۱
گفت‌وگو با خسرو توانا، مدیرعامل سیمآوا

تنها تولیدکننده ایرانی تجهیزات پیشرفته شبکه هستیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲
خسرو توانا، مدیرعامل سیمآوا
خسرو توانا، مدیرعامل سیمآوا
  
باتوجه به اینکه شرکت سیمآوا یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت الکترونیک و انفورماتیک ایران است، شاید بد نباشد که خلاصه‌ای از تاریخچه فعالیت شرکت را برای خوانندگان ما تشریح کنید.
شرکت سیمآوا در سال 1360 تاسیس شد و موسسان آن، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد الکترونیک دانشگاه تهران، شاغل در کارخانجات تلویزیون پارس الکتریک بودند.

این شرکت کارش را با تولید محصولاتی از قبیل بردهای تبدیل سیستم تلویزیون‌های رنگی و محافظ هد ویدیو شروع کرد. مونتاژ کامپیوترهای خانگی و سپس تولید مادربوردهای کامپیوتر، مانیتورهای CRT و LCD از دیگر عرصه‌های فعالیت سیمآوا بود. در مراحل بعدی نیز این شرکت به تولید تین کلاینت و زیروکلاینت و گیرنده‌های دیجیتال تلویزیون پرداخت و از دو سال قبل نیز تولید کنترل کننده‌های شبکه،  NVR Camera ،Mini PC ، راهکارهای سیستم عامل embedded شده و مدیریت ایستگاه‌های شبکه را در دستور کار قرار دادیم.
 
اولین کالایی را که تولید و مونتاژ آن را انجام دادید چه بوده است ؟
اولین محصولی که طراحی و تولید شد، ترانسکدر تبدیل سیستم‌های پال/سکام تلویزیون‌های رنگی در سال 1363 بود.
 
سیمآوا در دوره‌ای به عنوان یکی از نام‌های برتر در بازار مانیتور کشور حضور داشت. انگیزه شما برای جایگزینی تین کلاینت بجای تولید مانیتور چه بود؟
بدلیل کثرت مدل‌های مانیتور موجود در بازار و توقف تولید مانیتورهای‌ هانسول در کره جنوبی، ما نیز تصمیم گرفتیم به تولید و عرضه محصولات مهم‌تری بپردازیم که در آن زمان، تین کلاینت را انتخاب کردیم.
 
در حال حاضر چند خط تولید محصول دارید ؟
در حال حاضر سه خط SMD و دو خط Assembly در کارخانه موجود است که با توجه به ظرفیت مازاد بردهای SMD علاوه بر محصولات خود برای دیگر تولیدکنندگان محصول کامل نظیر محصولات مخابراتی، سیستم‌های دزدگیر و ترازوی دیجیتال، مونتاژ SMD و تست را انجام می‌دهیم.
 
 
درباره محصولات شبکه که اخیرا به سبد کالای شما افزوده شده، توضیح بدهید.
کالاهای جدید ما شامل Network Appliance در مدل‌های مختلف و فقط رده High End است که این محصول تنها دستگاه تولید داخل است و همینطور تنها محصول ( چه داخلی و خارجی ) است که تاییدیه‌های امنیتی  و پدافند غیرعامل را دریافت کرده است.
 
در بازار محصولات شبکه، برتری یا مزیت شما نسبت به شرکت‌های رقیب در چیست ؟
برتری ما، قیمت، خدمات پس از فروش و گارانتی است. اما از همه اینها مهم‌تر، همان گونه که اشاره کردم، این است که محصول ما تنها دستگاهی است که تاییدیه‌های امنیتی و پدافند غیرعامل را دریافت کرده است.
علاوه بر این باید گفت که این تجهیزات به‌جز سیمآوا، در داخل تولید کننده دیگری ندارد و تنها رقیب ما محصولات خارجی است.
 
باتوجه به چالش‌های موجود در کشور از جمله تحریم و مساله ارز شما گام‌های مهمی ‌را در زمینه تولید برداشته‌اید. آیا اکنون وضعیت فروش به گونه‌ای هست که رضایت داشته باشید؟
پرواضح است که رضایت کامل وجود ندارد ولی براساس تجربیات سال‌های گذشته، راه‌های عبور از مشکلات را می‌دانیم. ولی به‌هرصورت قیمت تمام شده ما بالاتر از زمانی است که شرایط عادی باشد.
 
آیا تا کنون در زمینه صادرات فعالیتی داشته‌اید و با کدام کشورها وارد مذاکره شده‌اید ؟
در زمینه صادرات، در سنوات خیلی دور مادربرد به امارات متحده عربی و ارمنستان در تعداد محدود صادر کرده بودیم که به‌دلیل مشکلات گمرکی قادر به ادامه آن نشدیم.
برای محصولات جدید نیز سازمان‌هایی که بطورکلی در حوزه صادرات محصولات ایرانی فعال هستند،در حد بازاریابی در کشورهای دوست و ارسال نمونه اقدام شده است .
 
نحوه خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان را توضیح دهید.
سیمآوا حدود 42 نماینده خدمات پس ازفروش در سراسر ایران دارد که بصورت قراردادی با شرکت همکاری دارند و برای هر محصول جدید کلاس‌های آموزشی براای آنها برگزار می‌شود.
 
هدف گذاری و چشم انداز سیمآوا چیست؟
ما در حال طراحی و تولید اپلاینس‌های High End و محصولات دیگری هستیم که امیدواریم به زودی این محصولات وارد بازار شود. اما برای بکارگیری این محصولات نیاز به ایجاد زیرساخت‌های کشوری  هستیم.
 

 
کد مطلب : ۲۷۳۲۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما