۰
رویداد «با هم 98» برگزار شد

دست پر «همکاران سیستم» در رایانش ابری

همکاران سیستم با استراتژی اولویت دادن به خدمات ابری، سرویس‌ها و  کسب‌وکارهای جدید خود را معرفی کرد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۸
برگزاری رویداد با هم 98 همکاران سیستم
برگزاری رویداد با هم 98 همکاران سیستم

آی‌تی‌من- این رویداد که به جهت نظم برگزاری و ارایه‌های انجام شده، حرفه‌ای و در حد نام همکاران سیستم بود؛ خبرهای تازه‌ای نیز از فعالیت‌های مشارکتی این شرکت نیز به همراه داشت که در خور توجه بود. همکاران سیستم از طریق این همکاری‌ها، درهای تازه‌ای را به روی کسب‌وکار اصلی‌اش گشوده و در عین حال با هم‌افزایی ایجاد شده و با تکیه به توان تخصصی هر دو طرف مشارکت، وارد کسب‌وکارهای نوی به ویژه در حوزه ارایه خدمات ابری شده است. از جمله خدمات تازه معرفی شده در این رویداد، می‌توان به افزوده شدن هوشمندی تجاری، CRM و فرابوم به راهکاران ابری همکاران سیستم اشاره کرد. همچنین این شرکت خبر از راه‌اندازی کسب‌وکار های جدیدی به نام‌های «فرسان» و «ابرآمد» داد.
گزارش رویداد «با هم 98» را در ادامه می‌خوانید.
   
اولویت با ابر است
فرید فولادی، مدیرعامل همکاران سیستم، نخستین سخنران رویداد «با هم 98» بود. 

فولاید با بیان اینکه فقط 15 درصد از منابع سرورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: 85 درصد منابع سرورها که بدون استفاده می‌ماند و انرژی مصرف می‌کند، به منظور استفاده در شرایط حداکثر مصرف تهیه می‌شود.



به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در صورت اشتراک‌گذاری منابع، میزان استفاده از آنها به 65 درصد می‌رسد و این به معنی صرفه‌جویی 5 برابری در تامین منابع سخت‌افزاری است.
فولادی با بیان اینکه رایانش ابری، راه‌حل اشتراک‌گذاشتن منابع‌ است، افزود: اما اشتراک گذاری و صرفه‌جویی در منابع، تنها مزیت رایانش ابری نیست.

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، مواردی همچون امنیت اطلاعات، کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری و نیروی انسانی متخصص و تمرکز سازمان‌ها بر کسب‌وکار اصلی به جای نگرانی برای تامین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مزایای دیگر این فناوری است.

فولادی سپس با بیان اینکه رایانش ابری حدود 12 سال است که مطرح شده و به بلوغ رسیده است، گفت: این فناوری اکنون به بستر شکل‌گیری و موتور محرکه کسب‌وکارهای دیجیتال و نرم‌افزارهای منعطف و چابک بدل شده است.

وی افزود: بررسی‌های موسسه گارتنر نشان می‌دهد که 75 درصد سازمان‌ها در جهان، تمام یا بخشی از سرویس‌های خود را روی ابر برده‌اند. همچنین این موسسه میزان سرمایه‌گذاری‌ روی سرویس‌های ابری در سال 2021 را 277 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده که نسبت به سال 2019 میلادی 34.34 درصد رشد نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری روی سرویس‌‌های ابری در سال 2019 نیز نسبت به سال ماقبل با 17.3 درصد رشد برآورد شده است.

وی سپس به روند مهاجرت نرم‌افزارهای سازمانی به بستر ابر پرداخت و گفت: بر اساس بررسی‌ها، 93 درصد کسب‌وکارها معتقدند که مهاجرت به سرویس‌های ابری، امنیت اطلاعات را بالا برده و در سال 2025 تا 80 درصد عملیات سازمان‌ها از جمله عملیات‌های حساس، روی ابر می‌رود.

به گفته فولادی، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی نیز 70 درصد بودجه آی‌تی سازمان‌ها برای مهاجرت به ابر هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند توسعه نرم‌افزارهای ERP به سوی هوشمند شدن، تسهیل کاربری و اتصال این نرم‌افزارها به هم می‌رود، گفت: این یعنی استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت چیزها و فناوری‌هایی از این قبیل که همه اینها بدون استفاده از خدمات رایانش ابری امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم سپس به تجربه ارایه خدمات ابری در شرکت تحت مدیریت‌اش پرداخت و گفت: زمانی که ما محصول راهکاران ابری را ارایه کردیم، این مفهوم حتی برای خود ما در ایران نو بود، اما پس از دو سال کسب تجربه، از سال 98 استراتژی همکاران سیستم بر اساس اولویت دادن به ابر (Cloud First) در نظر گرفته شد. با این رویکرد، ما همه نرم‌افزارهای‌مان را روی ابر خواهیم برد و محصولات آینده همکاران سیستم نیز بر بستر ابر، مطمئن‌تر، به روز‌تر و با صرفه‌تر به مشتریان ارایه خواهد شد.
 
تجهیز راهکاران به ابزار هوشمندی تجاری
محسن طلایی، معاون توسعه محصولات همکاران سیستم، سخنران دوم این رویداد بود.

وی با بیان اینکه «راهکاران» به عنوان ERP بومی همکاران سیستم، محصولی است که کل فرایند طراحی و توسعه آن در ایران و با استفاده از متخصصان داخلی انجام شده است، گفت: این محصول به صورت تدریجی توسعه یافته و همچنان در حال تکامل است.



به گفته وی، از جمله مزایای این محصول می‌توان به چندزبانی بودن، چند ارزی بودن، توزیع شدگی جغرافیایی و فرایندی و گزارشگری‌های Adhoc اشاره کرد.

وی سپس به بخش‌های افزوده شده به این محصول پرداخت و گفت: ماژول هوشمندی تجاری برای مدیران کسب‌وکارها  این فرصت را فراهم می‌کند که میزان حرکت به سمت هدف‌گذاری‌ها را کنترل کنند. اما استقرار ابزارهای هوشمندی تجاری، نیاز به صرف منابع و زمان درخور توجهی برای استقرار سیستم دارد. اما با استفاده از فرصتی که فناوری رایانش ابری در اختیار ما گذاشته، برای نخستین بار یک لایه اولیه از هوشمندی تجاری به محصول «راهکاران ابری» افزوده شده است.
 
معرفی CRM و فرابوم
طلایی گفت: همکاران سیستم تا کنون نرم‌افزار و راهکاری برای CRM نداشت؛ اما از ابتدای امسال CRM ابری نیز در قالب راهکاران عرضه شده است.

معاون توسعه محصولات همکاران سیستم سپس با اشاره به اهمیت «بانکداری باز» در دنیا از یک راه‌حل تازه دیگر در همکاران سیستم خبر داد.

وی گفت: با همکاری شرکت فرابوم، امکان اتصال مشتریان‌ «راهکاران ابری» به بانک‌ها فراهم شده و کسب‌وکارها می‌توانند از درون نرم افزار و با چند کلیک به اموری مانند انتقال بین حساب‌ها، ردیابی چک، بررسی مغایرت‌ها و از این قبیل را به انجام برسانند.
 
رونمایی از اپ فرسان
طلایی در این رویداد یک محصول تازه دیگر نیز از همکاران سیستم معرفی کرد.

اپ‌ «فرسان» (فرایند سفارش دهی آسان) محصولی است که فرایند تامین موجودی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها را با بهره‌گیری از خدمات ابری معکوس‌ می‌کند.

این محصول به صاحبان فروشگاه‌ها امکان می‌دهد که نیازهای خود برای تامین کالا در اپلیکیشن ثبت کنند. این سفارش از طریق سیستم راهکاران ابری به تامین کنندگان  منتقل می‌شود و فرایند تامین موجودی کالا از این طریق به انجام می‌رسد و همکاران سیستم امیدوار است که این سیستم بتواند به رونق خرده‌فروشی، تولید و پخش کمک کند.
 
محمد عزیزاللهی، معاون توسعه بازار همکاران سیستم نیز در این همایش به مزیت‌های سیستم‌های ابری  در صرفه‌جویی منابع اشاره کرد و سپس گفت: سیستم‌های ابری تا 77 درصد هزینه کمتری به سازمان‌ها تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 550 مشتری همکاران سیستم از «راهکاران ابری» استفاده می‌کنند، گفت: این مشتریان در بخش‌های مختلف فعالند و بخش عمده‌ای از آنان شرکت‌های متوسط هستند. اما امسال برنامه همکاران سیستم، ترغیب بیشتر سازمان‌های بزرگ به استفاده از این محصول است.

وی با بیان اینکه همکاران سیستم، بدون در نظر گرفتن محصول «سپیدار» بیش از ده هزار مشتری دارد، گفت: بر اساس استراتژی Cloud First تصمیم داریم که بخش عمده‌ای از مشتریان را به سوی خدمات ابری ببریم.

وی گفت: راهکاران ابری هم اکنون 3400 کاربر در بیش از 550 شرکت دارد و زمان آپ‌تایم آن بیش از 99.74 درصد است. ضمن اینکه خدمات پشتیبانی و نگهداری کم هزینه از ویژگی‌های این محصول است.
 
«ابرآمد»، شرکت جدیدی که به ابر آمد
در  ادامه این رویداد، یک خبر دیگر نیز اعلام شد.

همکاران سیستم با مشارکت «رمیس» شرکت جدیدی را به نام «ابرآمد» بنیان گذاشته که خدمات متنوعی در حوزه رایانش ابری می‌دهد.



احسان پورمند، مدیرعامل رمیس با بیان اینکه این شرکت در 18 سال گذشته 850 پروژه زیرساختی فاوا را اجرا کرده است، گفت: در سال جاری بیش از 1300 سرور به سازمان‌ها تحویل داده‌ایم و فقط در سال جاری، فروش بیش از 30 هزار ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی، عملکرد رمیس بوده است.

وی با بیان اینکه رمیس به دنبال ارایه سرویس ابری در تراز جهانی بود، گفت: برای ارایه چنین سرویسی، نیاز به همکاری با یک شرکت توانمند و متخصص بودیم که به این منظور با همکاران سیستم وارد همکاری شدیم.

محمد سلطانی، مدیرعامل شرکت ابرآمد نیز در ادامه به سرویس‌هایی که در این شرکت قابل ارایه است، پرداخت و گفت: دیتاسنتر مجازی، ابرخصوصی مجازی، سرویس پلتفرم، دسکتاپ ابرآمد، سرویس شرایط بحرانی (DR-as-a-Service)  و سرویس پشتیبان گیری از جمله این خدمات است.

گفتنی است که همکاران سیستم در ادامه این رویداد، سه کارگاه آموزشی نیز ترتیب داده بود، همچنین بخش‌های مختلف این شرکت نیز در نمایشگاه جانبی رویداد به معرفی توانمندی‌ها و خدمات خود پرداخته بودند.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما