۰

اپ‌استور و گوگل‌پلی در استرالیا مطیع قانون جدید می‌شوند

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۳
اپ‌استور و گوگل‌پلی در استرالیا مطیع قانون جدید می‌شوند
اپ‌استور و گوگل‌پلی در استرالیا مطیع قانون جدید می‌شوند

آی‌تی‌من- رییس سازمان ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد به زودی ممکن است اپل و گوگل با قوانین جدیدی روبه‌رو شوند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد هزینه خریددر اپ را بدون پرداخت کمیسیون به فروشگاه‌هایاپلیکیشن این شرکت دریافت کنند.

جینا کاس گاتلیب مدیر کمیسیون رقابت و حمایتاز مصرف کنندگان استرالیا در این باره می‌گوید: اگر کشور ما گامی در جهت قدرتمندسازی این امر برندارد، این مسوولیت باقی می‌ماند.

این تغییرات احتمالاً بخشی از پاسخ دولت به مشاورهACCC در دسامبر سال گذشته است که درباره یکقانون اجباری در مورد یک کد رفتار اجباری برایپلتفرم‌های دیجیتال تعیین‌شده مانند گوگل و اپل باشد.

ACCC در توصیه خود خواستار ایجاد قانونی شده که رفتارهای ضدرقابتی در پلتفرم‌ها مانند ترجیحسرویس‌های خود، معاملات تجاری ناعادلانه و ایجادموانع همکاری و همچنین توانایی کاربران برای انتقل بین سرویس‌ها را هدف می‌گیرد.

از سوی دیگر اپل و گوگل در میانه کارزار طولانی مدت درباره قوانین اپ‌استور با شرکت اپیک گیمز( خالق بازی فورتنایت) قرار دارند.

در آگوست ۲۰۲۰ میلادی این بازی رایانشی از هر دو اپ اخراج شد زیرا روش میانبری برای سیستم‌هایخرید در اپ در فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل ارائه کرده بود و به این ترتیب از پرداخت کمیسیون۳۰ درصدی سرباز می‌زد.

اپیک گیمز هنوز در استرالیا وآمریکا درگیر پرونده حقوقی ممنوعیت حضور در فروشگاه‌های اپ است. در استرالیا جلسه استماع پرونده مذکور سال آیندهمیلادی برگزار می‌شود.

به گفته یک سخنگوی دستیار خزانه داری استرالیا،هنوز زمان عرضه پیش نویس قانون مشخص نیستاما دولت پذیرای پاسخ‌هاست.
 
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۳۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما