۰

سهم گوشی‌های ایرانی در بازار چقدر خواهد بود؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹
سهم گوشی‌های ایرانی در بازار چقدر خواهد بود؟
سهم گوشی‌های ایرانی در بازار چقدر خواهد بود؟

آی‌تی‌من- ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به تولید تلفن همراه در کشور گفت: برای بلوغ کامل در تولید تلفن همراه باید مراحل آن طی شود، در گام نخست تولید ضمن اشتغالزایی با افزایش تعاملات با واحد‌های تحقیق و توسعه بومی سازی خط تولید را ایجاد کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه در ابتدای راه وضعیت فعلی ما را داشتند، با بررسی عمق تولید و فناوری که با حضور تولیدکنندگان حمایت‌های لازم از این بخش صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هدف گذاری در طرح تولید تلفن همراه داخلی کسب سهم 20 درصدی از بازار کشور هستیم و برآورد‌های منافع آن برای جلوگیری از خروج ارز و میزان اشتغال آن نیاز به زمان و بازخورد بازار دارد. 

هاشمی با اشاره به قیمت تلفن همراه‌های ساخت داخل بیان کرد: در بحث قیمت گذاری طیف متنوعی از قیمت در نظر گرفته شده است و پیش بینی می‌شود بین 1 تا 3 میلیون تومان ارزش گذاری شود البته این موضوع به پیشنهاد تولیدکنندگان و استقبال از خرید این محصولات بستگی دارد.

به گفته وی؛ در گام نخست این طرح به دنبال عرضه تلفن‌های همراه با قابلیت رقابت با سایر برند‌های موجود در بازار هستیم و پس از آن سطح تکنولوژی نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات بیان کرد: به طور طبیعی سیستم عامل تلفن همراه مدنظر اندروید خواهد بود، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که ما برای فعالان این حوزه تصمیم نخواهیم گرفت، اما دغدغه اصلی ما صیانت از زیست بوم فناورانه کشور است که از تولیدکنندگان مطالبه خواهد شد تا تهدیداتی که در حوزه سایبری وجود دارد را به حداقل برسانند.
 
مرجع : میزان
کد مطلب : ۲۷۳۲۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما