کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنگره جهانی موبایل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا

The Verge , 18 بهمن 1398 ساعت 17:06

کمتر از سه هفته تا برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل دنیا باقی مانده که شیوع ویروس مهلک کرونا در دنیا، این رویداد بزرگ را تحت تاثیر قرار داده است.



آی‌تی‌من- کنگره جهانی موبایل یا MWC بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی در حوزه موبایلی است که هر سال اوایل اسفند ماه و تقریبا دو ماه بعد از نمایشگاه CES و با همان استانداردها در کشور اسپانیا برگزار می‌شود. 

هر سال بیشتر از صد هزار شرکت از سراسر دنیا در این نمایشگاه شرکت می‌کنند تا تازه‌ترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش بگذارند. اما امسال برگزاری نمایشگاه تحت تاثیر شیوع ویروسی مهلک قرار گرفته و احتمالا برگزاری نمایشگاه را با اختلالاتی همراه کند.

شیوع ویروس کرونا در چین و سپس سایر نقاط دنیا تاکنون جان صدها نفر را گرفته است و سفرهای بین‌المللی در بسیاری از نقاط جهان لغو شده است.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه MWC چینی هستند و اصلی‌ترین قطعات گوشی‌های موبایل در کشور چین و به دست تولیدکنندگان چشم‌بادامی تولید می‌شود و این تولیدکنندگان بزرگ آسیایی قرار بود در بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل دنیا شرکت کنند، اما حالا با شیوع این ویروس احتمال حضور بسیاری از آنها در این نمایشگاه کم می‌شود. تاکنون شرکت‌ زدتی‌ای از چین و شرکت ال‌جی از کره جنوبی از شرکت در نمایشگاه انصراف داده‌اند. ال‌جی دلیل عدم حضور خود در این نمایشگاه را احترام به کارمندانش و از سوی دیگر کاربرانش در سراسر دنیا اعلام کرده است. اما شرکت‌های شیائومی، ویوو و آنر در مصاحبه‌ای با سایت ورج از حضور خود در این نمایشگاه خبر داده‌اند. هواوی نیز با وجود لغو کنفرانس توسعه‌دهنگان که قرار بود در شهر شنژن چین برگزار شود، اعلام کرده است که قصد دارد محصولات جدیدی در این نمایشگاه معرفی کند. البته گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه هواوی قصد دارد تا حد ممکن تعداد کمتری از کارمندانش را به اسپانیا بفرستد و به این ترتیب برخی از برنامه‌هایی که قرار بود در این نمایشگاه اجرا کند و حتی برخی از کنفرانس‌های خبری این شرکت لغو خواهد شد.

همچنین خبری منتشر شده مبنی بر اینکه برای اطمینان از عدم ابتلا به کرونا، مدیران ارشد هواوی قبل از کنگره جهانی موبایل قرنطینه می‌شوند.

هواوی مدیران ارشد و کارمندان خود را که در کنگره جهانی موبایل شرکت می‌کنند به مدت ۱۴ روز پیش از آغاز این رویداد قرنطینه می‌کند تا از عدم ابتلای آنان به ویروس کرونا اطمینان حاصل شود.

بر این اساس هفته آینده مدیران ارشد شرکت هواوی  قرنطینه‌ای ۱۴ روزه را آغاز می‌کنند تا به شرکت کنندگان در کنگره جهانی موبایل اطمینان دهند از شر ویروس کرونا در امان هستند.

پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر به بارسلونا سفر کنند تا در رویداد سالانه کنگره جهانی موبایل شرکت کنند. اما نگرانی درباره سلامت افراد در این رویداد سبب شده کسب‌و‌کارهای مختلف از شرکت در آن خودداری کنند، حضور کمرنگی داشته باشند یا مدیران ارشد آنها در این نمایشگاه حضور نیابند.

در این میان هواوی از جمله شرکت‌هایی است که سعی دارد ایمنی را به طور کامل رعایت کند. این شرکت اعلام کرده کارمندان چینی که قرار است در کنگره جهانی  ۲۰۲۰ شرکت کنند از مدیران ارشد گرفته تا نمایندگان و کارمندان بخش سرویس به مدت ۱۴ روز قبل از برگزاری کنگره جهانی موبایل وارد قرنطینه می‌شوند تا تضمین شود آنان به کرونا مبتلا نیستند.

 هنوز مشخص نیست این افراد مدت قرنطینه را در کجا می‌گذرانند. اما به گفته مقامات ایالت کاتالونیا، تا به حال به هتل‌های بارسلونا اعلام نشده از آنها به عنوان منطقه قرنطینه برای کارمندان هواوی استفاده می‌شود.

از سوی دیگر هواوی قصد دارد از کارمندان خود در اروپا نیز کمک بگیرد. سخنگوی این شرکت اعلام کرده است: قرار است بیش از ۱۲ هزار نفر در اروپا و افرادی که در چین حضور نداشته‌اند و در معرض بیماری کرونا نبوده‌اند نیز  نقش برجسته‌تری در تمام رویدادهای کنگره جهانی موبایل داشته باشند.
از دیگر سو کوالکام، لنوو و موتورولا برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

انجمن جهانی GSMA  که برگزاری نمایشگاه MWC را بر عهده دارد، اعلام کرده که این رویداد طبق برنامه ریزی قبلی برگزار می‌شود و از آنجا که برگزاری این نمایشگاه گردش مالی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلاری در پی دارد و طی آن بیش از ۱۴ هزار شغل پاره‌وقت ایجاد می‌شود و بیش از ۱۲۰۰ شرکت در آن شرکت می‌کنند، نمایشگاهی مهم است و انجمن GSMA بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرده که تلاش شده تا شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار کمی بر برگزاری نمایشگاه MWC داشته باشد و انتظار می‌رود این نمایشگاه طبق برنامه‌ریزی‌ها در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ الی ۸ اسفند) در شهر بارسلونا برگزار شود. همچنین این انجمن اعلام کرده است که تمهیدات ویژه‌ای برای پشتیبانی پزشکی و ضدعفونی کردن محوطه‌ برگزاری در نظر خواهد گرفت. همچنین پروتکل جدیدی جهت تعویض میکروفن برای هر سخنران در نظر گرفته شده است. علاوه‌براین، به همه‌ شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توصیه می‌شود تا از دست دادن جلوگیری کنند.

با این حال انتظار می‌رود که امسال میزان شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه کاهش یابد و نه تنها شاهد کم شدن تعداد شرکت‌ها در این رویداد باشیم، بلکه افرادی که از سراسر دنیا برای بازدید از نمایشگاه به اسپانیا عزیمت می‌کنند نیز کاهش یابد.

 


کد مطلب: 273367

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/273367/کنگره-جهانی-موبایل-تحت-تاثیر-شیوع-ویروس-کرونا

ITMen
  https://www.itmen.ir