۰

بی اعتمادی به کیفیت کالا عامل کاهش تمایل مردم به خرید آنلاین است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
بی اعتمادی به کیفیت کالا عامل کاهش تمایل مردم
 به خرید آنلاین است
بی اعتمادی به کیفیت کالا عامل کاهش تمایل مردم به خرید آنلاین است

آی‌تی‌من-  خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، در یک افکارسنجی آنلاین از مخاطبان خواست تا علت اصلی کاهش تمایل مردم به خرید آنلاین را در ماه‌های اخیر اعلام کنند که ۳۵.۵ درصد مخاطبان «‌بی اعتمادی به کیفیت کالا» و ۲۵.۶ درصد «‌گرانی قیمت نسبت به بازار» را عامل دانستند. «بی اعتمادی به پرداخت وجه قبل از تحویل کالا» با ۱۵.۸ درصد، «بی اعتمادی به سایت فروشنده» با ۱۵.۶ درصد و «‌تأخیر در ارسال کالا» با ۷.۴ درصد به عنوان عوامل بعدی از سوی پاسخگویان مطرح شدند.

این نظرسنجی در روزهای ۱۰ تا ۱۷ آذر ماه بر روی سایت ایرنا قرار گرفت که در مجموع حدود ۴ هزار نفر در این افکارسنجی مشارکت داشتند.

در پاسخ به سوال «به نظر شما مهمترین علت گرایش مردم به خرید آنلاین چیست؟» ۴۲.۲ درصد مخاطبان «صرفه جویی در وقت» و ۳۷.۴ درصد «انتخاب و دریافت آسان کالا» را مهم‌ترین علت خرید آنلاین دانستند. «قیمت پایین» با ۱۳.۴ درصد و «اطمینان در خرید» با ۳.۹ درصد در مراتب بعدی قرار گرفتند.

مخاطبان ایرنا میزان اعتماد خود را به خرید آنلاین با ۴۵.۷ درصد «تا حدی»، ۲۴.۸ درصد «کم» و ۱۲.۳ درصد «زیاد» اعلام کردند و ۱۷.۱ درصد پاسخگویان ایرنا نیز «اصلا» اعتمادی به خرید آنلاین ندارند.

پاسخ‌های مخاطبان شرکت کننده در مورد سوال چهارم نیز حاکی است؛ ارزیابی مخاطبان از تأثیر شیوع کرونا در گرایش آنها به خرید آنلاین با ۳۶ درصد «تاحدی» است. ۳۵.۶ درصد میزان این تأثیر را «‌زیاد» دانستند و ۲۸.۴ درصد نیز گزینه «‌اصلا» را انتخاب کردند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۰۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما