۰
بدون تایید کارگروه ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری

فیلترینگ و متوقف کردن فعالیت شرکت‎های دانش بنیان ممنوع است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷
فیلترینگ و متوقف کردن فعالیت شرکت‎های دانش بنیان ممنوع است
 مهدی الیاسی با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان (مصوب 1389) در دولت های یازدهم و دوازدهم به عهده معاونت علمی و فناوری رییس جمهور است، خاطرنشان کرد: در خردادماه 1392 تنها 2 شرکت و تا پایان سال 1392 نیز 55 شرکت از مسیر این قانون تایید صلاحیت‎دانش‎بنیان را اخذ کردند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع درآمد این شرکت ها نیز از 175 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1395 به رقمی بالغ بر 330 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1396 رسیده است. 
الیاسی در ادامه تصریح کرد: البته با گذشت چهار ماه ازسال 97 اشتغال شرکت‎های دانش بنیان از مرز 300 هزار نفر گذشته و درآمد آنها نیز به رقمی بالغ بر 600 هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی در خصوص تعداد شرکت های دانش بنیان به تفکیک حوزه تخصصی در انتهای 96 اظهارداشت: طبق آخرین آمار در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته 758 شرکت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‎ای 701 شرکت، سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک 553 شرکت، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی 375 شرکت، محصولات پیشرفته سایر حوزه ها 348 شرکت، فناوری زیستی 221 شرکت، داروهای پیشرفته 193 شرکت، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی 143 شرکت و خدمات تجاری سازی نیز 46 شرکت در حال فعالیت هستند.
وی، تنظیم گری و تسهیل محیط کسب و کار برای ارایه یک جثه قابل قبول از حوزه دانش بنیان کشور را از جمله اهداف معاونت سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و افزود: ما در این بخش اقدامات مناسبی انجام داده ایم به طوری که با دستگاه های دولتی و حاکمیتی در انجام امور تخصصی مربوط به حوزه های دانش بنیان تعاملات لازم صورت گرفته است. 
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی در ادامه در خصوص مصوبه سال گذشته هیات وزیران تاکید کرد: هیچ نهادی نمی تواند بدون تایید کارگروهی که زیر نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری است تقاضای فیلترینگ، بستن و توقف فعالیت یک شرکت دانش بنیان را بدهد.

 
مرجع : ايرنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۰۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما