۰
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:

سرقت وسایل دیجیتال بیشتر شده است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۵
سرقت وسایل دیجیتال بیشتر شده است
سرقت وسایل دیجیتال بیشتر شده است

آی‌تی‌من- این روزها قیمت دستگاه‌هایدیجیتال از جمله لپ‌ تاپ و موبایل افزایش داشته است. یکی از دلایل این رشد قیمت می‌تواند روند صعودی نرخ ارز باشد اما وضع قوانین جدید در ثبت سفارش این اقلام نیز در گرانی آنها بی‌تاثیر نیست.

افزایش قیمت لپ‎وتاپ موبایل، در وهله نخست کاهش قدرت خرید مردم را به دنبال داشته است و حالا مصرف‌کنندگان برای خرید این کالا به سراغ خرید اقساطی یا تهیه کالای استوک رفته‌اند؛ اما بعد دیگر ماجرا نیز روند صعودی آمار سرقت این کالاهاست که نارضایتی و نگرانی مردم را در پی داشته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران درباره افزایش سرقت لپ‌‎تاپ و گوشی‌های تلفن همراه این موضوع را نوعی اثر پنهان افزایش قیمت این کالاها می‌داند و می‌گوید: سرقت موبایل و لپ‎تاپ اتفاق جدیدی نیست و از گذشته هم وجود داشته است. اما گرانی این کالاها موجب شده سرقت آنها نسبت به گذشته روند صعودی پیدا کند.

به گفته وی، قیمت لپ تاپ نه تنها برای مدل‌های نو بلکه در مورد محصولات استوک نیز افزایش شدیدی را تجربه کرده است و سرقت این کالا هم مانند موبایل به دلیل گرانی افزایش یافته؛ در حالی ردیابی آن نیز پس از سرقت کار ساده‌ای نیست و زمان‌بر است.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران به مردم توصیه کرد: همه باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند تا حداقل در صورت بروز چنین اتفاقات تلخی اطلاعات آن‌ها از بین نرود. همچنین مردم کارتن دستگاه خود را نگه دارند تا با ارائه اطلاعاتی مانند سریال دستگاه و دیگر مشخصات بتوانند سرقت دستگاه خود را ردیابی کنند.

فرجی تهرانی همچنین به افزایش سرقت گوشی‌های آیفون هم اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر سرقت انواع مدل‌های گوشی آیفون نیز زیاد شده و بهتر است مردم در مراکز شلوغ مراقب وسایل دیجیتالی و گران قیمت خود باشند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: مدتیاست که در میان گوشی‌ها به ویژه سرقت دو مدل آیفون ۱۴ و ۱۵ افزایش یافته است در حالی که این مدل‌ها به دلیل رجیستر نشدن جایی ثبت نشده‌اند و چنانچه دزدیده شوند، مکانی برای استعلام و پیگیری این وسایل دیجیتال وجود ندارد.


 
کد مطلب : ۲۸۲۵۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين