۱
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت شبکه گستر فن آوا اعلام کرد:

جلوگیری از خروج ارز و استفاده از پهنای باند داخلی کشور در پروژه های فراساحل

فخری زارع / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۴
جلوگیری از خروج ارز و استفاده از پهنای باند داخلی کشور در پروژه های فراساحل
جلوگیری از خروج ارز و استفاده از پهنای باند داخلی کشور در پروژه های فراساحل

 خدمات شرکت شبکه گستر فن‌آوا
علی محمدی زاده در گفت‌و‎گو با آی‌تی‌من با بیان این نکته که تخصص و سرعت در خدمات پشتیبانی دو اصل مهم است که هر دوی آن با تار و پود شبکه گستر آمیخته شده، در تشریح فعالیت و خدمات این شرکت گفت: شرکت شبکه گستر فن‌آوا وابسته به گروه فن‌آوا با ماموریت پشتیبانی و تامین تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1382 تاسیس شد. این شرکت وظیفه پشتیبانی، تامین، آموزش، مشاوره و طراحی و استقرار تجهیزات ICT با تکیه بر دانش فنی شبکه مویرگی خود را در سراسر کشور به عهـده دارد.

وی پرستاری از دستگاه‌های کارتخوان بانکی، مهندسی تامین تجهیزات ICT، خدمات شبکه و زیرساخت، سرویس‌های IT سازمانی، پشتیبانی ماشین‌های اداری، ایمنی امنیتی، دیسپچینگ جایگاه سوخت ، لینک دریایی از دیگر فعالیت‌های شرکت نام برد.

پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت
محمدی زاده همچنین با تاکید بر اینکه شاخص‎ترین پروژه ملی که شرکت انجام داده و در حال حاضر بخش عمده‌ای از کسب و کار شبکه گستر فن‌آوا را تشکیل می‎دهد، پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت   است، گفت: از سال 93 به عنوان مجری و GC پروژه پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت حضور  فعال داشته‌ایم.

وی افزود: تقریبا به 4100 جایگاه پمپ بنزین در سطح کشور و دو مرکز داده، خدمات پشتیبانی سامانه هوشمند ارایه می دهیم و 350 نفر در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.
 
حضور موثر شبکه گستر فن‌آوا در پروژه های ITS
 
عضو هیات مدیره شرکت شبکه گستر فن‌آوا در خصوص پروژه نگهداری و تعمیر سیستم‌های هوشمند، توزیع برق، روشنایی، تهویه، اعلام و اطفاء حریق و مراکز کنترل تونل نیایش و ITS  پل صدر گفت: اسفندماه سال گذشته  طی مناقصه‌ای از طرف شرکت کنترل ترافیک تهران به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده
و از اسفند ماه فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه پروژه تونل نیایش و پل صدر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، افزود: این پروژه از نظر پیچیدگی و مدیریتی در زمره پروژه های سخت در حوزه فن آوری اطلاعات محسوب شده و به جرعت می‌توان گفت در کشور مشابه آن وجود ندارد.

بارزترین ویژگی این پروژه تنوع تخصص های فنی و مهندسی  بالاخص الکترونیک، برق و قدرت، مکانیک، الکترو مکانیک و هوش مصنوعی در کنار سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز بوده که هم اکنون مشغول فعالت هستند.
 
تامین  و پشتیبانی تجهیزات فاوا



مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت شبکه گستر فن‌آوا همچنین توضیح داد که با توجه به دانش وسیع و ارتباط با تامین‌کنندگان دسته اول بازار، شبکه گستر فن‌آوا جهت اجرای پروژه های کوچک، متوسط و بزرگ، توانایی تهیه تجهیزات تخصصی را در زمینه فاوا دارد.

وی اضافه کرد: با شرکت‌های داخلی و خارجی جهت تامین کالا برای سازمان های دولتی و خصوصی همکاری داریم به گونه ای که سال گذشته در زمینه تامین تجهیزات پسیو واکتیو مورد نیاز اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول و رایتل و نیز شرکت های بالادستی صنعت نفت و گاز و دیگر مجموعه حیاتی کشور فعالیت داشته و داریم.
 
پرستاری از دستگاه های کارتخوان بانکی
محمدی زاده همچنین در مورد فعالیت شرکت در حوزه پرداخت الکترونیکی گفت: در حال حاضر شبکه گستر فن‌آوا با توجه به نیروی انسانی متخصص  کار بازاریابی، نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: این پروژه بسیار بزرگ است و با توجه به اینکه در این ایام کرونایی، درگاه‌های پرداخت غیرحضوری از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار شده و این امر منجر به افزایش  رقابت  بین شرکت‌های پرداخت الکترونیک در این حوزه گردیده است و به تبع آن
نقش ما نیز در توسعه  این بازار مستثنی از دیگر رقبا نبوده و کماکان در کنار پرستاری پوزهای فن‌آوا کارت که بیش از 5 سال فعالیت مستمر  در ان داشته‌ایم  به توسعه بازار های جدید  و توسعه پرداخت های غیر حضوری  اعم از پرداخت یاری و  درگاه های پرداخت اینترنتی پرداخته‌ایم.

وی همچنین اعلام کرد: در حوزه پرداخت یاری منتظر صدور مجوز شاپرک بوده و در حوزه هدایت تراکنش نیز فعالیت داریم.
 
تامین نیروی انسانی متخصص
مدیرعامل شرکت شبکه گستر فن‌آوا افزود: یکی از خطوط کسب و کاری مهمی که شرکت چند سالی است روی آن تمرکز دارد، تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه ICT است.

وی افزود: حدود 400 نفر از نیروهای متخصص شرکت شبکه گستر اکنون در سازمان های دولتی و خصوص مشغول به فعالیت هستند و در کل بانک جامع و کاملی از  نیروی انسانی متخصص داریم که می‎توانیم از طریق آنها سامانه های ITمجموعه های مختلف را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه با یک چالش بسیار بزرگ مواجه هستیم، گفت: بحث تامین نیروی انسانی متخصص بسیار پرحاشیه است زیرا بیمه، سنوات، پاداش و ... نیروی انسانی را بر عهده داریم که اغلب در مناقصات و طبق مفاد قانونی و عرف افزایش سالیانه لحاظ نمی شود.این در حالیست که  در سال جاری و سال قبل  افزایش حقوق و مزایا  و ... بسیار بیشتر از عرف پانزده سال گذشته آن بوده و این موضوع توجیه اقتصادی پروژه ها را دچار مشکل کرده است.

نکته مهم اینکه با توجه به وضعیت فعلی سیر خروج نیروهای متخصص از کشور سرعت گرفته که می‌بایست تمهیداتی در خصوص جبران خدمات ایشان با لحاظ حفظ منافع پیمانکاران دیده شود.
 
جلوگیری از حملات سایبری با تولید نرمافزار امنیتی ایرانی
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت شبکه گستر فن‌آوا با اعلام این که به زودی خبرهای خوبی
در حوزه مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه ICT خواهیم داشت، گفت: پیش از این در حوزه مدیریت امنیت، تست نفوذ، تامین و پشتیبانی و همچنین پیاده سازی استانداردهای امنیتی حضور فعال داشتیم. اما از سال گذشته این موضوع ما را بر آن داشت تا نرم‎افزاری امنیتی طراحی و معماری کنیم که از پایه ایرانی باشد و نیازها را تامین کند. برای این محصول لابراتوری تجهیز شده و اکنون در حال تامین سایر تجهیزات آن هستیم.
 
مشکلات عمده شرکت های حوزه ICT
محمدی زاده مدیرعامل شرکت شبکه گستر فن‌آوا همچنین با تشریح مشکلات فعالان صنف فاوا گفت: مشکل عمده فعالان اقتصادی صنف فاوا عدم ثبات نرخ ارز است که دولت جدید باید در وهله نخست تدبیری برای رفع این معضل اتخاذ کند و سیاست‌گذاری کلان کشور در خصوص تخصیص نرخ ارز را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه بخش بسیار عمده‌ای از تجهیزات فاوا در کشور وارداتی است و نیاز به ارز دارد، افزود: لایه لایه فعالیت تجار و بازرگانان متاثر از نرخ ارز بوده و بی‎ ثباتی آن چالشی جدی برای فعالان این حوزه به وجود آورده است.

محمدی زاده در پایان اضافه کرد: با تمام این مشکلات به فعالیت خود ادامه می دهیم به طوری که در سال گذشته توانستیم مجوز افتا و شش رتبه یک از شورای عالی انفورماتیک در بخش‌های مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، تولید رایانه های غیر mane frame، خدمات شبکه های اطلاع رسانی، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی و نیز خدمات پشتیبانی کسب کرده و  مطمئن هستیم که شرکت شبکه ‌گستر فن‌آوا در افق 1404 شرکتی است؛ ارزش‌آفرین، متعهد در قبال ذینفعان، هم‌افزا و متعالی، نوآور و دانش‌محور دارای جایگاه ممتاز در بین شرکت‌های برتر حوزه فناوری اطلاعات.
 

 
 
 
مولف : فخری زارع
کد مطلب : ۲۷۶۴۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما