۰
معاون نخست‌وزیر ازبکستان در نمایشگاه فناوری‌های ایران‌ساخت:

همکاری فناورانه می‌تواند بر مبنای نقشه راه مشترک دو کشور توسعه ‌یابد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۷
همکاری فناورانه می‌تواند بر مبنای نقشه راه مشترک دو کشور توسعه ‌یابد
همکاری فناورانه می‌تواند بر مبنای نقشه راه مشترک دو کشور توسعه ‌یابد

آی‌تی‌من- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید سردار عمر زاق‌اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان از نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، با اشاره به آغاز سرفصل تازه‌ای از همکاری‌ با کسورهای همسایه مبتنی بر نوآوری و فناوری گفت: ایران عزم خود را برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری جزم کرده و اقتصاد دانش بنیان، خلاق و نوآور را محور قرار داده است. وی با بیان این‌که توسعه اقتصاد نوآور و خلاق جزو اولویت های کشور قرار گرفته است، گفت: اکنون یکی از محورهای تعامل با کشورهای همسایه و حضور در عرصه بین‌المللی، محصولات، خدمات و فناوری‌هایی است که توسط شرکت دانش‌بنیان و خلاق عرضه شده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ۶هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار استارتاپ در کشور داریم که در حوزه های گوناگون، در حوزه فناوری جزو برترین استارتاپ‌های منطقه هستند و زیست بوم لناوری و نوآوری ایران را در صدر بهترین‌ها هستند.

سردار عمر زاق‌اف، معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان نیز دستاوردهای ایران را در حوزه فناوری، نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شایسته قدردانی دانست و گفت: اطمینان یافته‌ایم که ایران به دستاوردهای قابل توجهی در علم و فناوری دست یافته است. از سوی تمامی اعضای هیات ازبکستان اعلام می کنم که با توجه به دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، فرصت بسیار مغتنم و خوبی برای همکاری‌های فناورانه میان دو کشور فراهم است و آماده تعامل در حوزه‌های فناورانه هستیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری وزارت توسعه نوآوری در ساختار دولت ازبکستان گفت: این وزارتخانه نسبتاً نوپا و جوان، آماده همکاری با ایران در حوزه فناوری و نوآوری بوده و با وجود نزدیکی بین دو کشور، در صورتی که همکاری فناورانه را آغاز کنیم قطعاً به نتایج خوبی خواهیم رسید. 

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان با اشاره به تعریف ایجاد نقشه راهی برای شکل‌گیری همکاری‌های گسترده دو کشور در حوزه علم و فناوری گفت: پیشنهاد می کنم هیاتی مرکب از نمایندگان کسب و کارها، فعالان فناور، شرکت ها و مراکز فعال در پژوهش، فناوری و صنعت از دستاوردهای ایران دیدن کنند و در سفر این هیات به ایران، طرفین تمامی زمینه‌های همکاری را در حوزه‌های گوناگون دانش، فناوری و صنعت، بررسی کرده تا یک تقشه راه را در این حوزه تعریف کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۳۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما