۰

بررسی فروش اینترنتی دارو در کمیسیون اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
بررسی فروش اینترنتی دارو در کمیسیون اقتصاد دیجیتال
بررسی فروش اینترنتی دارو در کمیسیون اقتصاد دیجیتال

آی‌تی‌من- در این جلسه که با حضور عیسی زارع پور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس جلسه و به منظور بررسی پیشنویس آیین نامه اجرایی، ضوابط و اصول حاکم بر اپراتور‌های هوشمند حوزه سلامت الکترونیک برگزار شد، وزیر ارتباطات با بیان اهمیت توزیع دارو از طریق سکو‌های مجاز، اظهار کرد: به دلیل اینکه بستر و زمینه فعالیت در این حوزه فرآهم است و سکو‌ها نیز درخواست فعالیت در این حوزه دارند با تصویب این آیین نامه در مدت کوتاه چند روزه امکان عملیاتی کردن این موضوع وجود دارد.

وزیر ارتباطات به همین منظور به رضا باقری اصل به عنوان جانشین خود در کمیسیون راهبری کارگروه اقتصاد دیجیتال دستور داد با هماهنگیوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمع بندی موضوعات مرتبط با اینآیین نامه در چند روز آینده انجام شود تا قبل از دهه فجر سال جاری، مردماز این خدمت استفاده کنند.

وی درباره نوع نظارت و پاسخگویی سکو‌های فعال در این حوزه نیز افزود: پیشنهاد ما این است که سکو‌ها برای دریافت مجوز و پاسخگویی با یکمجموعه مرتبط باشند و مردم نیز در برخورد با تخلفات احتمالی سکو‌ها بدانند که باید با چه دستگاهی تماس بگیرند و فقط یک مجموعه پاسخگوی آنان باشد.

زارع پور تصریح کرد: در همه جای دنیا  به همین صورت است که سکو‌هایی که خدمات مختلفی ارایه می‌کنند از طریق یک مجموعه نظارت و پاسخگویی دارند و مردم نیز فقط با یک شماره تماس امکان پیگیریمشکلات خود را در رابطه با این سکو‌ها دارند و هماهنگی مورد نیاز دستگاه‌ها درباره خدمات ارایه شده بدون درگیر کردن مردم انجام می‌شود.

بر اساس همین گزارش، در این جلسه اعضای حاضر نظرات خود را درباره بند‌های مختلف این آیین نامه اعلام و مقرر شد که بعد از جمع بندی این نظرات، آیین نامه برای تصویب به کارگروه اقتصاد دیجیتال ارایه شود.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۴۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما