۰
یک مقام مسول پارک پردیس مطرح کرد:

تحقق توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
تحقق توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی
تحقق توسعه صادرات غیرمستقیم در همکاری با دانش‌بنیان‌های خارجی

آی‌تی‌من- میلاد صدرخانلو بر اهمیت همکاری با سایر کشورها در حوزه دانش بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: اهمیت توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی یکی از عواملی است که سبب شده تا توسعه صادرات محصولات شرکت‌های پارک فناوری به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای تعامل با طرف‌های خارجی از اولویت‌های پارک فناوری پردیس در همکاری‌های بین المللی این مجموعه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از عواملی که می‌تواند پایداری شرکت‌های فناور و توسعه اقتصادی کشور را تضمین کند، افزایش صادرات و ارزآوری شرکت‌های دانش‌بنیان است.

صدرخانلو ادامه داد: نکته دیگر، رفع مشکل تامین تجهیزات و قطعات و تسهیل واردات مواد اولیه جهت تولید محصولات فناورانه است که از دستاوردهای مهم همکاری‌های بین المللی است و به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است. طبیعی است که برخی فعالیت‌های دانش محور نیاز به قطعات و مواد اولیه دارد که واردات آن خود یک هنر در حوزه تجارت است تا هزینه‌های کمتری به کشور تحمیل و تولیدات بهتری شکل گیرد.

وی افزود: تولید مشترک و یا صادرات غیرمستقیم از دیگر مزایای همکاری با سایر کشورها است. بر همین اساس شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند با شرکت‌های متناظر خود در خارج از کشور دست به تولید مشترک محصولاتی بزنند. این تولید مشترک می‌تواند منجر به ساخت محصولی با کیفیت شود که ارزآوری مطلوبی را به همراه دارد.

رئیس توسعه تجارت پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: این فرآیند همان صادرات غیرمستقیم است که نتایج مطلوبی برای مجموعه‌های داخلی داشته و توسعه همکاری‌‌ها در مناطقی مانند آمریکای لاتین، شرق آسیا و آفریقا برای استفاده از همین ظرفیت بالقوه در دستور کار قرار گرفته است.

 
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۳۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما