کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از رکود تا رشد ۱۰ برابری کسب‌وکارهای آنلاین

گزارش سال ۹۹ ابر آروان منتشر شد

25 اسفند 1399 ساعت 20:04

گزارش سال 99 ابرآروان که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد که  زیرساخت اینترنت کشور ۵درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.


 
آی‌تی‌من- ابرآروان روز گذشته گزارش آماری سالانه خود را منتشر کرد.

گزارش این شرکت، این شرکت به جهت اینکه به تعداد زیادی از کلیدی‌ترین و پرترافیک‌ترین وب‌سایت‌های ایرانی خدمات می‌دهد، می‌تواند نمایی کامل از وضعیت وب و اینترنت ایران به دست بدهد.

ابر آروان در گزارش خود با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ برخی کسب‌وکارهای آنلاین با تداوم رکود، سالی بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند آورده است: با توجه به افزایش نیازمندی‌های آنلاین و تغییر رفتار کاربران برخی از کسب‌وکارها نیز به رشد دو تا ۱۰ برابری  رسیدند.

ابرآروان در این گزارش اعلام کرده که با رشد نزدیک به دو برابری مشتریانش، تلاش گسترده‌ای را برای توسعه‌ زیرساخت صرف کرد. گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان در سال 99 بوده است.

به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد.
 
برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود.

تمام این تلاش‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهنگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی شد.



آمار ترافیکی ابر آروان، نشان می‌دهد با استقبال بسیار بالای کاربران از سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، هم‌چنین خرید خودرو، این دو دسته خدمت آنلاین در بین پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال ۱۳۹۹ قرار گرفته‌اند؛ خدمات الکترونیکی دولتی به‌واسطه‌ کرونا افزایش پیدا کرده است و سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شدند. در آخر، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بودند، در سال ۱۳۹۹ به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسیدند.

 
 
براساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکودشکنی جدیدی در سال ۹۹ دست پیدا کنند.

سامانه‌های بورسی و فروش خودرو با پیک‌های مقطعی رکوردشکنی کردند. فروشگاه‌های آنلاین رشد دو برابری، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی رشد سه برابری و سوپرمارکت‌های آنلاین رشد ۱۰ برابری را رقم زدند.



این در حالی‌ است که سامانه‌های فروش بلیت سفر و رزرو هتل در بهترین حالت توانستند به ترافیک سال گذشته‌شان دست پیدا کنند و سال کرونا را در رکود سپری کردند.



اما دشواری کسب‌وکارهای آنلاین در سال ۱۳۹۹ تنها از کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر نبود. اطلاعات سامانه‌ رادار نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم ‌درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. اما با ۸۸۷۱ دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور ۵درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.



برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

 


 


کد مطلب: 275928

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/report/275928/گزارش-سال-۹۹-ابر-آروان-منتشر

ITMen
  https://www.itmen.ir