۰

حفره امنیتی عامل نفوذ هکرها به گوشی های آیفون

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
حفره امنیتی عامل نفوذ هکرها به گوشی های آیفون
این روزها که بازار آسیب پذیری و ضعف های رایانه ای به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می کند، شرکت های توسعه دهنده و غول های فناوری بسیاری نیز به دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در  این راستا نسخه های به روزرسانی جدیدی را منتشر می کنند.
با توجه به آنکه این روزها حریم خصوصی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار شده است، متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انجام بررسی های متعددی سعی دارند علاوه بر متذکر شدن به شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن، نرم افزار و سیستم عامل، به کاربران نیز هشدار دهند که براحتی به هر اپلیکیشنی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار ندهند.
ویدیوی جدیدی از سوی خوزه رودریگز، یک کارشناس فعال در حوزه فناوری، منتشر شده که نشان می دهد هکرها و مجرمان سایبری با استفاده از یک ضعف امنیتی و آسیب پذیری که در نسخه جدید و به روزرسانی شده سیستم عامل iOS.12 وجود دارد، قادر خواهند بود به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران دسترسی پیدا کرده و عکس، تصاویر  و ویدیوهای ذخیره شده در گوشی کاربران را مشاهده کنند.
در این ویدیو همچنین ذکر شده که هکرها می توانند حتی به یک گوشی قفل شده نفوذ پیدا کرده و دفترچه مخاطبان و تصاویر و اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت ببرند.
البته این آسیب پذیری امکان کنترل و نفوذ از راه دور را به هکرها نمی دهد بلکه آن ها باید گوشی قربانیان موردنظر را در دست داشته باشند تا بتوانند از طریق این حفره امنیتی به اطلاعات موردنظرشان دسترسی پیدا کنند.
این عملیات نیازمند قابلیت وویس اوور (VoiceOver) است که تمامی اعلان های موجود روی صفحه نمایش گوشی اعم از پیام های خوانده نشده و تماس های ناموفق را برای کاربران با صدای بلند می خواند. سپس هکرها با بهره گیری از یک گوشی دیگر و ارسال یک پیامک یا برقراری یک تماس، به گوشی قربانیان موردنظر نفوذ می کنند.
وی با انتشار این ویدیو قصد داشته که اپل را از وجود این آسیب پذیری و ضعف امنیتی که حریم خصوصی کاربران و اطلاعات شخصی آن ها را به مخاطره می اندازد، مطلع و آگاه سازد تا هرچه سریع تر به بررسی موضوع و برطرف کردن مشکل مربوطه بپردازد.
اپل هنوز درباره این مشکل واکنشی نشان نداده است اما انتظار می رود با ارائه یک نسخه به روزرسانی نرم افزاری هرچه سریع تر این آسیب پذیری موجود در نسخه جدید سیستم عامل iOS را برطرف سازد.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۱۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما