۰
مدیرعامل سامانتل تایید کرد:

تعلیق عضویت اپراتورهای ایرانی در GSMA

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۲
تعلیق عضویت اپراتورهای ایرانی در GSMA
آیتی‌من - درحالی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش تر تعلیق عضویت اپراتورهای ایرانی در GSMA را تکذیب کرده بود، هوشنگ مرتضوی مدیرعامل اپراتور مجازی سامانتل دیروز در نشستی خبری در نمایشگاه تلکام گفت: انجمن جهانی موبایل از 6 ماه پیش اپراتورهای ایرانی را در لیست سیاه قرارداده و عضویت آنها را به حالت تعلیق درآورده است. 
وی افزود: به این ترتیب برقراری رومینگ میان همراه اول، ایرانسل، رایتل، سامانتل و سایر MVNOها با اپراتورهای جدید خارجی ممکن نیست.
مرتضوی همچنین با بیان این که اپراتورهای مجازی تلفن همراه در جهت مشترک با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، گفت: جلسه ای برای بررسی وضعیت MVNOها با آقای جهرمی داشته ایم و ایشان دستور دادند مشکلات در این حوزه حل شود.
مدیرعامل سامانتل ادامه داد: برخی اپراتورها در ارسال پیامک به مشتریان اپراتورهای مجازی کارشکنی می کنند اما این اقدام مورد تایید وزارت ارتباطات نیست و مقرر شد در این باره راهکاری اندیشیده شود.
وی افزود: MVNOها باید 5 درصد از درآمدشان را به سازمان تنظیم مقررات پرداخت کنند. این درحالی است که این میزان مجددا از درآمد اپراتورها کسر شده و به عنوان حق السهم به سازمان پرداخت می شود. ما از وزارت فاوا خواستیم با توجه به وضعیت MVNOها، این قدرالسهم یک بار محاسبه شود و آن را به ما تخفیف بدهند که در دست بررسی است. احتمالا این 5 درصد را ما به سازمان پرداخت می کنیم و از اپراتور می گیریم.
مرتضوی همچنین با بیان این که تاکنون سامانتل 120 هزار سیم کارت صوت و دیتا واگذار کرده است، گفت: از این میزان 80 درصد فعال هستند و برای این که به نقطه قابل قبول تجاری برسیم، باید 600 هزار سیم کارت واگذار کنیم. 
مدیرعامل سامانتل گفت: پیش بینی ما این است که در کمتر از یک سال آینده به رقم 600 هزار سیم کارت خواهیم رسید.
وی در انتقاد از صدا و سیما نیز گفت: صدا و سیما هزینه های سنگینی برای تبلیغات دریافت می کند و عملا MVNOها از تبلیغ روی صدا و سیما محرومند.

 
کد مطلب : ۲۷۰۱۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما