۰

ده استارتاپ آینده‌دار سال 2019 در حوزه کلان داده

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۰
ده استارتاپ برتر 2019 در حوزه بیگ دیتا
ده استارتاپ برتر 2019 در حوزه بیگ دیتا

آی‌تی‌من- برآوردهای IDC حاکی است که حجم کلی داده‌هایی که در سطح جهان تولید می‌شود از 40 زتابایت در سال جاری به 175 زتابایت در سال 2025 خواهد رسید. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که کسب‌وکارها و سازمان‌ها در سرتاسر جهان، در سال جاری میلادی، برای مدیریت این حجم عظیم از داده و استفاده موثر از آن، رقمی در حدود 189.1 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. در عین حال که بخش عمده‌ای از این هزینه‌کرد به جیب شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و Tableau روانه می‌شود؛ استارتاپ‌ها نیز مدام در حال طراحی نرم‌افزارهای نوآورانه‌ای برای مدیریت داده و تحلیل‌های تجاری هستند که روز به روز سهم آنها از کیک بازار کلان داده افزایش می‌یابد.

وب‌سایت CRN.com در مطلبی که می‌خوانید، 10 تا از استارتاپ‌های برتر جهان در حوزه بیگ دیتا را معرفی کرده است.

 
Dataddo
مدیر اجرایی: پتر نمت (Petr Nemeth)



پلتفرم Dataddo که بدون نیاز به کدنویسی تقریبا با تمامی خدمات داده آنلاین، از جمله گوگل آنالیتیکس، فیس‌بوک و سیلزفورس یکپارچه است، قادر به ارسال داده به طیف گسترده‌ای از پایگاه‌های داده، پایگاه‌های داده تحلیلی، سیستم‌های ذخیره ابری، ابزارهای تحلیل تجاری و داشبوردهاست و عملیات‌های مرتبط با استخراج، تبدیل داده و از این  قبیل را خودکارسازی می‌کند.

این استارتاپ در سال 2015 در شهر پراگ جمهوری چک بنیان‌گذاری شد و اکنون  دفتر اصلی آن در مانتین ویو کالیفرنیاست.
  
DataKitchen
مدیر اجرایی: کریستوفر برگ (Christopher Bergh)



دیتاکیچن، در زمینه DataOps  و استفاده از توسعه نرم‌افزاری چابک، دواپس (DevOps) و کنترل آماری فرایندهای مبتنی بر تولید در حوزه تحلیل تجاری و عملیات مدیریت داده است.
این استارتاپ پلتفرم DataOps را برای تیم‌های آی‌تی، پایگاه‌های داده تحلیلی، دانش داده و تحلیل تجاری تهیه کرده که هدف آن ایجاد تحول به سوی خطوط لوله (Data pipline) سریع‌تر، منعطف‌تر و قابل اعتمادتر است.

دیتاکیچن در سال 2013 راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن در کمبریج ماساچوست است.
 
DotData
مدیر اجرایی: ریوهی فوجی‌ماکی (Ryohei Fujimaki)



دات دیتا یک پلتفرم اتوماسیون علم داده‌ها ایجاد کرده که به ادعای خود این شرکت می‌تواند کل فرایند علم داده‌ها را تسریع، دموکراتیزه و عملیاتی کند. در ماه اکتبر گذشته، دات‌دیتا به عنوان شریک تایید شده برای برنامه «استارتاپ» مایکروسافت معرفی شد؛ برنامه‌ای  که هدف آن، کمک به استارتاپ‌ها برای توسعه فناوری‌های نوآورانه برپایه پلتفرم ابری آژور است.
دات‌دیتا در سن متئو کالیفرنیا مستقر است.
 
Dremio
مدیر اجرایی: تامر شیران (Tomer Shiran)



پلتفرم داده به عنوان خدمت (DaaS) درمیو به منظور توانمندسازی کاربران در کشف، نگهداری و به اشتراک‌گذاری داده‌ها، فارغ از مکان یا ساختار آنها طراحی شده ومی‌تواند شکاف بین مهندسان داده و کاربران تجاری را کم کند. این نرم‌افزار از پلتفرم متن‌باز Apache Arrow استفاده می‌کند.

درمیو در سانتاکلارا، کالیفرنیا مستقر است و در سال  2017 از سوی بنیان‌گذاران پروژه‌های Apache Arrow و Apache Drill تاسیس شده است.
 
Hammerspace
مدیر اجرایی: دیوید فلین (David Flynn)



همرسپیس نیز در زمینه DaaS فعال است و فناوری این استارتاپ، دسترسی به داده‌ها را در سیستم‌های آی‌تی هیبریدی و چند-ابری، فراهم می‌کند. نرم افزار این استارتاپ بر یادگیری ماشین مبتنی بر متا دیتا متکی است و قادر به مجازی سازی و استخراج داده‌ها از سیستم‌هایی با ابزارهای ذخیره‌سازی متنوع است

همرسپیس در سال 2018 بنیان‌گذاری شده و دفتر مرکزی آن در لوس‌آلتوس کالیفرنیاست.
 
Okera
مدیر اجرایی: نونگ لی (Nong Li)



اوکرا نرم‌افزاری به منظور مدیریت دسترسی به داده، امنیت و راهبری data lake‌ها طراحی کرده است. پلتفرم Okera Active Data Access Platform امکان دید پذیری داده‌ها (data visibility) را در کنار محافظت از داده‌ها برای داده‌های ساخت‌یافته یا غیرساخت‌یافته فراهم می‌کند.

این استارتاپ که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکو است، در سال 2016 بنیان نهاده شده است.
 
ProvenDB
مدیر اجرایی: وینی اسمیت (Vinny Smith)


استارتاپ استرالیایی ProvenDB در ماه ژوئن گذشته دیتابیس مبتنی بر بلاک‌چین خود را معرفی کرد. سرویس این شرکت روی خدمات پایگاه داده MongoDB پایه‌گذاری شده و ویژگی‌های فناوری بلاک‌چین را به آن افزوده است. پروون‌دی‌بی، برای غلبه بر مشکلات عملکردی و هزینه بلاک‌چین از این موتور کارآمد پایگاه داده استفاده کرده و ویژگی‌های بلاک‌چین از جمله تغییر ناپذیری، اصالت داده و ترابردپذیری را به آن افزوده است.

ProvenDB در ملبورن استرالیا مستقر است و در سال 2016 بنیان‌گذاری شده است.

SlicingDice
مدیر اجرایی: گابریل مناگات (Gabriel Menegat)


SlicingDice خدمات  پایگاه داده تحلیلی مبتنی بر ابر و Daas تحلیلی ارایه می‌دهد. خدمات پایگاه تحلیلی این شرکت  شامل ابزارهایی برای یکپارچه‌سازی داده‌ها، مصورسازی داده‌ها (visualization)، اکتشاف داده و یادگیری ماشین می‌شود.

SlicingDice در سال 2017 میلادی تاسیس شده و دفاتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو و سائوپائولوی برزیل است.
 
Starburst Data
مدیر اجرایی: جاستین بورگمن (Justin Borgman)



Starburst Data توزیعی از انجین متن باز Presto مناسب‌سازی شده برای سازمان‌ها به همراه سرویس‌های مرتبط و پشتیبانی آن را ارایه می‌کند. این استارتاپ پلتفرمی ارایه می‌کند که قادر به جست‌وجو در سطح منابع داده متنوی از جمله سیستم فایل هدوپ، S3 آمازون، کافکا و سیستم‌های پایگاه داده‌ای مانند MySQL، Microsoft SQL Server و MongoDB است.

این استارتاپ در سال 2017 در بوستون پایه‌گذاری شده است.
 
Yellowbrick Data
مدیر اجرایی: نیل کارسون (Neil Carson)



پایگاه داده تحلیلی Yellowbrick Data به منظور کار در محیط‌های هیبرید ابری و برای رقابت با سیستم‌های انبار داده پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر طراحی شده است.  این سیستم به گونه‌ای طراحی  شده که بتواند از 10 ترابایت تا چندین پتابایت داده را تحلیل کند.

این استارتاپ در پالوآلتو کالیفرنیا مستقر است و از سال 2018 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.
 
 
مرجع : CRN.com
کد مطلب : ۲۷۳۱۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما