۰

جذب ۹۱ میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
جذب ۹۱ میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌ها
جذب ۹۱ میلیارد تومان سرمایه برای استارت‌آپ‌ها

آی‌تی‌من- مصطفی بغدادی در رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که دیروز با موضوع «هوش مصنوعی در حوزه بانکداری» برگزار شد، صندوق نوآوری و شکوفایی را اصلی‌ترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم نوآوری کشور عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف، در پروسه حمایت از اجزای دیگر زیست‌بوم نوآوری از جمله استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور مشارکت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از بازیگران اصلی که صندوق نوآوری در همکاری با آن‌ها به حمایت از بدنه غیردانش‌بنیان زیست‌بوم نوآوری می‌پردازد، شتابدهنده‌های دانش‌بنیان هستند، گفت: شناسایی بازار و شکل دادن به نوع کسب و کار و ارائه خدمات اولیه از جمله کارهایی است که شتابدهنده‌ها در راستای توسعه یک استارت‌آپ انجام می‌دهند. صندوق نوآوری نیز در تامین سرمایه به آن‌ها اعتماد کرده و با آن‌ها وارد هم‌سرمایه‌گذاری می‌شود. با این شیوه و در همکاری با ۲۷ شتابدهنده دانش‌بنیان، تاکنون ۹۱ میلیارد تومان تامین سرمایه بذری انجام داده‌ایم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: در مرحله بالاتر که استارت‌آپ‌ها نیاز به سرمایه بیشتری دارند، صندوق نوآوری در همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری به حمایت از استارت‌آپ‌ها می‌پردازد. در این فرایند، با صندوق‌های پژوهش و فناوری وارد هم‌سرمایه‌گذاری با نسبت چهار به یک می‌شویم، یعنی اگر صندوق پژوهش و فناوری بر یک طرح استارت‌آپی یک ریال سرمایه‌گذاری کند، صندوق نوآوری چهار ریال هم‌سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور به ۷۰ صندوق رسیده است، گفت: با سیاست توسعه زیست‌بوم تامین مالی فناوری که صندوق نوآوری آن را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد، امروز همه استان‌های کشور و همه دانشگاه‌های مادر، دارای صندوق پژوهش و فناوری هستند. تاکنون با همکاری صندوق‌های پژوهش و سرمایه‌گذاری، ۹۰۵ میلیارد تومان از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور کشور حمایت کرده‌ایم.

بغدادی افزود: در مراحل بالای فعالیت یک استارت‌آپ، برای تامین نیازهای بیشتر اقدام به هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق‌های جسورانه بورسی می‌کنیم. با همکاری صندوق نوآوری تعداد این صندوق‌ها در سال‌های گذشته از ۱۱ صندوق با سرمایه کمتر از ۱,۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۸ صندوق با سرمایه ۵,۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
کد مطلب : ۲۸۱۳۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما