۰
وزیر ارتباطات با توجه به تحریم‌ها خواستار شد

کشورهای مشترک المنافع در بازار ایران حضور پیدا کنند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۵
کشورهای مشترک المنافع در بازار ایران حضور پیدا کنند
آیتی‌من - محمد جواد آذری جهرمی در جمع وزرای ارتباطات کشورهای مشترک المنافع در حوزه مخابرات (RCC) گفت: چرا ارتباط آنلاین ما با یکدیگر از طریق ISPهای مستقر در هزاران کیلومتر دورتر در قاره ای دیگر برقرار می شود؟ چرا باید قوانین تدوین شده توسط کشورهای خارج از منطقه ما، بر روابط میان شرکت های ما در حوزه ICT  حکمرانی کند؟ چرا ما فاقد شرکت های قدرتمند منطقه ایِ پیشرو در امر تجارت الکترونیکی هستیم؟ و در حالی که می توانیم بازار بزرگی برای فعالیت شرکت های یکدیگر در حوزه ICT فراهم کنیم، چرا هنوز از دست یابی به این هدف عاجز مانده ایم؟ در یک کلام، چرا ما علی رغم نزدیکی جغرافیایی، در دنیای ICT هنوز با یکدیگر همسایه حقیقی نشده ایم؟

وی با تشریح دکترین "منطقه قوی تر" که از سوی حسن روحانی رییس جمهور کشورمان مطرح شده است گفت: چه ابزاری مهم تر و موثرتر از ICT می تواند موجدِ چنین شرایطی برای یک منطقه باشد؟ اتصال کشورهای همسایه در زمینه زیرساخت ICT و ایجاد بازارهای مشترک در این حوزه همانقدر در ایجاد ثبات و امنیت و توسعه در یک منطقه ضروری است که اتصال در حوزه حمل و نقل.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا با اتحادیه RCC درباره ایجاد یک دفتر منطقه ای برای گفتگوهای مشترک در حوزه ICT همکاری نماییم. توسعه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی در رأس اولویت های من به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران قرار دارد. همچنین طیف گسترده ای از موضوعات از همکاری های فضایی و ماهواره ای گرفته تا تنظیم مقررات فرکانسی و ارتباطات پستی پیش روی ماست. این ها همه ظرفیت های بالقوه ای را برای همکاری های بیشتر میان ایران و کشورهای CIS تشکیل می دهند. 

آذری جهرمی افزود: کشور من جزو یکی از پیشرفته ترین کشورهای درحال توسعه در زمینه ICT است. ایران در برابر تحریم های ظالمانه دولت آمریکا قرار گرفته است که می خواهد میل و اراده ناپذیرفتنی خود را با استفاده نامشروع و غیرقانونی از ابزار زور بر دیگران تحمیل کند. استفاده از تحریم و یکجانبه گرایی در نظام بین المللِ امروز قطعاً محکوم به شکست است اما ما این تحریم ها را به فال نیک می گیریم تا به آن بهانه اتکا و وابستگی خود را به ISPهای غربی و آمریکایی کاهش دهیم. فرصت طلایی و بی نظیری روبه روی همسایگان ما در حوزه RCC قرار دارد تا خود را به بازار بزرگ ایران بشناسانند. من با یک پیام دعوتِ جدی به همکاری به اینجا آمده ام: بیایید با هم برای ساختن یک منطقه قوی بر پایه ICT تلاش کنیم.

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين