۰
رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک نصر تهران مطرح کرد:

سیاست‌های حاکمیت، بازار تجارت الکترونیکی را به داخل مرزها محدود کرده است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۲
سیاست‌های حاکمیت، بازار تجارت الکترونیکی را به داخل مرزها محدود کرده است
سیاست‌های حاکمیت، بازار تجارت الکترونیکی را به داخل مرزها محدود کرده است

آی‌تی‌من- عطا خلیقی، رئیس کمیسیون تجارت الکترونیک نصر تهران، درباره فعالیت‌های این کمیسیون توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که برای اینترنت رخ داده بود، اولویت اول ما تلاش برای حل مشکلات به وجود آمده در این زمینه بود. باید برای حفظ این حوزه تلاش خود را انجام می‌دادیم. به دلیل مشکلات اقتصادی که رخ داده بود و همچنین مشکلاتی که از طرف محدودیت اینترنت ایجاد شده بود، بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به شدت متزلزل شده بودند.

خلیقی ادامه داد: از یک طرف برای سرپا نگاه داشتن این کسب و کارها نیاز به تعامل با حاکمیت داشتیم و از سوی دیگر باید با کسب‌وکارهای این حوزه اتحادی شکل می‌دادیم تا با کمک به یکدیگر بتوانند در این شرایط خاص دوام بیشتری داشته باشند.

خلیقی درباره اقدامات دیگر کمیسیون تجارت الکترونیک نصر تهران، گفت: ما مشکلات اصلی کسب‌وکارهای اینترنتی را در رایزنی با صاحبان این کسب‌وکارها شناسایی کرده و آنها را دسته‌بندی کردیم. کمیسیون این موارد را به کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت ارجاع داد. یکی از مشکلات عمده این کسب‌وکارها موارد مرتبط به مالیات بود. همچنین درخواست مستقل ارگان‌ها برای دریافت دیتا، از دیگر مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی بود. برای موضوع مالیات تصمیم‌گیری‌هایی در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت اتخاذ شد. برای مسئله دیتا هم لایحه‌ای تهیه و برای تصویب آماده شده است تا از مشکلات این بخش هم کاسته شود.

به گفته خلیقی موضوع فریلنسرها و حمایت از پلتفرم‌های داخلی از جمله مباحث مطرح شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال بوده است. او توضیح داد: برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی به ویژه برای دوره‌ای که محدودیت‌های اینترنتی زیاد شد، در کارگروه بحث‌های زیادی انجام و نتایج خوبی هم گرفته شد؛ اما متاسفانه با در نظر گرفتن برخی پارامترها و دستکاری آنها توسط خود دولت، کمک‌ها تنها به چند پلتفرم همسو با دولت محدود شد. اصل پیشنهاد خوب بود اما نتیجه مطلوبی نداشت.

 
کد مطلب : ۲۸۱۱۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما