۰
رییس کمیسیون مالیاتی نصر تهران:

نبود وحدت رویه مشکل بزرگ مالیاتی صنف آی‌تی است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
نبود وحدت رویه مشکل بزرگ مالیاتی صنف آی‌تی است
نبود وحدت رویه مشکل بزرگ مالیاتی صنف آی‌تی است

آی‌تی‌من- محمد علی شریفی‌الحسینی، می‌گوید: با توجه به جلسات متمادی کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و پیرو ارجاع مشکلات مالیاتی مطرح شده از سوی فعالان صنف در کمیسیون به اجماع رسیدیم که بزرگ‌ترین مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی اعضا ناشی از عدم وجود وحدت رویه و استفاده صحیح از استانداردهای جدید حسابداری در ثبت رویدادهای مالی در دفاتر قانونی شرکت‌ها است.

او ادامه می‌دهد: بر این اساس تصمیم بر آن شد که جهت ارتقای سطح علمی‌ و کاهش مخاطرات آتی اعضا جهت مبحث استانداردهای جدید حسابداری و از آن مهم‌تر یکسان‌سازی نحوه ثبت عملیات مالی در دفاتر قانونی در ادامه وبینارهای موفق انجام شده در طی سال گذشته برنامه ریزی تحت عنوان مجموعه وبینارهای را در خصوص وحدت رویه در نحوه ثبت صحیح رویدادهای مالی و رعایت استانداردها با رویکرد تهیه صورت‌های مالی به منظور کاهش مخاطرات مالیاتی و بیمه‌ای اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار کنیم.

این عضو هیأت مدیره توضیح می‌دهد: در جهت نیل به این هدف اولین گام را با بهره‌مندی از تخصص اعضا و پتانسیل موجود در کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی تهران از اواخر آبان ماه آغاز خواهیم کرد. در ادامه نیز با همکاری سایر اعضای کمیسیون مالیاتی و با توجه به نیازهای اعلامی‌اعضا، در جهت انتقال تجارب بیمه‌ای و مالیاتی با کمک به رفع مشکلات در این حوزه‌ها اقدام می‌کنیم.

شریفی‌الحسینی خطاب به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تاکید می‌کند: چنانچه هر کدام از اعضا با مشکلات مالیاتی مواجه شدند می‌توانند ضمن بهره‌مندی از حمایت نمایندگان کمیسیون مالیاتی سازمان نظام صنفی رایانه استان تهران از خدمات نمایندگان سازمان در هیات‌های دادرسی و حل اختلاف مالیاتی، موضوع بند 3 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند شوند.

او در توضیحات بیشتری می‌گوید: کمیسیون مالیاتی می‌تواند به این افراد یاری کند اما در صورت عدم اعلام در بدو شکایت، دیگر امکان استفاده از خدمات نمایندگان کمیسیون مالیاتی جهت حضور در هیات‌های موضوع بند 3 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم ممکن نخواهد بود.
کد مطلب : ۲۸۱۹۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين