۰
رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد؛

استقبال واردکنندگان کالاهای فاوا از دریافت کد دسترسی به سامانه نیما

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
استقبال واردکنندگان کالاهای فاوا از دریافت کد دسترسی به سامانه نیما
سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه ارایه درخواست دسترسی به سامانه نیما از هفتم مهرماه آغاز شده است، گفت: در نخستین روز ثبت نام میزان مراجعه متقاضیان بیش از حد انتظار بوده که البته مراجعه کنندگان باید به صورت کتبی درخواست ارایه کنند و اغلب ثبت نام کنندگان از واردکنندگان جدید هستند که قبلا از سامانه نیما استفاده نکرده اند. 
میرمهدی خاطرنشان کرد: البته احتمالا برخی واردکنندگان از قبل از سامانه نیما استفاده می کردند که مشخص نیست در این مرحله آیا آنها نیز ملزم به دریافت کد دسترسی هستند یا خیر.
در مورد این سامانه جدید باید بگوییم که چندی پیش، بانک مرکزی با اعلام آمادگی برای ایجاد دسترسی فعالان بخش خصوصی به سامانه نیما اعلام کرد که برای ایجاد شفافیت در فرآیند فروش ارز حاصل از صادرات و تامین ارز واردات، آمادگی ایجاد دسترسی لازم برای ارائه اطلاعات مربوطه به فعالان مرتبط با حوزه اتاق ها، انجمن ها و اتحادیه ها را دارد.
پس از این مقرر شد که افراد حقیقی و حقوقی فعال در واردات کالا اگر به دریافت ارز و دسترسی به سامانه نیما نیاز دارند به اتحادیه ها درخواست دهند تا اتحادیه با تحویل درخواست به بانک مرکزی کد دسترسی درخواست کنندگان را دریافت کنند.
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۱۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين