۰
ادعای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

کسب‌وکارها از اینماد اجباری استقبال کرده‌اند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۲
کسب‌وکارها از اینماد اجباری استقبال کرده‌اند!
کسب‌وکارها از اینماد اجباری استقبال کرده‌اند!

آی‌تی‌من- روابط عمومی‌ مرکز توسعه تجارت بار دیگر ادعای تکذیب شده تصویب اینماد اجباری در جلسات با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را تکرار کرده‌است. این در حالی است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور موافقت خود با اجبار اینماد را تکذیب کرده‌است. 

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در بخشی دیگر از گزارش خود، مدعی می‌شود: «اینماد بدون ستاره به عنوان راهکار پیشنهادی بخش خصوصی برای کسب وکارهای خرد مطرح» شده‌بود. این در حالی است که بسیاری از فعالان بخش خصوصی در موقعیت‌های مختلف مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. از جمله رضا الفت‌نسبت، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی معتقد است: «الزام اینماد کسب و کارهای خرد مجازی را نابود می‌کند.» علاوه بر اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران هم با صدور بیانیه‌ای تند، اجرای اینماد الزامی‌را عامل «به قتل‌گاه فرستادن زیست‌بوم نوآوری کشور» تلقی کرد.

علاوه بر فعالان بخش خصوصی، نمایندگان مجلس هم در موقعیت‌های مختلف از این طرح انتقاد کرده‌اند و علاوه بر اینکه آن را غیرقانونی تلقی کرده‌اند، نسبت به عواقب اجرای آن به ویژه برای کسب و کارهای خرد هشدار داده‌اند.

۱۷۰۰ کسب و کار خرد با اینماد بدون ستاره و ۸۵ متخلف
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حالی مدعی شده‌است که اینماد بدون ستاره برای همه کسب و کارها به سادگی امکان‌پذیر است، که به گفته منتقدان محدودیت ۵۰ تراکنش یا سقف ۵۰ میلیون تومانی تراکنش، عملا بسیاری از کسب و کارهای خرد را از گردونه کسب و کار خارج می‌کند. به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در طول فصل پاییز تنها ۱۷۰۰ کسب و کار خرد، به اجبار اینماد توجه کرده‌اند که ۵ درصد از همین کسب و کارها نیز به دلیل عبور از سقف بسیار محدود تعیین شده توسط مرکز دچار مشکل شده‌اند. بر اساس همین آمار دست کم ۸۵ کسب و کار خرد، به دلیل عبور از سقف بسیار محدود تراکنش ظرف ۱۰ روز مجبور به کسب اینماد ستاره دار هستند که مجوزهای بسیاری بیشتری نیاز دارد و یک فرآیند پیچیده و زمان بر است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مدعی است: «اینماد بدون ستاره در واقع فرایند ساده‎ شده اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب وکارهای خرد است که به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت-‌محور در کشور صرفاً با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است.»
 
کد مطلب : ۲۷۷۹۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما