۰
رئیس صندوق نوآوری‌وشکوفایی:

ارائه گرنت به دانش بنیان‌ها توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
ارائه گرنت به دانش بنیان‌ها توسعه می‌یابد
ارائه گرنت به دانش بنیان‌ها توسعه می‌یابد

آی‌تی‌من- محمدصادق خیاطیان در جلسه تودیع و معارفه مدیر پیشین و جدید دبیرخانه کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری، ضمن بیان این مطلب گفت: : نقشی که امروز صندوق‌های پژوهش و فناوری در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری کشور بازی می‌کنند، مرهون اقدامات بسیار مهمی ‌است که دبیرخانه این صندوق‌ها در حوزه ایجادی و همینطور در حوزه کیفی‌سازی در سنوات گذشته به ثمر رسانده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها و نیز حوزه‌های تخصصی، گفت: رشد این صندوق‌ها به تعداد ۷۰ صندوق و افزایش تاثیرگذاری آن‌ها در توسعه اکوسیستم و نیز فعالیت‌شان در حوزه‌‎های سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات همگام با حمایت‌های صندوق نوآوری مطلبی است که نباید آن را فراموش کرد.

خیاطیان با اشاره به خدمت گرنت (کمک هزینه تحقیق و توسعه) در صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اظهار کرد: خدمت گرنت در صندوق نوآوری خدمتی نوپا است و نیاز به تمرکز جدی دارد. بنای ما در دوره جدید فعالیت صندوق نوآوری تمرکز بیشتر بر توسعه خدمت گرنت است، چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی مختلف از جمله دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های خوبی در زمینه تحقیق و توسعه برخوردارند.

در این نشست همچنین دکتر خان‌احمدی، مدیر پیشین دبیرخانه کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: سال‌گذشته عملکرد دبیرخانه متاثر از چند موضوع بود؛ اول تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی ‌و دوم انتصاب معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و تغییراتی که در سیاست‌های دبیرخانه به وجود آمد.

وی افزود: در این میان آنچه مدنظر قرار دادیم این بود که فعالیت‌ها به سمتی رود که ارتقای سطح اعتماد عمومی‌نسبت به دبیرخانه را شاهد باشیم. از سوی دیگر استراتژی ما طوری بود که دبیرخانه به عنوان نهادی مستقل، عمل کرده و برنامه‌های خود را تعریف کند و پیش ببرد.

خان‌احمدی تاکید کرد: سال گذشته دبیرخانه با چالش‌های بسیاری مواجه بود و تلاش ما نیز بر این مبنا استوار بود که ریسک را از روی دبیرخانه برداریم. از سوی دیگر سلامت کار و استقلال دبیرخانه نیز مساله‌ای حائز اهمیت است که امیدواریم دکتر حمیدی هم در این مسیر بتوانند دبیرخانه را به خوبی راهبری کنند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۴۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما