۰

چین، پیشتاز بازار گوشی‌های ۵G

تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۹
چین، پیشتاز بازار گوشی‌های ۵G
چین، پیشتاز بازار گوشی‌های ۵G

آی‌تی‌من - بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، کاربران چینی ۴۸ درصد از تقاضا و فروش گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G  را در سال ۲۰۱۹ میلادی به خود اختصاص داده است.

در طول یکی دو سال اخیر شرکت‌های تولیدکننده موبایل بسیاری به سمت و سوی توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت روی آورده‌اند.

بر اساس این آمارها، هواوی و آنر در سال گذشته موفق شدند ۷۴ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ۵G را به خود اختصاص دهند. این در حالیست که سهم سامسونگ به عنوان نخستین برند پرفروش و محبوب موبایل در جهان، در بازار گوشی‌های ۵G  تنها ۴۰ درصد ثبت و گزارش شده است.

از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه ۵G  از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

البته برخلاف آنکه اخبار بسیاری مبنی بر ارایه و عرضه زودهنگام گوشی‌های هوشمند مجهز به پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G در فضای مجازی منتشر شده و گوشی‌های مجهز به این فناوری جدید روانه بازارهای جهانی شده‌اند، هنوز به نظر می‌رسد که زیرساخت‌های لازم برای برقراری همگانی و عرضه عمومی آن در بسیاری از کشورهای جهان با کندی روبرو شده است و روند پرسرعت و صعودی نداشته است.

اما با همه این تفاسیر، بر اساس گزارش سایت gsmarena، با توجه به آنکه شرکت‌های تولیدکننده موبایل متعددی به سمت و سوی تولید، توسعه و عرضه محصولاتی که قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G را دارند، روی آورده‌اند، به نظر می‌رسد که آینده درخشان پیش روی محصولات مجهز به شبکه ۵G قرار دارد و در سال‌های آینده، آنها سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص خواهند داد.
 
مرجع : GSMArena
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۴۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما