۰

ورود جهاد دانشگاهی به حوزه خودروهای هوشمند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴
ورود جهاد دانشگاهی به حوزه خودروهای هوشمند
ورود جهاد دانشگاهی به حوزه خودروهای هوشمند

آی‌تی‌من- حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و علیمردان عظیمی، مدیرعامل یکی از گروه‌های صنعتی خودرو در راستای توسعه همکاری‌های فناورانه، فنی، تخصصی، پژوهشی، اجرایی، آموزشی و فرهنگی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و با هدف رفع نیازهای صنعت خودرو، ارتقای دانش کارکنان، تقویت هر چه بیشتر تعاملات و استفاده بهینه از امکانات موجود تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه گفت: این نهاد در حوزه‌های هوش مصنوعی اقدامات بزرگی را در دستور کار دارد که ازجمله آنها ایجاد آزمایشگاه هوش مصنوعی و دوقلوی دیجیتال است و کتابی نیز با همین عنوان توسط پژوهشگران این نهاد منتشرشده است.

مسلمی نائینی همچنین ابراز امیدواری کرد تا دو مجموعه جهاددانشگاهی و گروه صنعتی خودرو مذکور در آینده نزدیک کارهای بزرگی را با تعامل و همکاری یکدیگر به انجام برسانند.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: نتایج مثبت حاصله از همکاری‌های گذشته، سبب شکل گیری تفاهم‌نامه جدید شده است که با امضای آن شاهد توسعه همکاری‌ها در حوزه ماشین آلات، فناوری‌های نو، هوش مصنوعی، تولید خودروهای جدید و تولید قطعات خواهیم بود.

همچنین از دیگر زمینه‌های مشترک دراین تفاهم نامه ساخت مواد اولیه مصرفی سنسورها و یاتاقان‌ها، اجرای فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان در حوزه ابزار، تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید و ریشه‌یابی منشأ مشکلات تجهیزات، به‌روزآوری و توسعه فناوری‌های مرتبط با هوشمند سازی و اتوماسیون صنعتی، طراحی، ساخت و توسعه سیستم‌های روباتیک بود.

بومی‌سازی فناوری و توسعه زیرساخت‌های طراحی و تولید و تجاری‌سازی خودروهای برقی و هیبریدی، همکاری در توسعه شبکه برق و الکترونیک از طریق اجرای طرح‌های فناورانه موردنیاز توافق شده ازجمله توسعه سیستم کنترل موتور خودرو (ECU/EMS) و سامانه‌های (سیستم‌های) برق و الکترونیک خودروهای آتی نظیر (EPS، ESC، TPMS و…)، مشاوره، طراحی، ساخت و تولید سیستم‌های پیشرانه الکتریکی همکاری و مشارکت در اجرای سامانه (سیستم) دستیار راننده ADAS و سیستم‌های هوشمند، بومی‌سازی فناوری ساخت انواع قطعات و سامانه‌های (سیستم‌های) موردنیاز توافق شده در حوزه‌های برق و الکترونیک، سامانه‌های سکویی (سیستم‌های پلتفرمی) و سایر حوزه‌های مرتبط و... از دیگر موارد این تفاهم‌نامه همکاری است.

گفتنی است این دو مجموعه در سال‌های گذشته طرح‌های بسیاری ازجمله طراحی و ساخت ربات‌های خاص خطوط تولید، راه‌اندازی خط تولید موتور پژو ۴۰۵ را با محوریت سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به انجام رسانده‌اند. همچنین ساخت دستگاه تنظیم زوایای چرخ و چراغ و فرمان خودرو ریرا، طراحی و پیاده‌سازی سامانه نرم‌افزاری خودروهای متصل، پروژه طراحی، ساخت و اورهال ابزار، تجهیزات و قطعات یدکی (شامل حدود ۳۰ زیر پروژه متنوع) ازجمله همکاری‌های دو سال گذشته است.
 
 
 
مرجع : جهاد دانشگاهی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۸۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين