پایان دلال بازی خودرو در دیوار و شیپور
تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷
آیتیمن- داستان از جایی شروع میشود که دلالان خودرو با آگهی کردن خودروها با قیمت نجومیدر سایتها و اپلیکیشنهای فروش خودرو، قیمت این محصول را در بازار افزایش میدادند؛ در حالی که بسیاری از این آگهیها صوری بودند و شخص آگهی کننده اصلا خودرویی برای فروش در اختیار نداشت!
در واقع مشکل اصلی در بالا رفتن قیمت خودرو این بود که خریداران با آگهیهایی مواجه میشدند که بهصورت صوری ثبت شده بودند. در ابتدا برای جلوگیری از اینگونه قیمتدهیها مقرر شد سایتهای آگهی کننده قیمت ارایه شده از سوی فروشندگان را به نمایش نگذارند و فیلد مربوط به قیمت محصول را با عبارت “قیمت توافقی” پر کنند. در زمان مراجعه خریداران به این آگهیها با عبارتهایی مانند «فعلا قصد فروش نداریم، قیمتها رو به بالاست و خودرو گرانتر هم میشود» مواجه میشدند.
اما سیاستهای جدید رییس کمیته نظارت بر کسبوکارهای مجازی و مدیرکل دفتر خدمات عمومی(مرکز اصناف) وزارت صمت با همکاری پلیس راهور و سایتهای آگهی کننده اتخاذ کردهاند سبب شده آگهیهای تقلبی که در پلتفرمها عرضه میشود، کنترل شود و بدین جهت میتوان بازار خودرو را بهصورت کامل کنترل کرد.
بر این اساس مقرر شد: برای آنکه فرصتطلبیها به پایان برسد و فضای خرید و فروش خودرو در سایتها شفاف شود، قرار است برای خودرویی که در سایتها برای فروش عرضه میشود، پلاک آن راستیآزمایی شود. در حقیقت افرادی میتوانند خودروی خود را در سایت برای فروش، آگهی کنند که مالک خودرو باشند، یعنی سند به اسم آگهی دهنده باشد.
مرجع : گجت نیوز