۰
دبیر ستاد توسعه ICT ریاست جمهوری:

نمایشگاه‎ دروازه‎ ورود شرکت‎های دانش‎بنیان به بازارهای بین‎المللی است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۳
نمایشگاه‎ دروازه‎ ورود شرکت‎های دانش‎بنیان به بازارهای بین‎المللی است
آیتی‌من - این نمایشگاه با حضور بیش از ١٠٠ شرکت برگزیده از میان سه هزار و 700 شرکت دانش‎بنیان و خلاق از سراسر کشور برپا شده است.  دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شرکت‎های دانش‎بنیان، خلاق و فناور، گفت: دغدغه شرکت‎های دانش‎بنیان، فروش تولیدات و محصولات است و برگزاری نمایشگاه، می‎تواند دروازه‎های ورود به بازارهای بین‎المللی را برای این شرکت‎ها بگشاید.
مهدی فقیهی افزود: فروش محصولات شرکت‎های دانش‎بنیان، آن در هم در شرایط بحران ارزی و منطقه‎ای کنونی کشور، از دغدغه‎های اصلی صاحبان این شرکت‎ها است. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه رفع این مشکل و بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش‎بنیان است. 
وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه تلاش می شود تا پتانسیل بازارهای نه تنها داخلی بلکه بازارهای بین‎المللی به نحوی شناخته شود تا در راستای آن، روی طرح هایی که در نظر گرفته شده، تمرکز بیشتری صورت گیرد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات یادآور شد: این نمایشگاه می‎تواند دروازه‎های ورود به بازارهای بین‎المللی را برای شرکت‎های دانش‎بنیان بگشاید به شرطی که این شرکت‎ها همکاری کنند و اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دهند. 
فقیهی، با بیان موفقیت‎های حاصل شده از برگزاری نخستین نمایشگاه شرکت‎های دانش‎بنیان و شناسایی توانمندی‎های مختلف در آن، گفت: تهیه یک سامانه و کتاب محصولات دانش‎بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان لاتین، دستاورد نخستین نمایشگاه بود که توانست تا حدی در معرفی شرکت‎ها موفق عمل کند. به طوری که در جلسات و تفاهمنامه‎هایی که با طرف‎های خارجی و هیات‎های تجاری داشتیم، این کتاب کارآمد بوده و در برخی موارد هم عامل ورود به نقطه تجارت مشترک میان شرکت‎ها شده است. 
فقیهی حرکت به سمت بازارسازی در فضای بین الملل را مشروط به دو مساله عنوان کرد و گفت: در سایه حمایت های دولتی در جهت تولید محصولات دانش‎بنیان و به روزرسانی و متناسب بودن این محصولات با بازارهای جهانی، می توان به سوی جهانی سازی شرکت‎ها گام برداشت.  وی افزود: باید تمام تلاش‎ها را به مراحل طراحی، ساخت و نهایی کردن ورود به بازار معطوف کنیم و فقط به تولید تجهیزات به صورت صِرف اکتفا نکنیم. 
دومین نمایشگاه شرکت‎های دانش‎بنیان، خلاق و فناور کشور، با حضور بیش از ١٠٠ شرکت برگزیده از میان سه هزار و 700 شرکت دانش‎بنیان و خلاق از سراسر کشور تا 22 مهره در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفت و گو برپا خواهد بود.
در این نمایشگاه تمام شرکت‎های حاضر تولیدکننده کالاهای داخلی و محصولات پیشرفته (های تک) دانش‎بنیان هستند که همین تنوع شرکت‎کنندگان و ابعاد برگزاری، این نمایشگاه را به نمایشگاه منحصر به فردی در کشور تبدیل کرده است.
این شرکت‎ها در حوزه های فناورانه برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات، زیستی، ساخت تولید، ماشین آلات پیشرفته، تجهیزات پزشکی و دارویی و غیره فعالیت دارند. در این نمایشگاه، برای حضور شرکت‎ها، شرایط و ویژگی های بازاریابی، سرمایه گذاری و صادرات درنظرگرفته شده است. رونمایی از محصولات جدید هم بخشی دیگر از برنامه های این نمایشگاه است. 
در پایان این نمایشگاه جوایزی از جمله جایزه اقتصاد دانش‎بنیان در سرفصل‎های مختلف برند ملی، اشتغال و صادرات به شرکت‎هایی که توانسته اند در هر یک از این حوزه‎ها به موفقیت قابل توجه دست یابند، اهدا می‎شود. همچنین به استارتاپ‎های برتر که توانسته اند در مدت کوتاه به دستاورد جدیدی دست یابند، جایزه‎ای تعلق می‎گیرد.
در این نمایشگاه، مدال برند ملی به شرکت‎های دانش‎بنیان با فروش بالای پنج میلیارد تومان، مدال اشتغال به شرکت‎هایی که برای بیش از ١٠٠ نفر اشتغال‎زایی کرده و مدال صادرات هم به شرکت‎هایی که صادرات بیش از ١٠٠ هزار دلار داشته باشند، اهدا می‎شود. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين