۰
مقایسه رفتار دو اپراتور اصلی در قبال افزایش تعرفه

همراه اول اطلاع رسانی کرد، ایرانسل سکوت!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۲
همراه اول اطلاع رسانی کرد، ایرانسل سکوت!
آیتیمن - همراه اول هفته گذشته بود که اعلام کرد در مرحله دوم یکسان سازی تعرفه مكالمات همراه اول، مکالمات درون و برون شبکه یکسان می شود. بر این اساس از یکم مهر ماه هر دقيقه مكالمه درون و برون شبكه به صورت تک نرخی برای سيم كارت های دائمي ۵۹۹ ريال و برای سيم كارت های اعتباري ۸۹۹ ريال محاسبه می شود. این در حالی است که تعرفه همراه اول در سیم کارت دایمی برای تماس درون شبکه 570 و برون شبکه 625 ریال بود. برای سیم کارت های اعتباری نیز تعرفه مکالمه درون شبکه 670 ریال و برون شبکه 937 ریال بود. به این ترتیب شاهد کاهش تعرفه مکالمات برون شبکه و افزایش مکالمات درون شبکه در این اپراتور هستیم.

همراه اول همچنین برای رفع دغدغه مشترکانی که مکالمات شان بیشتر درون شبکه است، بسته های مکالمه مقرون به صرفه و متنوعی طراحی کرده که متضرر نشوند؛ این دسته از مشترکان می توانند با شماره گیری *10*337# این بسته های مکالمه درون شبکه که می تواند تا 80 درصد در هزینه هایشان صرفه جویی کند را مشاهده و در صورت تمایل خریداری کنند.

اما هم زمان با اطلاع رسانی همراه اول، ایرانسل هم نرخ تعرفه های خود را افزایش داد و اکنون نرخ مکالمات دو اپراتور، دقیقا مثل هم هستند. با این حال ایرانسل اطلاع رسانی دقیقی به مشترکان خود نداشته و بسیاری نمی دانند که اکنون هزینه بیشتری برای مکالمه می پردازند.

از سوی دیگر هنوز رایتل و شاتل موبایل هزینه مکالمات خود را افزایش نداده اند. هرچند به نظر می رسد با توجه به افزایش هزینه تجهیزات، آنها نیز با تاخیر افزایش تعرفه داشته باشند. تاخیری که البته بار تبلیغاتی مثبتی برای شان به همراه داشته است. پیش از این هزینه های بسته های اینترنتی دو اپراتور بزرگ کشور نیز تغییر کرده بود و مشترکان معتقد بودند در عمل این بسته ها، هزینه های اینترنت آنها را افزایش داده است. موضوعی که البته با استقبال شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنت ثابت (FCP) روبرو شد و آنها به آنچه مدت ها به دنبالش بودند تا حدودی رسیدند.
 
کد مطلب : ۲۷۰۰۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما