۰
دولت هند: «دورسی» دروغ می‌گوید

افشای تهدید توییتر از سوی دولت‌های هند، ترکیه و نیجریه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۹
افشای تهدید توییتر از سوی دولت‌های هند، ترکیه و نیجریه
افشای تهدید توییتر از سوی دولت‌های هند، ترکیه و نیجریه

آی‌تی‌من- دورسی در مصاحبه با یک کانال خبری در یوتیوب گفت: به عنوان مثال هند کشوری است که درباره اعتراضات کشاورزان و همچنین برخی خبرنگاران خاص که اهمیت زیادی برای دولت داشتند، درخواست‌های زیادی داشت.

کشاورزان هندی در سال ۲۰۲۱ میلادی و پس از دریافتامتیازاتی از دولت در خصوص برخی قوانین کشاورزی به اعتراضات خود پایان دادند. اعتراضات در اصل متوجه دولت نارندا مودی نخست وزیر هند و حزب اوBJP بود.

دورسی در این باره افزود: این امر به روش‌های مختلفینمایان شد، مثلا دولت اعلام کرد در صورتی که از شرایط ما پیروی نکنید، توییتر را در هند تعطیل می‌کنیم (که یکبازار بسیار بزرگ برای ماست)، ما به خانه کارمندان حمله می‌کنیم که در واقع این کار را کردند و دفاتر این پلتفرم را تعطیل می‌کنیم. این در حالی است که هند یک کشور دموکراتیک است.

دولت هند قبلا هرگونه سانسور آنلاین را انکار و اعلام کرده بود فقط تصمیم دارد اخبار جعلی و پست‌هایی که ایمنی و صلح را به خطر می‌اندازند را محدود کند.

دورسی به فشار مشابهی از سوی دولت‌های ترکیه و نیجریهنیز اشاره کرد که طی سال‌های گذشته پلتفرم را در بازه‌هایزمانی مختلف در سطح ملی محدود کردند و سپس آن را آزاد کردند.

او در ادامه افزود: ترکیه نیز بسیار شبیه هند رفتار کرد. ما درخواست‌های متعددی از ترکیه داشتیم و در دادگاه با دولت این کشور مقابله کردیم و برنده شدیم اما آنها مرتبا به تعطیلیپلتفرم ما تهدید می‌کردند.

علاوه بر آن وضعیت این پلتفرم اجتماعی در نیجریه نیزمشابه بوده است به طوری‌که توییتر از بیم اقدامات دولت علیهکارمندانش، جرات ارسال آنها به این کشور را نداشت.

نیجریه در سال ۲۰۲۱ میلادی و پس از حذف پست محمد بوهاری رییس جمهور وقت کشور در توییتر، این پلتفرم را تعلیق کرد. در اوایل ۲۰۲۲ میلاد و پس از آنکه توییتر با شروط مختلف دولت از جمله تاسیس یک دفتر محلی توافق کرد، این تعلیق رفع شد.

در همین حال دولت هند ادعاهای دورسی را دروغ آشکار خواند.

به گزارش ایسنا، راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فناوریاطلاعات هند، در پستی در توییتر، با انتقاد از اظهارات دورسی، گفت: هیچ کس به زندان نرفت و توییتر هم تعطیل نشد. رژیم توییتر دورسی، با پذیرفتن حاکمیت قانون هند، مشکل داشت.

معاون وزیر فناوری اطلاعات هند گفت: دورسی و تیمش، مکررا قانون هند را نقض کرده‌اند. وی از ماسک نام نبرد اما افزود: توییتر از ژوئن سال ۲۰۲۲، تابع قوانین این کشور بوده است.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۱۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما