۰

صد میلیون آمریکایی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
صد میلیون آمریکایی از فیلترشکن استفاده می‌کنند
صد میلیون آمریکایی از فیلترشکن استفاده می‌کنند

آی‌تی‌من- نکتۀ جالب در رابطه با میزان استفاده از این ابزار در آمریکا افزایش سالانه مصرف‌کنندگانش است.

روندی که حداقل طی چهارسال گذشته صعودی بوده است، برای نمونه فقط طی یکسال گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که از وجود vpnها آگاه شده‌اند، شش درصد رشد داشته است، میزان استفاده کنندگان هم روند مشابهی را نشان می‌دهد و طی یکسال گذشته رشدی حدود شش درصدی را تجربه کرده است.
 
دولت آمریکا درباره OpenAI تحقیق می‌کند
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مشغول تحقیق درباره نقض قوانین حمایت از مصرف کننده توسط OpenAI است.

مهر- این کمیسیون به دنبال سوابق گسترده‌ای از سازنده   ChatGPTدرباره مدیریت داده‌های شخصی، پتانسیل آن برای ارائه اطلاعات نادرست به کاربران و خطر آسیب رساندن به مصرف کنندگان، از جمله آسیب به شهرت افراد است.

این تحقیق احتمالا رابطه OpenAI با سیاستگذاران را پیچیده‌تر می‌کند. علاوه بر آن چنین فرایندی احتمالا بیشتر روی نقش OpenAI در بحث و گمانه‌زنی گسترده درباره خطر هوش مصنوعی برای مشاغل، امنیت ملی و دموکراسی متمرکز است.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در یک تقاضانامه تحقیق شامل ۲۰ صفحه از OpenAI خواسته تا به چند درخواست مختلف از شیوه جمع آوری اطلاعات مورد استفاده گرفته تا آموزش مدل‌های زبانی بزرگ و توصیف ظرفیت چت جی پی تی برای ایجاد اظهارات اشتباه درباره افراد واقعی پاسخ دهد.

در این درخواست برای دریافت اطلاعاتی که نوعی احضاریه رسمی ‌تلقی می‌شود، شهادت مدیران OpenAI درباره هرگونه شکایت دریافتی از مردم، فهرست شکایت‌های ثبت شده از شرکت و همچنین جزئیات نشت داده که در مارس ۲۰۲۳ رخ داد نیز خواسته شده است. در رویداد نشت داده مارس ۲۰۲۳ تاریخچه چت کاربران و اطلاعات پرداخت آنها برای مدت کوتاهی در معرض خطر قرار گرفت.

این تحقیق در حقیقت خواستار توصیف شیوه آزمایش و دستکاری الگوریتم‌ها در OpenAI به خصوص برای تولید پاسخ‌های مختلف و زبان‌های متفاوت است. همچنین در درخواست کمیسیون فدرال تجاری آمریکا از OpenAI خواسته شده تا اقداماتی که برای برطرف کردن اطلاعات اشتباهی که توسط نرم افزار تولید می‌شود را نیز اعلام کند.
 
تحقیق کمیسیون فدرال تجارت واضح‌ترین نمونه از قوانین مستقیم دولت آمریکا درباره هوش مصنوعی است. این درحالی است که قانونگذاران در کنگره در تلاش هستند تا سرعت خود را با این صنعت در حال رشد هماهنگ کنند.
 
مرجع : برنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۳۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما