۱۴
۰
سخنگوی قوه قضاییه: سلبریتی‌ها باید پول تبلیغات را برگردانند

اموال کوروش کمپانی توقیف شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
اموال کوروش کمپانی توقیف شد
اموال کوروش کمپانی توقیف شد

آی‌تی‌من- مسعود ستایشی با بیان اینکه تاکنون امار دقیقی از دریافت کنندگان این محصولات وجود ندارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد قابل توجهی از افراد این محصولات را خریداری کرده‌اند و تعداد زیاد دیگری نیز که این محصولات را که خریدند هنوز کالایی دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان روند قضایی رسیدگی به این پرونده گفت: از آبان ماه سال جاری رسیدگی به این موضوع بر اساس گزارش‌های واصله از سوی ضابطان خاص صورت شروع شده و وزارت اطلاعات گزارش دهنده این پرونده بوده است.

ستایشی ادامه داد: مدیر عامل این شرکت، ۵ ماه قبل و پیش از اینکه ضابطان نسبت به این موضوع ورود کنند و پرونده‌ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است و اموال منقول این شرکت در نقاط مختلف کشور مانند قایق‌هایی در جزیره کیش شناسایی و توقیف شده است.

وی اضافه کرد: یکی از منسوبان مدیرعامل این شرکت، به اتهام معاونت در بزه کلاهبرداری بازداشت شده است و تمهیدات لازم نسبت به اقلامی‌که مربوط به مدیرعامل شرکت بوده و این فرد در صدد فروش و انتقال آنها بوده، صورت گرفته است.

ستایشی با بیان اینکه تا دو هفته گذشته هیچگونه شکایتی علیه مدیرعامل و این شرکت نداشته‌ایم، گفت: ۲۸ بهمن ماه با دستور مقام قضایی صالح، بنری نصب شد تا اگر کسی از این شرکت شکایتی دارد، شکایت خود را با اسناد و ادله به پلیس تخصصی مربوطه تسلیم کند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر در تهران علیه این شرکت شکایت کرده‌اند، گفت: این پرونده در دست رسیدگی است و به مردم اطمینان می‌دهیم که با اقتدار در کمترین زمان نسبت به شناسایی اموال این شرکت، متهمان و استرداد اموال به مالباختگان با همکاری مردم اقدام خواهیم کرد.

ستایشی با بیان خروج متهم اصلی این شرکت از کشور گفت: پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن وی به کشور صورت گرفته و اقدامات موثری برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به عمل آمده و قطعا اموال شرکت، معاونان مدیرعامل نیز با قاطعیت و ضابطه‌مند توقیف می‌شوند.

وی با بیان برخی چهره‌های هنری و ورزشی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این شرکت کرده‌اند، گفت: متاسفانه تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده است که بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان پیگیری این پرونده در ناحیه ۵ دادسرای عمومی‌و انقلاب تهران گفت: چنانچه اموال این شرکت، شناسایی و توقیف شود با برنامه ریزی درست برای توزیع‌ اموال بین مالباختگان اقدام می‌شود. مردم می‌توانند اطلاعات خود نسبت به اموال منقول و غیر منقول این شرکت را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

وی افزود: هم اکنون در مرحله اخذ شکایت مالباختگان و جمع آوری اسناد موجود درباره این پرونده هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره ترک ‌فعل‌های احتمالی صورت گرفته درباره این شرکت نیز گفت:باید تحقیقات لازم انجام شود تا اگر تقصیری درباره اعطای مجوز فعالیت به این شرکت صورت گرفته مشخص شود.

وی گفت: باید مشخص شود که آیا نظارت‌های قانونی لازم انجام شده است یا خیر؟ تا با استفاده از نتایج تحقیقات، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

ستایشی با بیان اینکه قوه قضاییه برای استرداد اموال مالباختگان این پرونده نهایت توجه را دارد و پشتیبان مردم است، گفت: از مردم می‌خواهیم در سرمایه گذاری‌های خود نسبت به موضوع آن و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در ان شناخت کافی پیدا کنند و سرمایه و دارایی خود را در معرض سوءاستفاده قرار ندهند.

وی با بیان اینکه شرکتی به نام «کوروش کمپانی» در اداره کل ثبت شرکتها تاکنون ثبت نشده است، گفت: تنها شرکتی به نام کوروش پردازان آی سا با مسئولیت محدود با شماره ثبت مشخص، در ۸ بهمن سال ۹۹ به ثبت رسیده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پایان گفت: مدیرعامل این شرکت، خدمت وظیفه عمومی‌را انجام نداده است. البته برای تاسیس شرکت‌ها و موسسات نیاز به اخذ کارت پایان خدمت نیست.

شرکت «کوروش کمپانی» که با ادعای فروش آیفون ۲۰ میلیونی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، این روزها تعطیل شده و مالک این شرکت متواری است؛ موضوعی که پلیس نیز آن را تایید کرده و در پی یافتن این فرد و احقاق حقوق مالباختگان است.

شرکت کوروش کمپانی که در حوزه فروش موبایل فعالیت داشت، مدعی بود که گوشی موبایل آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود را از طریق حذف واسطه‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می‌رساند و در این رابطه در ماههای گذشته نیز تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی کلید زد.

 
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۲
نظرات شما
Cyclof
Iran, Islamic Republic of
اموالش م.ه چقد می ارزه میلیاردها تومن برداشته برده
Iran, Islamic Republic of
خودشو بگیرید بیاید ...ببنید خلبان روسی فرار کرد رفت اکراین .از اونور بردنش اسپانیا...تو اسپانیا کشته پیداش کردن....بنظرتون کسی جرات فرار داره؟؟؟ حالا ایران مصی علی‌نژاد.خاوری .......اگر اینترپل دستگیر کرد که هیچ .نکرد ایران باید جلو بدعت رو بگیره..قاضی منصوری رو کی زد و هول داد؟؟ کار موساد هست اینکارا...آیا تاوان جنایت کسی رو میگیرید؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
راستی سربازی که نرفته با چه وثیقه ای اجازه دادند بره خارج از کشور؟
Iran, Islamic Republic of
اموالی نداره مغازه اجاره روده، تنها داراییش یک سایت بوده
Romania
شما به چه امیدی میخاین پولتونو بگیرین درقزوین تاکستان دولت عفاری رو گرفته کلی هم شرکته پول نقد داره ۳۰۰۰۰هزار نفر شاکی داره پول شونو نمیده دوات یک ساله رضایت خودرو
ح
Iran, Islamic Republic of
اینقدر که این چند روز بابت این شرکت همه دست به دست داده اید و بوق و کرنا میکنید و به اصطلاح پیگیری ،آیا برای چای دبش هم این همه پیگیری انجام شد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
مگر مرض داری به بهونه ای که جیبت پربشه مال مردم رو بخوری اموال توقیف بشه خودتم از ترس زندگی کنی که کی بدام بیوفتی مال مردم مال مردم این شما ها مقصر اصلی هستید که امسال ایشان دام پهن کنند
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه و بدبختانه قانون قضایی ما با اینطور مسائل نسبت ب اِعمال حکمی قوی وبازدارنده واجرای ی عادلانه درزمینه پیشگیری وقوع جرم لحاظ نمیکنند برای همین جرم و عاملین جرم زیاد شدن،دلسوزی برای مجرم جفایی درحق ملت وقانون ودولت وعدالت اسلامی هست،مجرم اقتصادی(کلابرداری،اخاذی،دزدیاختلاس....) ب میزان جرم های خردیا کلان چ مسئول و غیره بهمان میزان در ملا ٔعام اعضای بدنش با ساتور قطع شود،گرچه اجرای چنین حکمی سخت هست
چاره ای نیست چون تا الان اعمال حکم های دیگر عامل تربیتی پیشگیرانه نبوده ،وحتی باعث شرارت وجسورتر شدن مجرم شده
مجرم دلسوزی قوه عدلیه را توان راهبردی خود در تایین حکم دانسته و توهم غرور وتکرار جرم با مقیاس بزرگتر ب ان دست میدهد
نیکی ک از حد بگذرد نادان خیال بد کند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
این همش حرف یک شخص کارت کارت نمیتونه 5,میلیون تون جا به جا کنه حالا چطور یک شخص هزاران میلیارد جابه‌جا می‌کنه که این تعجب آور چون بدون همراهی اشخاص مهم این کار امکان ندارد دوم تاکه مردم همیشه باید شکست بخورند و همیشه سرشون بی کلاه بمونه یکم فکرکردن جچقبل هرکاری لازم است
حسنی
Iran, Islamic Republic of
چه زود اقدام کردید!!!! .میذاشتید اموال را بفروشه بعد میز و صندلی دفتر پلمپ شده را توقیف میکردید.ماههاست کلی آدم شاکی شدند طرف اموالش را فروخت و در رفت تازه دارید توقیف کنید و قراره به اینترپل نامه بزنید.خودتون را فیلم کنید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این مگه سرباز فراری حساب نمیشه وقتی نری خدمت یعمی سرباز فراری چه جوری مجوز به این گندگی بهش دادند
Romania
چطوری فرار کرده که شما متوجه نشدید مگر می‌شود نه چرا اگر مردم اعتراض بکنید سریعتر آدمهای شما درخیابان ها پیدا می‌شوند برای سرکوب مردم ولی این زمان ها اتفاقی نمی افتد شرکت نفتی چند سال پیش ۱۰۰میلیارد تومان برد ۳ساعت قبل از فرار باخبر شد ورفت کانادا خودتی
فارس
Iran, Islamic Republic of
خاوری اومد حالا نوبت اینه که برگردونید خود دولتی‌ها شریک این ماجراها هستن. خاوری را نمیتونین ولی امثال روح اله زم را میتونین چیپس مز مز کنین
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
خودش باید شکار بشه.مال مردم رو به نرخ روز باهش تسویه حساب کنن.نه مشتی کامپیوتر اندک اموالی که درد مالباختگان نمی‌خورد.ظبط شه.
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين