۰
مدیرعامل شاتل موبایل:

دامپینگ اصلی ترین چالش MVNOها است!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
دامپینگ اصلی ترین چالش MVNOها است!
آرش کریم بیگی در پنل فرصت ها و چالش های اپراتورهای مجازی تلفن همراه که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نمایشگاه تلکام برگزار شد، گفت: از بین 9 دارنده پروانه MVNO، هفت شرکت در بخش پرداخت و بانکی و دو شرکت دارای پروانه FCP بودند.
وی درخصوص چالش های MVNOها برای ورود به بازار و تحقق برنامه ها گفت: چالش نخست این بود که تجربه پیاده سازی MVNO، تجربه اول اپراتور به معنای میزبان، تجربه اول شرکت های متقاضی و همچنین تجربه نخست رگولاتور به عنوان مرجعی که باید این فضا را مدیریت می کرد، بوده است.
او با بیان اینکه مستقل از موضوعات ارزش و زمان بر بودن پیاده سازی فنی و برندسازی که به غیر از دو یا سه شرکت از دارندگان پروانه، بقیه بازیگرها مجبور بودند از ابتدا برندسازی هم بکنند و این موضوع هزینه و زمان زیادی را به آنها تحمیل می کرد، یکی دیگر از چالش های این بازار را عدم اجرای کامل مصوبات دانست.
کریم بیگی چالش سوم را نظارت بر بازار دانست و گفت: طبق اعلام مدیران برخی از شرکت های دارنده پروانه، مواردی در قراردادهای MVNOها وجود دارد که با اصول ذاتی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تضاد بوده اما قرارداد آن بین طرفین امضا شده و به یک توافق تجاری منتج شده و در نهایت با تایید رگولاتوری به عنوان قرارداد تایید شده، منجر به صدور پروانه شده است.
او گفت: به نظرم هنوز فرصت ورود رگولاتوری به این موارد قراردادی وجود دارد تا چالش هایی که MVNOها مطرح می کنند، با ابزار قانونی خود پوشش دهد.
مدیرعامل شاتل موبایل گفت: این نقد به همه دارندگان پروانه MVNO وارد است که ابتدا سعی کردیم با ارایه صرفا تخفیف وارد بازار شویم. 
کریم بیگی یکی دیگر از چالش های این بازار را بدعت های جدید از سوی قانون گذاران جدیدالورود به بازار ICT عنوان کرد که نمونه آن برای قطع آبونمان شرکت مخابرات ایران اتفاق افتاد.

 
مرجع : شاتل موبایل
کد مطلب : ۲۷۰۲۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما