۰
بررسی آی‌بی‌ام نشان داد:

هوش مصنوعی، 120 میلیون نفر نیروی کار را نیازمند بازآموزی کرده است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲
هوش مصنوعی و لزوم بازآموزی نیروی کار
هوش مصنوعی و لزوم بازآموزی نیروی کار

آی‌تی‌من- تحقیقاتی که در موسسه ارزش های کسب‌وکار آمریکا انجام و نتایج آن جمعه گذشته منتشر شد، از لزوم بازآموزی 120 میلیون نیروی کار در 12 اقتصاد برتر جهان به منظور هماهنگی با سرعت به‌کارگیری هوش مصنوعی در کسب‌وکارها و کارخانجات حکایت دارد. اما همین بررسی نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از مدیران اجرایی که آی‌بی‌ام با آنان گفت‌وگو کرده، منابع لازم برای کاهش این شکاف مهارتی حاصل از فناوری‌های جدید را در  اختیار دارند.

به گفته ایمی رایت (Amy Wright)، مدیر یکی از شرکت‌های همکار در برنامه استعداد و تحول آی‌بی‌ام می‌گوید: سازمان‌ها با نگرانی‌های گسترده‌ای درباره افزایش شکاف مهارتی و کاهش دسترسی به نیروهای ماهر مواجه‌اند که این مساله تاثیر بالقوه‌ای روی آینده این سازمان‌ها و کل اقتصاد‌های جهان خواهد داشت. اما با اینکه مدیران اجرایی عمق مشکل را درک کرده‌اند، نیمی از آنها تایید کرده‌اند که راهبردهای مناسب توسعه مهارت را برای مواجهه با این مشکل بزرگ را طراحی نکرده‌اند.

نگرانی از تاثیر توسعه هوش مصنوعی بر مشاغل تازه نیست. ایلان ماسک، مدیر اجرایی اسپیس اکس و تسلا نیز ماه گذشته گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از مشاغل امروز را از حیز انتفاع ساقط کند. گزارشی هم که ژانویه امسال منتشر شد، حاکی از این بود که روبات‌ها تا سال 2030 میلادی، یک‌چهارم مشاغل را در ایالات متحده آمریکا از چنگ انسان‌ها درخواهند آورد.

آی‌بی‌ام می‌گوید: شرکت‌ها باید این شکاف مهارت‌های مورد نیاز برای عصر هوش مصنوعی را جدی بگیرند؛ اما این کار ساده نخواهد بود.

به گفته آی‌بی‌ام، تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که زمان لازم برای برطرف کردن این شکاف مهارتی از طریق ارایه آموزش به کارکنان، در چهارسال گذشته ده برابر شده، زیرا هر روز نیاز به آموزش مهارت‌های جدیدی پدیدار و مهارت‌های قدیمی‌تر از دور خارج می‌شوند.

آی‌بی‌ام می‌افزاید: یکی از راه‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند با این سرعت تغییر مهارت‌ها هماهنگ شوند، استفاده از هوش مصنوعی برای کشف مهارت‌های موجود در سازمان، به اشتراک‌گذاری اطلاعات با کارکنان و توسعه فرهنگ یادگیری مداوم است.


 
 
مرجع : CNET
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۷۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما