گزارش پلتفرم جاباما نشان میدهد پس از جنگ ۱۲ روزه، نهتنها تعداد برنامهریزیهای سفر کاهش شدیدی داشته، بلکه فاصله زمانی بین تصمیمگیری و انجام سفر نیز به کمترین حد خود رسیده است.
آیتیمن- دادههای تحلیلی پلتفرم جاباما حاکی از آن است که جنگ ۱۲ روزه ضربه سنگینی به بازار سفر و گردشگری وارد کرده و الگوی برنامهریزی سفر را بهطور چشمگیری تغییر داده است. مقایسه یک ماه پیش و یک ماه بعد از این رویداد نشان میدهد مجموع برنامهریزیها برای سفر ۷۵ درصد کاهش یافته است؛ آماری که حاکی از انقباض شدید تقاضای سفر است.
بر اساس این گزارش، برنامهریزی برای سفر در همان هفته جنگ با کاهش ۴۲ درصدی مواجه شده است. این افت برای سفرهایی که یک هفته بعد انجام میشدند، به ۷۰ درصد میرسد و برنامهریزی سفر در بازه پنج هفته بعد، افت بیسابقه ۸۳ درصدی را نشان میدهد.
بر اساس تحلیل جاباما، نگرانی از تداوم یا بازگشت شرایط جنگی و لغو رزرو، کاهش اولویت سفر در شرایط اقتصادی فشرده، و ناتوانی در برنامهریزی و تردید در سفر رفتن از عوامل این وضعیت هستند.