۱
۰

شگفتانه‌ای که شگفت‌انگیز نبود

ایمان بیک / مولف
تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰
شگفتانه‌ای که شگفت‌انگیز نبود
 
آی‌تی‌من- فرصت چند روزه تا اعلام این خبر از سوی وزیر، با پیش‌بینی مردم بر اساس انتظاری که از وزیر داشتند همراه بود. انتظارات و پیش‌بینی‌های پر بسامد مردم در این زمینه، رایگان شدن اینترنت داخلی و رفع محدودیت از سرویس‌ها و اپ‌هایی مانند تلگرام و توییتر بود که عملا  با آنچه به دست آمد، فرسنگ‌ها فاصله داشت و به نظر می‌رسد که استفاده از پهپاد نه تنها اولویت مردم نبوده؛ بلکه برای آنان اهمیت چندانی هم در این برهه از زمان ندارد.

اگرچه در شرایط طبیعی، استفاده از فناوری پهپاد می‌توانست یک دستاورد درخور توجه باشد؛ واقعیت این است که مردم در محدوده اختیارات و مسوولیت‌های وزارت ارتباطات، نیازهای اولیه و نگرانی‌های مهم‌تری دارند؛ اولویت‌های و نگرانی‌هایی که با قطع ده-یازده روزه اینترنت و علاوه بر این، کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم معنا می‌یابد.

گذشته از اینها، استفاده از پهپاد برای سرویس‌های پستی، سوالات و ابهامات دیگری نیز دارد. از جمله اینکه اصولا استفاده از پهپاد همچنان برای مردم، مگر در موارد خاص، امکان‌پذیر نیست و پیش از این نیز شرکت پست به دلیل ناتوانی در اخذ مجوزهای امنیتی، یک‌بار تجربه ناموفق مشابهی داشته است. همچنین روشن نیست که این پهپاد واقعا تولید داخل است یا نه و تا چه میزان توان حمل بار دارد.

انتظار می‌رود وزیر ارتباطات حداقل دراین برهه که مردم با نگرانی‌های بسیاری مواجهند، شرایط اقتصادی به آنها فشار روزافزونی وارد می‌کند و حوادث و ناآرامی‌های اخیر احساس افسردگی را در آنها تشدید کرده و ناامیدی جای امید را گرفته است؛ حداقل در به کار بردن واژه‌هایی مانند سورپرایز توجه بیشتری کند که پهپاد هوا کردن، در این هوای دلگیر و ناپاک، چندان شوقی در ما برنمی‌انگیزد.

 
مولف : ایمان بیک
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۱۶۲
نظرات شما
Germany
کمی هم تعقل در کشور حاکم شود بد نیست الان وقتی شوخی کردن با مردم نیست
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما