۰
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران خواستار شد:

تعرفه های مخابراتی اصلاح شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۱
تعرفه های مخابراتی اصلاح شود
آیتی‌من - فرامرز رستگار دیروز در آیین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه تلکام گفت: ما امروز خوشحالیم چون اتفاقات خوبی در صنعت مخابرات کشور در حال انجام است. با این حال انتظاراتی هم داریم که اگر محقق نشود، نسبت به آینده این صنعت باید نگران شد.
وی با تاکید بر این که تلکام نباید با نمایشگاه دیگری ادغام شود، گفت: در بازدید از این رویداد متوجه خواهید شد که هم نرم افزاری ها، هم سخت افزاری ها و هم کسب و کارهای نوپا در این رویداد حضور دارند و در واقع مجموعه ICT کشور گردهم آمده اند.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با بیان این که در یک سال گذشته اتفاقات بدی در این حوزه افتاد گفت: برخی نارسایی ها سبب شد تا بعضی از کارخانه های صنعت مخابرات کشور تعطیل شود. با این حال با همه مشکلات و در فضای رکود، ما در تلکام 26 طرح جدید و پیشرفته را معرفی می کنیم. 
رستگار ادامه داد: ما به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول دادیم 52 محصول و طرح پیشرفته را به مرحله تولید برسانیم که از این تعداد اجرای 40 طرح را تا پایان سال متعهد شده ایم. با این حال با توجه به سرعتی که شرکت های صنعت مخابرات پیش گرفته اند حتی شاید به افتتاح 52 طرح نیز برسیم.
وی تاکید کرد: این 26 طرح پیشرفته، قابل رقابت با محصولات جهانی هستند. در شرایطی که در گذشته و در هنگام رکود نخستین جایی کهش رکت ها تعطیل می کردند، آموزش و R&D بود، اما امروز متوجه شده اند که تحقیق و توسعه قلب و مغز یک شرکت است. چند دهه تجربه به ما می گوید این دوره های تحریم و رکود بالاخره سپری می شود و شرکتی باقی می ماند که ایده جدیدی برای عرضه داشته باشد.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران ادامه داد: دیگر امروز نباید از صنعت داخلی ICT ایران به عنوان صنعتی کهنه و گران که همیشه در تحویل پروژه ها تاخیر دارد یاد شود و می توان به این صنعت تکیه کرد. مدیران اپراتورها هم شهادت می دهند که دیگر بحث فنی با ما ندارند و تنها باید با گفت وگو، به یک مفهوم و زبان مشترک دست یابیم.
وی با طرح این پرسش که پس از عرضه این محصولات پیشرفته چه کسی خریدار است گفت: در بازار ایران دو اپراتور اول موبایل دست شان به جیب شان می رسد و می توانند از ما خرید کنند. اما بقیه اپراتورها وضعیت مطلوبی ندارند و وقتی با آنها جلسه می گذاریم، به دلیل مشکلات فراوانی که دارند، با چشمانی اشکبار جلسه را ترک می کنیم.
رستگار ادامه داد: نمی توانیم به مشتری بی پول جنس بفروشیم. برخی اپراتورها از حل مسایل امروزشان عاجز هستند. اگر برای بهبود وضعیت اپراتورهای کشور به ویژه در حوزه ثابت چاره ای اندیشیده نشود، صنعت مخابرات هم با تهدید روبه رو خواهد شود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد بهترین راه برای حل مشکلات اپراتورها، اصلاح تعرفه های ارتباطی باشد.
کد مطلب : ۲۷۰۱۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما