافت تاریخی‌ای که دارند در نوع خود مکانی دیدنی هم حساب می‌شوند. بنابراین بهتر است یکی از روزهایی را که می‌خواهید صرف گردش در شهر کنید را به طور کامل به گردش در کوچه‌ها و به ویژه بازدید از کافه‌های این شهر اختصاص دهید.

استانبول

چند کافه معروف استانبول
گالاتا کونک: این کافه که در ابتدا فقط به پخت شیرینی‌های محلی مشغول بود بعد از مدتی ارائه قهوه و نوشیدنی به مشتریان خودش را شروع کرد و در مدت کوتاهی توانست به شهرت زیادی برسد. نام این مکان به دلیل نزدیکی‌اش به برج گالاتا این‌گونه انتخاب شده است.

پیر لوتی
 اگر با خرید تور استانبول به بازدید از ارتفاعات این شهر بروید به یک مکان کوچک و دنجی می‌رسید که به کافه پیر لوتی معروف است. نام این مکان از نویسنده‌ای فرانسوی گرفته شده که به دلیل حضور زیاد در این کافه از چنین نام مستعاری برای چاپ کتاب‌هایش استفاده می‌کرده است. صمیمیتی که بین کارکنان کافه و مشتریان وجود دارد در کنار منظره‌ی دل‌انگیز بازدید و نوشیدن قهوه را در این مکان ضروری می‌کند.
 
فور وتر ورد
 این کافه در یکی از جزایر پرنس که در سواحل استانبول وجود دارند قرار گرفته است که نامش نیز از همان جزیره گرفته شده است. وقتی با تور استانبول به بازدید از این جزایر می‌روید به طور حتم سری به این کافه‌‌ی راحت بزنید. از جمله معروف‌ترین و خوش‌ عطرترین قهوه‌های استانبول را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.
 
کافه ماگریت
این کافه که از معماری فرانسوی برخوردار است برای آن دسته افرادی که به دیگر فرهنگ‌های اروپا علاقه‌مند هستند بسیار مناسب است. جدای از قهوه‌های فوق‌العاده انواع شیرینی و کیک‌های فرانسوی نیز در این کافه سرو می‌شوند.
 
بِبِک
 این کافه به طور مخصوص به خاطر قهوه‌های جادویی که درست می‌کند معروف است. همچنین به دلیل قرار گرفتن آن در فضای باز می‌توانید از زیبایی‌های اطراف و به ویژه منظره دریا لذت ببرید. ترکیب حس و حال سنتی و مدرنی که در این کافه وجود دارد آن را به مکانی جالب برای تمام سلیقه‌ها تبدیل کرده است.

چه طور برای سفر خارجی هتل ارزان پیدا کنیم؟

سخن پایانی
استانبول شهری تاریخی است و بیش‌تر به بناها و به ویژه مساجدی که دارد معروف است. اما یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که با خرید تور استانبول از علی بابا می‌توانید به آن دست پیدا کنید گشت و گذار در کافه‌های این شهر است. همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم بافت تاریخی حس و حال خاصی را به این کافه‌ها بخشیده است. بنابراین نوشیدن قهوه و چای در این مکان‌های فوق‌العاده تجربه خاص و لذت‌بخشی است.


 


کد مطلب: 273084

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/273084/کافه-گردی-تفریحی-شیرین-استانبول

ITMen
  https://www.itmen.ir