۰

گواهینامه ssl چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵
گواهینامه ssl چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید
گواهینامه ssl چیست؛ با مزایای آن آشنا شوید

به عبارت دیگر برای آن که بدانید گواهینامه ssl چیست می‌توان گفت به عنوان یک مصرف کننده، همیشه باید //:https را هنگام بازدید از هر سایتی که به آن اعتماد دارید، با اطلاعات ضروری خود ببینید و به عنوان یک بازاریاب، باید مطمئن شوید که یک یا دو اس‌اس‌ال برای مخاطبان خود دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت اس‌اس‌ال چیست و در ادامه با مزایای آن آشنا خواهیم شد.

اس‌اس‌ال چیست؟
ssl (اس‌اس‌ال) چیست ؟ وقتی وارد صفحه‌ای می‌شوید که فرمی‌ برای پر کردن و ارسال دارد، اطلاعاتی که وارد می‌کنید می‌تواند توسط یک هکر در یک وب سایت ناامن رهگیری شود.

این اطلاعات می‌تواند هر چیزی باشد، از جزئیات تراکنش بانکی گرفته تا ایمیلی که برای ثبت نام در یک پیشنهاد وارد کنید. در زبان هکری، این «رهگیری» اغلب به عنوان حمله مرد در وسط (man-in-the-middle attack) شناخته می‌شود.

تعجب می‌کنید که حملات چگونه اتفاق می‌افتد؟ یکی از رایج‌ترین راه‌ها در اینجا آمده است: یک هکر یک برنامه گوش دادن کوچک و ناشناخته را در سرور میزبان یک وب سایت قرار می‌دهد. این برنامه در پس‌زمینه منتظر می‌ماند تا بازدیدکننده شروع به تایپ اطلاعات در وب‌سایت کند، و فعال می‌شود تا اطلاعات را ضبط کند و سپس آن را برای هکر ارسال کند.

کمی‌ترسناک است، درست است؟

اما هنگامی‌که از وب سایتی بازدید می‌کنید که با اس‌اس‌ال رمزگذاری شده است، مرورگر شما با سرور وب ارتباط برقرار می‌کند، به گواهی اس‌اس‌ال نگاه می‌کند، سپس مرورگر و سرور شما را متصل می‌کند. خرید ssl الزام‌آور ایمنی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس به جز شما و وب سایت نمی‌تواند آنچه را که شما تایپ می‌کنید ببیند یا به آن دسترسی داشته باشد.

این اتصال فوراً اتفاق می‌افتد، و در واقع، برخی معتقدند سریع‌تر از اتصال به یک وب‌سایت ناامن است. شما به سادگی از یک وب سایت با اس‌اس‌ال بازدید کنید و فورا اتصال شما به طور خودکار ایمن می‌شود.

اس‌اس‌ال چگونه کار می‌کند؟



اس‌اس‌ال از پورت شماره 443 برای رمزگذاری داده‌های مبادله شده بین مرورگر و سرور و احراز هویت کاربر استفاده می‌کند. بنابراین، زمانی که ارتباطات بین مرورگر وب و سرور ایمن باشد، مرورگر به طور خودکار به اس‌اس‌ال تغییر می‌کند یعنی تا زمانی که سرور یک گواهی اس‌اس‌ال نصب کرده باشد. 

پس از تهیه هاست، خرید دامنه و طراحی وب سایت خود، اولین قدم این است که تعیین کنید به چه نوع گواهینامه‌ای نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر میزبانی محتوا در چندین پلتفرم (در دامنه / زیر دامنه جداگانه) باشد، ممکن است به این معنی باشد که به گواهینامه‌های اس‌اس‌ال متفاوتی نیاز دارید.

 برای اکثر افراد، یک گواهی استاندارد اس‌اس‌ال محتوای شما را پوشش می‌دهد. اما برای شرکت‌هایی که در یک صنعت تحت نظارت هستند - مانند امور مالی یا بیمه - ممکن است ارزش صحبت با IT را داشته باشد. تیمی‌ برای اطمینان از اینکه شما الزامات خاص گواهی اس‌اس‌ال را که در صنعت خود تنظیم شده است برآورده می‌کنید.

مزایای گواهینامه اس‌اس‌ال



اس‌اس‌ال برای سئو مفید است.

بلی. در حالی که هدف اصلی اس‌اس‌ال ایمن سازی اطلاعات بین بازدید کننده و وب سایت شما است، برای SEO نیز مزایایی دارد. به گفته تحلیلگران Google Webmaster Trends، اس‌اس‌ال بخشی از الگوریتم رتبه بندی جست‌وجوی گوگل است.

علاوه بر این، فرض کنید دو وب سایت از نظر محتوای ارائه شده مشابه هستند، اما یکی دارای اس‌اس‌ال فعال است و دیگری نه. وب سایت اول ممکن است کمی‌ رتبه را افزایش دهد زیرا رمزگذاری شده است. در نتیجه، فعال کردن اس‌اس‌ال در وب‌سایت و در صفحات شما یک مزیت واضح سئو دارد.

اس‌اس‌ال از داده‌ها محافظت می‌کند
عملکرد اصلی یک گواهی اس‌اس‌ال محافظت از ارتباط سرور و مشتری است. هنگام نصب اس‌اس‌ال، هر بیت از اطلاعات رمزگذاری می‌شود. به زبان ساده، داده‌ها قفل هستند و فقط توسط گیرنده مورد نظر (مرورگر یا سرور) می‌توانند باز شوند زیرا هیچ کس دیگری نمی‌تواند کلید باز کردن آن را داشته باشد. در حالی که با داده‌های حساس مانند شناسه، رمز عبور، شماره کارت اعتباری و غیره سروکار دارید، اس‌اس‌ال به شما کمک می‌کند در برابر ارتش شیطانی هکرها و اسکیمرها محافظت کنید. از آنجایی که داده‌ها توسط اس‌اس‌ال به فرمت غیرقابل رمزگشایی تبدیل می‌شوند، مهارت‌های هکرها شمشیری بی‌لبه در برابر فناوری رمزگذاری بی‌نظیر گواهی‌های اس‌اس‌ال هستند.

اس‌اس‌ال هویت شما را تایید می‌کند
دومین وظیفه اصلی گواهی اس‌اس‌ال، ارائه احراز هویت به یک وب سایت است. تائید هویت یکی از مهمترین جنبه‌ها از نظر امنیت وب است. شکی در این واقعیت وجود ندارد که اینترنت به طور فزاینده ای فریبنده است. در سال 2009، مردی 400 مایل سفر کرد تا با دختری که در فیس بوک با او آشنا شده بود آشنا شود، اما متوجه شد که توسط دو پسر که از یک باشگاه فوتبال رقیب حمایت می‌کردند فریب خورده است. با این حال، همه این داستان‌ها خنده دار نیستند. مواردی وجود داشته است که در آن افراد هزاران دلار در وب سایت های جعلی از دست داده اند. این جایی است که گواهی اس‌اس‌ال وارد عمل می‌شود.

باعث رتبه بندی بهتر در موتورهای جست‌وجو می‌شود
در سال 2014، گوگل تغییراتی در الگوریتم خود ایجاد کرد تا به وب سایت‌های دارای HTTPS رتبه بالا را بدهد. این امر در مطالعات مختلفی که توسط کارشناسان سئو در سراسر جهان انجام شده است مشهود است. یکی از این تحقیقات که توسط برایان دین، موسس Backlinko.com انجام شده است، ارتباط قوی بین HTTPS و رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

اس‌اس‌ال اعتماد مشتری را بهبود می‌بخشد
اگر به دست ما بود، نام اس‌اس‌ال (لایه سوکت امن) را به TTL (لایه انتقال اعتماد) تغییر می‌دادیم. جدا از رمزگذاری و احراز هویت، گواهینامه های اس‌اس‌ال از نقطه نظر اعتماد مشتری حیاتی هستند. علائم شناسایی آسان آن به کاربران اطلاع می‌دهد که داده‌هایی که ارسال می‌کنند ایمن خواهد بود. و اگر یک OV یا EV اس‌اس‌ال نصب کرده‌اید، آنها می‌توانند جزئیات سازمان شما را ببینند. هنگامی‌ که آنها بدانند که شما یک نهاد قانونی هستید، به احتمال زیاد با شما تجارت می‌کنند یا حتی از سایت شما بازدید می‌کنند. 

کلام آخر
اگر مرورگر شما در مورد «ناامن» بودن یک وب سایت به شما هشدار دهد چقدر احساس امنیت می‌کنید؟ زیرا اگر گواهی اس‌اس‌ال نداشته باشید، این همان چیزی است که در نسخه جدید Chrome نشان داده می‌شود. آیا شما آن را می‌خواهید؟ البته، شما این کار را نمی‌کنید. 

دفعه بعد که از یک وب سایت بازدید می‌کنید، وضعیت رمزگذاری آن را بررسی کنید. من دوست دارم بدانم که با کلیک کردن روی یک قفل کوچک، می‌توانم ببینم که آیا داده هایم ایمن هستند یا خیر. از طرف دیگر، اگر بخشی از یک کسب و کار هستید که گواهینامه اس‌اس‌ال ندارد، آنها را بخشی از مجموعه هدف بعدی خود قرار دهید تا بتوانید از داده‌ها و حریم خصوصی مشتریان خود محافظت کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتر در این زمینه با متخصصی وب‌رمز تماس حاصل نمایید.






 
کد مطلب : ۲۷۹۱۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما