۰
با حضور وزیر ارتباطات و شهردار تهران

تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری در تهران امضا شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۶
تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری در تهران امضا شد
تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری در تهران امضا شد

آی‌تی‌من- جلسه صبحانه کاری با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی ازمعاونان این وزارتخانه با علیرضا زاکانی شهردار تهران باموضوع تبیین اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها برگزار شد که در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای پایتخت به امضای دو طرف رسید.
 
وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات ودستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوسال گذشته ارائه کرد که بخش عمده این گزارش به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و اهمیت این پروژه به عنوان زیرساخت توسعه آینده کشور اختصاص داشت.
 
زارع پور با تاکید بر اینکه تهران مهم‌ترین کلان شهری است که باید این پروژه در آن اجرایی شود، گفت: تهران کلان شهری است که جمعیت زیادی را در خود جای داده و سرویس اینترنت با سرعت گیگابیت بر ثانیه یک نیازاساسی برای این شهر محسوب می‌شود.
 
وی افزود: تلاش ما این است که سرویس‌هایی باسرعت‌های بالا، با کیفیت و ارزان در اختیار کاربران قراردهیم که این مهم محقق نخواهد شد مگر با تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۲۰۰ شهر در حال احداث است و تا الان نزدیک به ۵ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرارگرفته‌اند، گفت: بر اساس تازه‌ترین آمارها، ۴ میلیون خانوار در تهران ساکن هستند که با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در پایتخت و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی ‌این خانوارها، جهش قابل توجه‌ای درتحقق اهداف تعیین شده یعنی ایجاد ۲۰ میلیون پوشش تا پایان دولت سیزدهم ایجاد خواهد شد.
 
وی درباره نحوه اجرای این پروژه در تهران خاطر نشان کرد: برای رفع انحصار و ایجاد رقابت و ارائه خدمات بهتر به مردم، بازیگران جدیدی در عرضه سرویس فیبر نوری وارد شده‌اند و در حال حاضر ۹ اپراتور جدید در این پروژه فعال هستند که در کلان شهرها کنسرسیومی‌از این اپراتورها پروژه را راهبری می‌کنند که در تهران نیز بر همین اساس عمل خواهد شد.
 
در ادامه این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران با تقدیر از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در دوسال گذشته گفت: این دستاوردها نتیجه تفکر، فرهنگ وحرکت جهادی است که در مجموعه وزارت ارتباطات شکل گرفته است.
 
شهردار تهران با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: این پروژه هم از منظر ملّی و هم ازمنظر تسهیل خدمت رسانی به مردم حائز اهمیت است واز این منظر شهرداری تهران فارغ از هرگونه نگاه مادی برای تکمیل این پروژه آماده همکاری است.
 
وی افزود: بنده به عنوان شهردار تهران و همکاران‌مان، شهرداری را به عنوان منشأ ارائه خدمت می‌بینیم و با توجه به برنامه‌های تحولی و کلانی که در این دوره تهیه شده است، به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه برای تبدیل تهران به عنوان شهر هوشمند نگاه ویژه‌ای داریم.
 
زاکانی ادامه داد: بنابراین لازم است که وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در این پروژه شهرداری تهران را شریک راهبردی خود در نظر بگیرد و آماده‌ایم که مسوولیت‌های خود را در این پروژه انجام دهیم.
 
وزیر ارتباطات در ادامه با تقدیر از نگاه راهبردی وحاکمیتی و فرابخشی شهردار تهران گفت: این پروژه به سرانجام نمی‌رسد مگر با ایجاد همدلی و همکاری همه جانبه به ویژه از جانب شهرداری‌ها که امیدواری مشهرداران سراسر کشور در این مسیر شهرداری تهران را الگویی مناسب در نظر بگیرند.
 
در پایان این جلسه تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر تهران به امضای وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران رسید که براساس آن تا پایان دولت سیزدهم کل شهر تهران تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهد گرفت تا امکان ارائه سرویس‌های چندصد مگابیتی به هموطنان در این کلانشهر فراهم شود.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۴۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين