۰
نخستین واکنش سازمان نصر کشور به پیش‌نویش مقررات توانمندسازی حوزه ارتباطات ثابت

حذف بازيگران ارتباطات ثابت سرمايه گذاري ها را متوقف می کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۶
حذف بازيگران ارتباطات ثابت سرمايه گذاري ها را متوقف می کند
آیتی‌من - در بخشی از این نامه که مفاد آن در جلسه کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مورد بررسی قرار گرفته، آمده است:

متاسفانه بررسی مفاد پیش نویس ارایه شده حاکی از آن است که یا مطالعات کافی در خصوص ریشه یابی بحران حوزه ارتباطات ثابت کشور، که علی القاعده پیش نیاز ارایه راهکار تدوین مقررات موضوع مصوبه 273 است انجام نشده یا در صورت مطالعات کافی در این خصوص، بین داده هایی که مبنای آسیب شناسی و مطالعات مرتبط با این حوزه در سازمان نظام صنفی رایانه ای بوده با آنچه در اختیار بخش ذی ربط در سازمان تنظیم مقررات رادیویی قرار گرفته، تناقض و اختلاف معنی داری وجود دارد.

در ادامه این نامه آمده است: به نظر مي رسد در اين پيشنويس اتخاذ رويكردهاي تشويقي به منظور هم افزايي در حفظ و گسترش سرمايه هاي زيرساختي، انساني و مالي كه مورد نظر مفاد مصوبه 273 كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بوده، جاي خود را به سياست حذف و يا اخراج عمده بازيگران حوزه ارتباطات ثابت داده است. اين امر نه تنها دافع و مانع سرمايه گذاري هاي جديد در اين حوزه است، بلكه بخش خصوصي واقعي را كه در شرايط حساس فعلي با تمام توان آماده ايفاي نقش جدي تري در توسعه حوزه ارتباطات ثابت است، با ضرر و زيان هنگفت مواجه خواهد كرد.

اين امر در شرايط حساس كنوني، تهديدي بسيار جدي براي بسياري از فرصت هاي اشتغال فعال در ارتباطات ثابت كشور بوده و عملاً سرمايه هاي انساني اين حوزه را نيز با از دست رفتن فرصت هاي اشتغال، افزون بر سرمايه هاي مولد توسعه اين بخش تشويق به خروج از كشور خواهد كرد؛ روندي كه طي چند ماه گذشته در تداوم بحران در بخش ارتباطات ثابت كشور با تعديل اجباري هزاران نيروي متخصص در حوزه ارتباطات ثابت كشور آغاز شده است.

توجه به اين نكته كه زيربناي توسعه ميهن اسلامي در گرو توسعه زيرساخت هاي حوزه ارتباطات ثابت كشور است، مسئوليت اتخاذ تصميمات صحيح در اين زمينه را براي سياست گذاران اين صنعت دو چندان مي كند.

در بخش دیگری از این نامه از ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست شده است تا با مطالعه مجدد نامه های 17 شركت دارنده پروانه FCP و رييس پيشين سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور که در سال گذشته و پیش از مصائب مربوط به تغيير ارزش برابري ارز به آن سازمان ارایه شده بود، از مشکلات امروزی این شرکت ها مطلع شوند.

در ادامه این نامه با بیان سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاريخ 19 شهريورماه سال جاري در خصوص نوسانات نرخ ارز و حرکت توسعه شبکه ارتباطات ثابت کشور و برگشت سرمایه از این توسعه به سمت غیراقتصادی شدن، آمده است: ايشان به عنوان رياست كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور، نويد ايجاد تغييرات اميد بخشي را دادند كه انتظار مي رفت دستكم گوشه اي از آن در پيش نويسي كه با عنوان «توانمندسازي حوزه ارتباطات ثابت» در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تهيه مي شود، منعكس شده و در اصلاح و بازبيني مقررات پيشين مورد توجه جدي قرار گرفته باشد.

در انتها سازمان نظام صنفي رايانه اي با عنايت به موارد مطروحه، اشكالات موجود در پيشنويس ارائه شده را چنان بنيادين و اساسي مي داند كه با اصلاحات جزيي ترميم نخواهد شد. لذا اين سازمان در ادامه اقدامات قبلی خود، به جمع بندی نظرات اعضاء صنف ادامه خواهد داد. 

اين سازمان اميدوار است بتواند طرحي قابل قبول، ممكن و مفيد را در مهلت باقيمانده به آن سازمان ارائه دهد. سازمان نظام صنفي رايانه اي، در اين مسير، از هرگونه اقدام آن معاونت در خصوص تشكيل كارگروه مشترك في مابين دو سازمان براي تسريع در بررسي موضوع استقبال مي كند.

بر اساس این گزارش نامه فوق در پاسخ به پیشنهادات ارایه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص توانمندسازی حوزه ارتباطات ثابت کشور، از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به آن سازمان ارایه شده است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين